Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 22:51   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg snakker ikke om det, bai, men om konspirasjonsteoriene deres. De er absolutt vrangforestillinger, ofte svært paranoide. På dette grunnlaget dannes endel av ideologien.

Eg trur det skal litt meir til, for at noko skal definerast som vrangforestillingar, men her er eg på tynn is.

Viss konspirasjonsteoriane er vrangforestillingar, er det rart at Huntington blir sett på som ein framragande vitskapsmann og at Bush ikkje blei redusert til ein som lid av vrangforestillingar, då han kom med sine utspel om sivilisasjonskonflikt.

Ikkje gløym at fram til omkring 1933 var dette tankegodset både legitimt og allemannseige. Sigrid Undset protesterte mot tanken om nasjonalstaten bare var for reine etniske grupper på 20-talet, og møtte sterk motbør. Sjølv om konsekvensene av ideologien har vore grusomme handlingar både under Hitler, i Rwanda og på Utøya, er ikkje det å tru at etniske grupper har det best når dei lever segregert ei vrangforestilling, men ein etablert politisk ståstad.

Eg trur det er farleg å redusere ideologien og desse konspirasjonstankane til vrangforestillingar, fordi det tar litt av brodden ut av det heile.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.