|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg har forresten planer om å utvide det hjemmelagde sushi-repertoaret. Foreløpig går det kun i laks i utallige varianter, men jeg har lyst til å prøve smørfisk, f.eks., hvis jeg kan finne en god langer. Ellers har jeg stadig ambisjoner om å utvide kryddersortimentet slik at jeg kan lage masse deilig indisk.
|
|
|
#82 |
|
Permakulturell
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal prøve å gjenskape nyttårsmiddagsforretten: marinert kamskjell med chevre på en seng av ruccola, rislet med honning og valnøtter.
|
|
|
#83 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?
er ikk det giftig i rå tilstand?
|
|
|
#85 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Nå har jeg laget hjemmelaget margarin, faktisk. Uten palmeolje og dritt. Det var SUPER-vellykket! Jeg kommer til å lage det flere ganger i uka, kjøper ikke smør/margarin mer! Det var faktisk utrolig likt meierismør i utseende og konsistens. Juhei.
|
|
|
#86 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012? |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
http://www.vg.no/mat-og-drikke/artik...p?artid=102363
|
|
|
#88 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jøss, det visste jeg ikke. Smørfisk er da ganske vanlig på sushimenyer rundt omkring. Men ikke noe jeg skal prøve meg på hjemme med det første da, skjønner jeg.
|
|
|
#89 |
|
Curlingkone
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg SKAL få tak i rykende ferske og helst levende krabbe når det blir sesong i år. Om jeg så må til Hitra for å få tak i det. Det er umulig å få tak i her virker det som. :snufs:
|
|
|
#90 |
|
Erfaren nok
|
... og invitere oss på viltmiddag
|
|
|
#91 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal også lage mer fler-retters menyer. Og invitere oftere på middag. Og bli invitert oftere på middag.
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal i alle fall gjøre noe som er enkelt, men bare av uviss grunn aldri utført, lage krutonger. Vi bruker det ikke så ofte, men når mannen komme på å kjøpe er det jo veldig godt, og jeg tenker at jeg burde da klare å lage, men så utgår det stadig...
|
|
|
#93 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg, som flere her, vil invitere folk på middag oftere. Ikke nødvendigvis treretters, men gjerne hverdagsmat, siden hensikten er å samles og spise godt sammen. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal fortsette å leve på "koldtbord-vis", dvs. lavkarbo i masse gode varianter. Jeg skal bli flinkere til å variere tilbehøret til middagen.
|
|
|
#95 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?I 2012 SKAL jeg få smakt på sushi. Det er en skam at jeg fortsatt ikke har kommet så langt, jeg som elsker asiatisk mat og fisk.
|
|
|
#96 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Også har jeg veldig lyst til å gjeninnføre søndagsmiddager med hvit duk på bordet og gamle klassikere som steker og annen snaddermat med dessert etterpå. Gjerne middagsgjester.
|
|
|
#97 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Hvit duk utgår her i huset, men jeg vil gjerne forsøke å forsterke "søndagsmiddagen".
|
|
|
#98 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Fortsette med å planlegge og handle middager 1 uke om gangen. Dette forenkler en stressende hverdag drastisk. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Fortynnet
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skulle gjerne lært meg å lage en rett jeg har spist på Dinner et par ganger, med sånn tørr og litt søt spinat og tørrstekte veldig sterke kjøttstrimler. Noen som har oppskrift eller vet teknikken på den spinaten? |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Salt in the rainbow
|
Jeg tror den bare er fritert i olje. Peanøttolje, vil jeg tro. Pass på at spinaten er HELT tørr før du har den i, ellers spruter det fælt. 30 sek i oljen, og så la det renne av seg på kjøkkenpapir.
|
![]() |
|
|