Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 18:42   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Trenden sprer seg som farsott og omfatter snart alle samfunns-innretninger, ikke bare via blader som KK. Jeg merker at skolens aktiviteter her vi bor i stor grad er tilpasset at svært mange av elevene har hjemmeværende mødre. Hvordan forklarer man ellers at man har internasjonal mat-dag på en mandag kl 11 hvor foreldre er hjertelig velkommen til lunsj....? Eller skole-avslutning før jul som starter kl 1430? Lærerne har selvsagt lagt merke til at mange foreldre (les mødre) er "tillgjengelige" hele dagen. Vi "andre" som har forpliktelser i form av jobb, må i stor grad tillpasse oss "være-hjemme-hele-dagen"-tidene til muffins-mammaene.
Hele samfunnet går i retning av at man ønsker å jobbe mindre, men aller helst tjene mer, og alt skal koste minst mulig. ... til sist så må jo boblen sprekke, tenker jeg.

Jeg jobber i barnehagen og selv om vi inviterer til foreldrefrokost i forbindelse med luciafeiring så antar ikke jeg at alle ungene har hjemmeværende foreldre. Det er det vel faktisk ingen som har. Jeg tenker at de som har mulighet til det kommer og at det er veldig koselig. Foreldrene får vite det i god tid og derfor er det ganske mange av foreldrene som klarer å ordne det slik at det går.

Jeg har også en førsteklassing i år og har blitt invitert på skolen til vinterutstilling og foreldrekaffe på Sfo. Jeg synes det er kjempefint at de gir oss mulighet til å komme. Det gjør slik at vi får en mulighet til å bli kjent med de andre foreldrene og personalet. Jeg og mannen har møtt opp hver vår gang.

Det jeg vil fram til er at jeg ikke tror skolene/bhgene gjør dette fordi de har inntrykk av at foreldrene er hjemmeværende, men for å gi foreldrene mulighet til å få innblikk i barnas skole- eller bhghverdag. Jeg mener dette er positivt og viktig selv om ikke alle foreldrene har mulighet til å bli med hver gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.