|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skuffet far pga. start på julemiddagJeg har verdens snilleste pappa, som stiller opp og hjelper bare man ymter frempå. Han er aldri sint og er snill mot alle, vi har et godt forhold.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagJeg hadde ikke sett på dette som noe problem selv iallefall. Om det var jeg som jobbet sent altså. Det gjorde jeg mange år da jeg studerte og spiste da bare når jeg kom hjem. Kan ikke broren din bare ta en prat med pappaen din da om at dette virkelig er helt ok? Han kan vel spise mens ungene pakker opp pakker. : ser ikke helt problemet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagJeg er enig med deg, men vet at jeg og har folk i familien som ikke er enig.
![]() |
#5 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagVi har invitert til middag kl 16.00, nettopp fordi toogethalvtåringen skal unngå meltdown før sengetid. Om vi lykkes, er en annen ting.
![]() |
#6 |
Drømmer
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagDu mener jo at det er best for deres familie , så da gjør dere det sånn.Broren din klarer nok å spise alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagJul i mitt hus: mine tidspunkt, mine regler.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagSå trist at pappaen din ble skuffet. Jeg tenker at det er greit å gjøre slik dere har tenkt, særlig når broren din sier at han synes det er helt greit også. Men jeg hadde også blitt i tvil og litt lei meg i din situasjon. Men to-åringer som er gått helt tom og dermed blir helt rabiate, er ikke gøy. Mye mindre gøy en skuffede pappaer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagDet er barnas dag, og man så gjøre ting slik det passer best for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagJeg lot 09-modellen sove så lenge hun klarte i dag, og håper det hjelper litt på, for dagsoving har ikke vært interessant her i huset siden før sommeren. Av og til hadde det vært praktisk.
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagAkkurat nå kjenner jeg at jeg er glad for at jeg har foreldre som ikke er sååå nøye på dette med når maten skal inntas, og som spiser når det passer best i forhold til alder på barn og sånn. Jeg syns det høres helt forståelig ut at dere gjør som dere gjør. Broren din er voksen, og klarer nok fint å innta julemiddagen litt på etterskudd. Faren din kan jo sitte sammen med han og holde han med selskap, han blir jo ikke akkurat ensom.
![]() |
#13 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagvi tilrettelegger også julaften etter barnas behov... de siste årene har vi spist ca 16 pga jeg har barn som ikke klarer å være oppe seint. Vanligvis spiser vi 18-19 faktisk.
![]() |
#14 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddag
Flere av dem?!
![]() |
#15 |
Drømmer
|
Håper det går greit selv uten soving på dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagHer blir vi 15 stk som alle skal spise kl 16 fordi det er 3 barn i alderen 2-8 år som også skal ha en fin jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagIngen ting er vel mer utrivelig enn små barn som surver og er slitne og missfornøyde på julaften. Jeg mener bestemt at man skal legge tilrette for de små, og gjør det uten blygsel når vi feirer hos oss selv. Skal vi feire hos andre er jeg så frigjort at jeg kommer med forslag om hvordan dagen kan løses for at det skal gå så knirkefritt som mulig.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagEr enig med deg, selv om jeg får litt vondt av broren din og da, men meltdown og hyling under julemiddag er PYTON hvertfall når man er vert/vertinne i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skuffet far pga start på julemiddagDu er ikke sær, tror julaften er litt viktigere for barna enn for din bror på 30.
![]() |
#20 |
Drømmer
|
Hvorfor i alle verden skal han bli skuffet over sønnen som jobber til 16? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|