Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du en misforstått sangtekst?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-12, 13:49   #161
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en misforstått sangtekst?

Ja..kremt

Det token god stund før jeg skjønte at

Og det gikk opp for seint, at eg faktisk hadde
kjært ham på armen for å holde varmen.

Skulle være:

Og det gikk opp for seint, at eg faktisk hadde
Skjært av meg armen min for å holde din

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:54   #162
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Helt til i går så trodde jeg en del av teksten til Bro bro bille var "Kari Kari krigsmann", og ikke "Fare fare krigsmann".

Sist redigert av Frances : 21-01-12 kl 14:47. Årsak: Skrivefeil
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:14   #163
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal kjøpe penger for pengene.

Vinger, var det visst.

(Kilde:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 13:48   #164
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Helt til i går så trodde jeg en del av teksten til Bro bro bille var "Kari Kari krigsmann", og ikke "Fare fare krigsmann".

Derom strides de lærde, jeg har lest begge versjonene i forskjellige sangbøker.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 17:54   #165
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Derom strides de lærde, jeg har lest begge versjonene i forskjellige sangbøker.

Den ene versjonen gir mening, den andre er helt uten mening med mindre vi snakker om en finne, så det er vel å anta at de som laget sangboka tok dette på husken fra en barndomsmisforståelse.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:27   #166
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Pøh, det er Kare Kare krigsmann, så det så.

Gammel 23-01-12, 23:49   #167
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuppa, her.

Som barn sang jeg en noe spesiell versjon av "Vestland vestland". Den er jo ikke i nærheten engang, men jeg var visst ikke så interessert i høre på teksten den gangen. Jeg var tenåring da det gikk opp for meg hva jeg sang.

Teksten er: "Å Vestland, Vestland! Når eg ser deg slik
med fagre fjell og fjord og tronge vik"

Jeg sang: "Å Vestland, Vestland! Noreg ser deg slik
med raue gullband over daue lik"

Herregus, som jeg har skratte meg igjennom denne tråden.
Og jeg vet jeg ikke er noe bedre selv.
Men å komme på det nå midt i latteren, det klarer jeg ikke.

Gammel 24-01-12, 00:07   #168
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg har skrevet det før men...
Bon Jovi sin "It's my Life" hvor Taien høyt kunne synge:

"I eat, I shit, I did it my way!"

Jeg syntes jo det var en rar tekst, men tenkte pytt pytt. Bon Jovi hadde nok vært enige med meg i at det var LITT merkelig i og med at de sang:

"Like Frankie said, I did it my way"

Gammel 24-01-12, 00:15   #169
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg tror jeg har skrevet det før men...
Bon Jovi sin "It's my Life" hvor Taien høyt kunne synge:

"I eat, I shit, I did it my way!"

Jeg syntes jo det var en rar tekst, men tenkte pytt pytt. Bon Jovi hadde nok vært enige med meg i at det var LITT merkelig i og med at de sang:

"Like Frankie said, I did it my way"

Er det DET han synger?

Å guuuuud, nå måtte jeg finne sangen, med tekst, og jeg skjønner at jeg stort sett har vært full når jeg har sunget denne.

Gammel 24-01-12, 00:36   #170
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er det DET han synger?

Å guuuuud, nå måtte jeg finne sangen, med tekst, og jeg skjønner at jeg stort sett har vært full når jeg har sunget denne.

Gammel 24-01-12, 09:18   #171
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På tredemølla i går fikk det opp for meg at Van Halen aldeles ikke kommanderer Maxwell til å hoppe. jf. Maxwell, Jump!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 09:28   #172
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

På tredemølla i går fikk det opp for meg at Van Halen aldeles ikke kommanderer Maxwell til å hoppe. jf. Maxwell, Jump!

Hæ?

Gammel 24-01-12, 09:31   #173
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hæ?

Maxwell- Jump! Jump!
Maxwell - Jump!

Go ahead and jump. Jump!
Go ahead and jump

Gammel 24-01-12, 10:05   #174
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke en sak på nettopp "Jump"? (Foreldre som saksøkte Van Halen fordi sønnen trodde han ble kommandert til å hoppe og derfor gjorde nettopp det. Men det kan jo like gjerne være fordi de synger Might as well jump. Go ahead and jump. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 10:21   #175
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Var det ikke en sak på nettopp "Jump"? (Foreldre som saksøkte Van Halen fordi sønnen trodde han ble kommandert til å hoppe og derfor gjorde nettopp det. Men det kan jo like gjerne være fordi de synger Might as well jump. Go ahead and jump. )

Het gutten Maxwell? I så fall:

Gammel 24-01-12, 10:23   #176
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg googlet nå og ser at jeg virkelig ikke er alene om å ha hørt "Maxwell Jump". Vel, det er vel en slags trøst, vil jeg tro.

Gammel 24-01-12, 10:26   #177
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maxwell- Jump! Jump!
Maxwell - Jump!

Go ahead and jump. Jump!
Go ahead and jump

Det er jo ikke noe gøy i det hele tatt om man ikke vet den opprinnelige teksten.
Men nå har jeg googlet den:

Might as well jump. Jump !
Might as well jump.
Go ahead, jump. Jump !
Go ahead, jump.

Gammel 24-01-12, 10:27   #178
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, jeg vet jo det nåh, dah, Kirsebær. Det har jeg jo visst heeeeeelt siden i går kveld.

Gammel 24-01-12, 11:11   #179
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 24-01-12, 11:24   #180
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Ja, jeg vet jo det nåh, dah, Kirsebær. Det har jeg jo visst heeeeeelt siden i går kveld.

Nemlig. Og for oss som ikke kjenner sangen i det hele tatt kan det være greit å ha den virkelige teksten også, så vi vet hvorfor det var morsomt med Maxwell.

Så kjedelig at du merket at det var feil. Det er mye festligere med Maxwell enn Might as well.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.