Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-11, 10:57   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?

- Jeg resirkulerer, også klær. Kjøper brukte merkeklær på finn.no eller trendsales.dk. Har kastet kun få bomullsgensere. Har kun få plagg som er for små, de er til kusinen. Resten er solgt, noe gitt bort.
- Unngår alle lavpris klesbutikker, bortsett fra truser hos Lindex.
- Handlenett, selv om det står Kiwi og jeg er på REMA. Avfallsposer er blitt billigere og mer tilgjengelig.
- Er blitt langt mer bevisst på kosmetikk og hygiene etter jeg fikk barn. Har lastet Hormonappen.
- Kjøper lite eller ingenting på impuls, går ikke på shopping.
- Vi bruker lite ferdigmat.
- Foretrekker kortreist mat, liker å hande på Coop for der er det godt merket.
- Er kjempestolt når vi har 3 poser søppel eller mindre pr uke.
- Tar æren for at 2 tonn BMV med 2,5L motor er byttet ut med miljøvennlig Volvo V60. Vi kunne hatt Prius, men den leveres ikke med hengerfeste.
- Jeg holder hagen ren og ryddig, kjører bort avfall.
- Vi går til barnehagen, i alt 800 m hver vei. Jeg sykler til butikken og treningen.
- Innredning og interiør får leve lenge, ser jeg virkelig skulle hatt kulere spisebordslampe. Naboen har byttet tre ganger på den tiden vi har bodd her.

Stor sett går det på lavt forbruk. Min eldste jente mener vi er de kjiipeste foreldrene, som bare gir gaver til bursdag og jul. Hun har nesten ikke plastræl. Noe hun synes er flaut når venninnene er med hjem. Jeg sier vi kan tegne, male eller spille, hun er delvis enig.

Så for at barna skal få litt plastræl, er julegavene Barbie Campingbil og et Pet Shop trehus. Håper det tilfredstiller behovet.

Vi kunne reist mindre med fly. Men jeg er skeptisk til å ta tog alene med barna etter Pinsen i år. Det er så utrolig tungt å være alene med småbarn når reisen ikke går som planlagt. Vi har familie 50 mil unna.
Vi fyrer med olje. Fikk tilbud på jordvarme i fjor, 350.000,- og maskin med levetid på 10 år. Nei, vi får ikke bestemt oss. Det er dyrt i gamle hus, og vi må nesten bruke opp det vi har.

Sist redigert av Lavender : 14-12-11 kl 11:09. Årsak: Kommer på ting hele tiden jo ;0)
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.