Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 13:20   #11
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Har du lest artikkelen i HI? Det vises det til at dette er en trend som har oppstått over noen år og som kommer mer og mer til uttrykk i ukeblader, aviser, nettaviser, tv-programmer og andre medier. Det skrives blant annet om KK som har gjort om hele profilen sin fra å passe karrierekvinnen til å være mer husmoraktig og koselig. KK er Norges største kvinneblad og legger føringer også for de andre norske ukebladene. Jeg syns artikkelen var uhyre interessant siden jeg har lagt merke til dette selv over lang tid og lurt på hvor lenge det ville gå før det ble en reell trend.

Hvis det er en trend som har "oppstått over noen år", vil jeg gjerne se dokumentasjonen på at før disse årene begynte, så var ting annerledes. Da var menn like involverte i husarbeid som kvinner og jobbet akkurat like mye og tjente omtrent det samme. Når var det egentlig sånn? Det kan godt hende regjeringen legger ut propaganda på nettsidene sine (på linje med de fleste bloggere), men jeg syns det Heilo har plukket fram virker sannferdig og greit uten at jeg sitter på dokumentasjon for å hevde at det er riktig.

KK har endret stil, ja? Jeg tror det er lurere å legge om stilen enn å legge ned hele sjappa. Populærmagasiner pleier å selge det vi vil ha Norsk Ukeblad har også endret stil, og Wendy, og Topp, og Barne-tv, ... alt endrer seg hele tiden. Det er ikke nødvendigvis et tegn på at ting er så veldig mye mer feil nå enn det var før - ikke alltid i hvert fall.

Det at hele samfunnet skal ha blitt mer hæppimøffin ser jeg ingen ting til i de mediene jeg bruker, bortsett fra her.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no