Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Uventede vennegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 19:51   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uventede vennegaver

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

På det verste gav alle jentene i klassen gave til hverandre, pluss et par gutter og venner utenom klassen Det var ikke rare sakene altså, og vi løste problemet elegant ved å handle billig ræl på e-bay. der kan man få en tier til å se ut som en hundrings om man vil En fin billig-gave er julekrus fra Jysk til en femmer med smågodt til 5.90 fra Europris oppi.

VELDIG godt tips! Tusen takk.

Gammel 16-12-11, 19:53   #22
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har laget kakaopinner og pakket pent inn med oppskrift på hvordan man bruker dem. Enkelt og greit, og ikke minst en artig kveld når vi hadde sjokoladeklissproduksjon her hjemme.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 19:59   #23
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var jo noen over her som nevnte kopp med godteri. Man får også kjøpt 3 pk med fine sokker på HM eller cubus. Da kan man dele de opp. Hvis hun har noen fine bilder kan hun klippe og lime ulike collage. Hun kan bake småkaker eller lage kakao på pinne, rulle sånne lys av bivoks, lage seigmenn, karameller eller marsipankuler.

Finnes det ikke mye sånt billig sminkestuff på HM? Små vesker, morsomme neglefiler etc. På nille har de mye koselig nips og hjerter og sånn. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men kanskje det finnes en butikk som selger småting som litt spesielt goderi, te, kopper, lys og stæsj. Jeg tror man kan finne mye som er hyggelig både å gi og få til en ganske grei penge hvis man har tid og energi til det.

Jeg er litt usikker på tolvåringer. Det er lenge siden jeg var det selv og mine unger er små, men hadde det vært en mulighet å gi henne en viss sum som hun skal bruke på julegaver så kan hun fikse det selv. Det kan jo hende det er stas med litt ansvar og juleshopping på egenhånd?

Gammel 16-12-11, 20:02   #24
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg risikerer å være på den overraskende giversiden i år - ettersom jeg har forslått for storebror å gi bort hjemmelaget fuglemat og lyslykt av syltetøyglass. Da vil jeg nok gi beskjed til de andre foreldrene om at det er hjemmelaget - og ikke veldig kostbart.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 20:03   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

rundt 8 stk. omtrent 30 kr til hver venn.

Gammel 16-12-11, 21:08   #26
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster har visst planer om å gje 5 vennegåver i år, og grensa er 50 kr. Det har vi avtalt med den eine mora, og det spredte seg greit til resten av gjengen.
Lillesøster gir julekort til ei venninna, og det held foreløpig synest eg. Dersom ho vil gje noko til andre, kjem eg til å foreslå kakao på pinne o.l.

Gammel 16-12-11, 21:15   #27
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

De to nærmeste venninnene til 11-åringen får gaver til mellom 50 og 100 kroner, sponset av meg. Resten bruker hun egne penger på. Hun har vært i restestativene på hm og funnet fine armbånd til 10 kroner, og har lagt ved en sukkertøystang. Dette gir hun til fem venninner, og så har hun to ekstra i reserve i tilfelle det dukker opp noen uforutsette.

03-barnet gjør vi nok tilsvarende med - noe litt ordentlig til mellom 50 og 100 til de to nærmeste kompisene, og noe symbolsk til 4-5 kompiser til.

Gammel 16-12-11, 21:21   #28
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår niåring kjøper gaver til de i klassen. Gavene koster ikke mer enn 20-30 kroner. For eksempel har HM småting til jenter, og guttene har pleid å få blyanter, limstift, linjal eller viskelær. Greit med ting som kan brukes.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:24   #29
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Eldste på 15 gir til 4 venninner, de ligger på 200 til hver. Jeg syns det er mye, men hun bruker stort sett egne lommepenger på det, så da legger jeg meg ikke borti beløpet. 9 åringen skal gi til en god kompis, vi har kjøpt for 110 til ham.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:41   #30
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vesla har laget noe, og kjøpte et par småting. Det er snakk om småting, som blyant/pussegummi og hårbøyle.. Jeg har sagt at hun kan gi gave, men at hun ikke skal forvente å få noe tilbake. Men det gjorde ikke noe, hun ville gi til de hun var glad i hun.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:43   #31
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Her har de bestemt seg for at de skulle gi til èn venninne hver fra før,så de gavene er kjøpt og delt ut,og så kom de hjem fra skolen idag og 12-åringen sier at det er 3 til som vil gi henne gaver,så da blir det vel mer handling i helgen. Kan ikke si jeg er veldig begeistret for sånne siste-liten-gaver,akkurat,men. De ligger på 80-100 kr her,da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 13:58   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her er visst dette plutselig noe min eldste skal i år, to gaver kom på døren nå. Får se hva vi ender opp med. Tenker kanskje neglelakk og krus med litt godteri, pakke pent inn.

