|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Uventede vennegaver
![]() |
#2 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Uventede vennegaverIngen. Guttene har aldri vist noen interesse for det, heldigvis.
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Uventede vennegaverMan må ikke gi gaver selv om man får gaver.
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverVi har prøvd å holde oss til max 50 per venn, dette året var det "kun" 8-9 stykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg har innført regel om at Frøkna bare får gi bort hjemmelagede gaver. Jeg gidder ikke bytte 100-lapper med de andre foreldrene i vennegjengen hvert år, rett og slett. Hun har en stor omgangskrets, så det kunne fort blitt dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Uventede vennegaverOg jeg hadde ikke nølt med å sende en epost til foreldrene til Frøknas venner og oppfordret til å enten avtale før man gir bort en gave eller avtale at gaver skal være hjemmelaget, koste under 50 kroner eller hva man nå synes er et ok nivå. Så lenge jeg er den som betaler, vil jeg ha et (siste) ord med i laget på slikt. Når Frøkna begynner å finansiere sine egne gaver, kan hun bestemme det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Uventede vennegaver
De gavene hun fikk ifjor lå på rundt 100,- - 200,-, veldig spent på hva som ligger i de hun får i år.
Jeg tenker at 50,- er ok, en del av meg syntes hun kan betale disse selv, en annen del sier at det også blir feil, HUN har jo ikke avtalt dette...
Veldig god ide! Tusen takk for tips.
![]() |
#10 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverForventes det at man skal gjenyte med samme verdi da? Jeg tenker at ikke trenger å bety noe hva gaven koster. Jeg tenker faktisk ikke slik når jeg kjøper gaver i det hele tatt. Vi har vår økonomi og må ta hensyn til den.
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Uventede vennegaverFire vennegaver her, hun har strikket dem selv.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Uventede vennegaverNår det er ti venner som skal ha gave til 50 kroner, så blir det jo ikke en ubetydelig sum. I alle fall ikke når den dumpes på toppen av alle andre desember-utgifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
stressmonster
![]() |
#14 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Uventede vennegaverPå det verste gav alle jentene i klassen gave til hverandre, pluss et par gutter og venner utenom klassen
![]() |
![]() |
#15 |
stressmonster
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg synes også det er greit å lære ungene at det er hyggelig å gi uten å få noe igjen også og hadde vi hatt mange venninnegaver vi skulle gi så hadde jeg forklart henne at hun ikke kan forvente å få noe tilbake hos alle. Vi er ganske ny her i bygda så det har ikke kommet noe initiativ om det enda.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg skjønner det fort kan bli mye penger, men det er jo også fint at hun er populær og har mange venner. Jeg hadde tenkt hjemmelaget/spiselig og vært med på å dra kjøpesummen ned tenker jeg. Mine unger gir til 3-4 stk hver. Tror jeg.
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
Frøkna er her 12 år, hun snakket om å kjøpe E.O.S, 1 stk koster 80,- og det syntes jeg faktisk er i overkant for en lipsyl som vennegave.
![]() |
#18 |
stressmonster
Hehe, på sånne greier er jeg ganske blank. Jeg bruker den blå lipsylen jeg og den koster vel en tier ellerno. Jeg vet de selger sånn fanta og coca cola lipsyl.
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverNoen av apotekene har en trepakk med eos til 149, da kan du jo evt dele det opp til tre gaver så blir det ihvertfall litt billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
Vi skal på en liten runde i morgen.. De er i en litt "artig" alder mht at de vet hva de vil ha og ikke. Så får vi evt. se om vi skal produsere noe i helgen. Jeg håper bare at det ikke kommer flere uventede gaver før jul her.
![]() |
|
|