|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Uventede vennegaver
VELDIG godt tips! Tusen takk.
![]() |
#22 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverVi har laget kakaopinner og pakket pent inn med oppskrift på hvordan man bruker dem. Enkelt og greit, og ikke minst en artig kveld når vi hadde sjokoladeklissproduksjon her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Uventede vennegaverDet var jo noen over her som nevnte kopp med godteri. Man får også kjøpt 3 pk med fine sokker på HM eller cubus. Da kan man dele de opp. Hvis hun har noen fine bilder kan hun klippe og lime ulike collage. Hun kan bake småkaker eller lage kakao på pinne, rulle sånne lys av bivoks, lage seigmenn, karameller eller marsipankuler.
![]() |
#24 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg risikerer å være på den overraskende giversiden i år - ettersom jeg har forslått for storebror å gi bort hjemmelaget fuglemat og lyslykt av syltetøyglass. Da vil jeg nok gi beskjed til de andre foreldrene om at det er hjemmelaget - og ikke veldig kostbart.
![]() |
#25 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Uventede vennegaverrundt 8 stk. omtrent 30 kr til hver venn.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Uventede vennegaverStoresøster har visst planer om å gje 5 vennegåver i år, og grensa er 50 kr. Det har vi avtalt med den eine mora, og det spredte seg greit til resten av gjengen.
![]() |
#27 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Uventede vennegaverDe to nærmeste venninnene til 11-åringen får gaver til mellom 50 og 100 kroner, sponset av meg. Resten bruker hun egne penger på. Hun har vært i restestativene på hm og funnet fine armbånd til 10 kroner, og har lagt ved en sukkertøystang. Dette gir hun til fem venninner, og så har hun to ekstra i reserve i tilfelle det dukker opp noen uforutsette.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverVår niåring kjøper gaver til de i klassen. Gavene koster ikke mer enn 20-30 kroner. For eksempel har HM småting til jenter, og guttene har pleid å få blyanter, limstift, linjal eller viskelær. Greit med ting som kan brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Uventede vennegaverEldste på 15 gir til 4 venninner, de ligger på 200 til hver. Jeg syns det er mye, men hun bruker stort sett egne lommepenger på det, så da legger jeg meg ikke borti beløpet. 9 åringen skal gi til en god kompis, vi har kjøpt for 110 til ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Einsam
|
![]() Sv: Uventede vennegaverVesla har laget noe, og kjøpte et par småting. Det er snakk om småting, som blyant/pussegummi og hårbøyle.. Jeg har sagt at hun kan gi gave, men at hun ikke skal forvente å få noe tilbake. Men det gjorde ikke noe, hun ville gi til de hun var glad i hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverHer har de bestemt seg for at de skulle gi til èn venninne hver fra før,så de gavene er kjøpt og delt ut,og så kom de hjem fra skolen idag og 12-åringen sier at det er 3 til som vil gi henne gaver,så da blir det vel mer handling i helgen. Kan ikke si jeg er veldig begeistret for sånne siste-liten-gaver,akkurat,men. De ligger på 80-100 kr her,da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Uventede vennegaverHer er visst dette plutselig noe min eldste skal i år, to gaver kom på døren nå. Får se hva vi ender opp med. Tenker kanskje neglelakk og krus med litt godteri, pakke pent inn.
![]() |
#33 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Uventede vennegaverDatteren min på10 år har gitt fast til de to bestevenninnene, nå er det visst ei jente til som er innlemmet i gavesirkelen. Jeg prøver å holde det under hundrelappen. Et år kjøpte jeg bøker på billigsalg på bokklubben. H&M, Glitter etc har jo en del billig stæsj. En liten Legopakke etc. Sønnen min på13 år gir ikke til venner, tror han har gjort det et år eller to tidligere. Dog kjøpte han julegave til kjæresten i høst, men det ble slutt nå, lurer på hva han skal gjøre med den.
![]() |
#34 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Uventede vennegaverStorebror kjøper kun til bestekompisen. Lillebror foreløpig ikke til noen.
Kommer flere juler og flere kjærester.
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Uventede vennegaverHer avtales det på forhånd.
![]() |
#36 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Uventede vennegaverHer er det plutselig også blitt et tema i år.
![]() |
#37 |
kamerat
|
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg satte jentungen i gang med å lage enkel hjemmelagd konfekt da det begynte å tikke inn venninnegaver. Problem solved.
![]() |
#38 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Uventede vennegaverMi på nesten 11 får fra 4-5 venner. Det er typisk småting som ikke koster så mye. Jeg har kjøpt vennegaver for henne i dag - poser med julekuler fra Freia til 29 kr. Hun har kjøpt en finere gave til bestevenninna.
![]() |
#39 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Uventede vennegaverHåpet vi ender på 4, to litt dyrere til de to nærmeste vennene og to til noen hun ikke hadde tenkt å gi til.
![]() |
#40 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverHer har vi hatt 2.
![]() |
|
|