Gammel 19-12-15, 14:29   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Datteren min på10 år har gitt fast til de to bestevenninnene, nå er det visst ei jente til som er innlemmet i gavesirkelen. Jeg prøver å holde det under hundrelappen. Et år kjøpte jeg bøker på billigsalg på bokklubben. H&M, Glitter etc har jo en del billig stæsj. En liten Legopakke etc. Sønnen min på13 år gir ikke til venner, tror han har gjort det et år eller to tidligere. Dog kjøpte han julegave til kjæresten i høst, men det ble slutt nå, lurer på hva han skal gjøre med den.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 14:43   #34
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror kjøper kun til bestekompisen. Lillebror foreløpig ikke til noen.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Datteren min på10 år har gitt fast til de to bestevenninnene, nå er det visst ei jente til som er innlemmet i gavesirkelen. Jeg prøver å holde det under hundrelappen. Et år kjøpte jeg bøker på billigsalg på bokklubben. H&M, Glitter etc har jo en del billig stæsj. En liten Legopakke etc. Sønnen min på13 år gir ikke til venner, tror han har gjort det et år eller to tidligere. Dog kjøpte han julegave til kjæresten i høst, men det ble slutt nå, lurer på hva han skal gjøre med den.

Kommer flere juler og flere kjærester.

Gammel 19-12-15, 14:47   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her avtales det på forhånd. Snuppa kjøpte til 4 venninner, og Pjokken til 2. Snuppa på 10 gjorde avtale med venninnene selv, mens jeg sendte sms til foreldrene til Pjokkens kompiser. Ca 100kr.

Jeg hadde ikke startet panikkshopping om det kom flere gaver, selv om det føles kjipt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 14:54   #36
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Her er det plutselig også blitt et tema i år.
Eldstemann og bestekompisen drev og byttet legobokser da de gikk i barnehagen så vi mammaer ble enige om at vi droppet det etterhvert. Nå har det gått kjempefint i 7-8 år men vennegjengen har økt betraktelig på Uskolen så i går fikk han noen gaver.
Han ringte meg og sa at han måtte få 750,- til julegaver. Trokke det!
Jeg foreslo at de heller kunne gå på kino sammen i romjulen men det var visst ikke bra nok.

Minsten fikk også julegave fra en kompis i går.

Vi har ikke kjøpt noe til noen men det kruset med godis oppi var det godt tips.

Gammel 19-12-15, 15:09   #37
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satte jentungen i gang med å lage enkel hjemmelagd konfekt da det begynte å tikke inn venninnegaver. Problem solved.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 15:15   #38
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mi på nesten 11 får fra 4-5 venner. Det er typisk småting som ikke koster så mye. Jeg har kjøpt vennegaver for henne i dag - poser med julekuler fra Freia til 29 kr. Hun har kjøpt en finere gave til bestevenninna.

Gammel 19-12-15, 15:29   #39
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Håpet vi ender på 4, to litt dyrere til de to nærmeste vennene og to til noen hun ikke hadde tenkt å gi til.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 15:35   #40
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har vi hatt 2.

Vi har nettopp flyttet ut her, og eldste ville kjøpe en liten ting til ei. Jeg sa ok, og tenkte overhodet ikke at foreldrene til jenta ville "ta det ille opp" og at det ble enda en utgift. :S Det var ikke sånn at jeg tenkte hun måtte få i retur. Det var eldste som ønsket å kjøpe, og siden hun er ny her så i bygda, og at det da er første gang hun har ønsket å kjøpe.

Så da har hun kjøpt til ei, også fikk vi ei fra ei anna, i tillegg til hun som hun hadde kjøpt til.

Så ville hun kjøpe i retur der, men var ok det. Så da er det 2stk det har blitt.

Yngste hadde en ting hun hadde lagd til kjæresten sin, og gitt han. Jeg syns det var dritskjønnt. Så fikk hun visst noe i retur av han her igår. De er fryktelig søte disse 3.klassingene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.