|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
By the Sea
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagPelle - høres ut som det hele løste seg veldig fint!
![]() |
#42 |
Borte
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagSå fint at det ordnet seg.
![]() |
#44 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagEnig med fnatten. Jeg tror heller ikke det er ensbetydende med omsorgssvikt å spise middag m barn etter fem. For noen skjøre blomster fp- barna må være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagJeg hadde nok invitert til middag på et tidspunkt som broren din ville nå, og heller latt barna åpne gaver før maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagJeg har alltid stått på mitt om at middagen spises tidlig så lenge vi har små barn. Ikke vært noe problem her det, de voksne som vil komme må justere seg etter oss, som inviterer. Svigermor er dessuten alltid minst en halvtime forsinket, så det blir senere enn jeg vil. I år skulle mannen jobbe til halv fire, så jeg regnet med at vi måtte spise sent (han kommer aldri fra jobb i tide, dessuten skulle han være nisse ute på tunet, så det ville drøye før han kom, men jeg var innstilt på å spise uten han). Sa vi spiste kl17 i år, til tross for at dette er altfor sent. Likevel spiste vi ikke før 18.00 og avsluttet kvelden kl24.00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
can-jur
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagVi spiser aldri før kl 18.30 siden begge er på jobb hver eneste julaften og det går fint det også
![]() |
![]() |
#48 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddag
Er det noen som har sagt at det er ensbetydende med omsorgssvikt? Selv om mine barn helt fint hadde taklet middag klokka 17, så skjønner jeg at barn er forskjellige, og om valget står mellom hylende, sure barn og tidligere middag, så hadde jeg helt klart valgt tidligere middag.
![]() |
#49 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagJeg er relativt tradisjonsbundet mht tidspunktkl 17, men akkurat i småbarnsårene så flekser jeg litt på det. Faren min hang seg ikke opp i at det ikke var kl 17, men at broren min uansett tidspunkt da ikke var fremme.
![]() |
#50 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagVi har hatt nisse og gaver för middag helt siden gutten min ble födt. Han er naa 8 aar. Nissen kommer i 17-tiden, vi spiser kl 19 og aapner evt. gaver som er til overs etter maten. God tid til gaver, god tid til middag. Herlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
. Der sa du noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Unik
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagNår vi er hjemme hos oss selv, så forbeholder jeg meg retten til å trumfe over våre voksne gjester som er i større grad til å beherske seg, altså. Sånn er det bare.
![]() |
#53 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagDet rine og fnatten sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagHos oss er det stor forskjell på å spise middag om kvelden til vanlig og på julaften. En lang dag med mye spenning setter sine spor i min 3-åring, men mulig hun er av den sarte typen, hva vet jeg. Vi løste dette med å åpne gaver før middag i år og heller spise litt senere. Da fikk vi spist i ro og fred alle sammen, og utslitt unge kunne krype til køys rett etterpå.
![]() |
#55 |
Unik
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagMiddag på kvelden går fint. Middag på kvelden som varer lenger enn normalt og dertil åpning av et gaveberg i et par timer går antakelig mindre bra. Særlig med tanke på at 2-åringen er skikkelig grinete på ettermiddag og kveld for tiden.
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagJeg skjønner deg veldig godt, Pelle. Lillebror er lite sjarmerende å være sammen med når vi passerer leggetiden. Det tar gjerne noen dager å komme inn i rytmen igjen også, så jeg regner med at vi er i normal gjenge igjen om noen dager. *svett*
![]() |
#57 |
I mål
|
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagProblemet er vel ikke at ungene ikke takler middag om kvelden? Jeg synes det er rimelig arrogant av dere som i tråden trekker problemet over til at "barna ikke greier spise etter klokken fem". Problemet er jo hele tidskabalen? I vårt tilfelle ville vi, med middag i femtiden, vært ferdig med gavene rundt ti. Så lenge får jeg faktisk ikke en på halvannet til å være oppe. Jeg har ingen problemer med middag når som helst egentlig, og synes også mange er veldig lite fleksible med ungene, men at små veldig spente barn er kjørt klokka 21, synes jeg ikke er så rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
I mål
|
Du har vel heller ikke foreslått at pakkene åpnes på masse andre tidspunkt, du har vel bare konstatert at mange barn klarer være oppe lenge? Og det er jeg helt enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagNå vet jeg ikke hvor mange dere er på julaften. Her var vi 6 stykker, vi spiste klokken 17:00 og var ferdig med kaffe, kake, middag, dessert og gaveåpning klokken 20:15. Da hadde min gamle far hatt en kvil og vi hadde ryddet kjøkkenet også.
![]() |
#60 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Skuffet far pga. start på julemiddagOg ja: Vi åpner og en og en gave og det var et sinnsykt berg i halve stua. Og nei: Vi stresser ikke. Jeg ville egentlig drøye litt, men ungen var såpass gira og i fjor satt vi til langt på natt og spilte PS3 så jeg tenkte at det var greit å få litt tid etterpå også.
![]() |
|
|