Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-11, 20:15   #141
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men jeg har vært i bursdag i dag og sett et lilla lys bli tent, mens noen sang en sang som handlet om akkurat det.

Fint, sant?

Gammel 27-11-11, 20:20   #142
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Har julesinkesjuskene fått på plass noen adventsting da?

Eldstejenta hentet fram den syvarmede lysestaken og fikk den plassert i vinduet. Jeg har strukket meg til å sette i stikkontakten. Det er fint med lys i vinduet, om ikke annet. :hater høsten:

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:27   #143
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemte å kjøpe lys, men jeg fant noen i en skuff fra i fjor sammen med adventsstaken. Så vi har tent lilla lys. Jeg har ikke hengt opp julestjerner eller noe, de ligger på loftet og det er litt tiltak å klatre opp dit.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:30   #144
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

@ Neket: hvorfor har du egentlig ett JULEnek som avatar?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:38   #145
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

@ Neket: hvorfor har du egentlig ett JULEnek som avatar?

Jeg tror det er fjorårets. :myser:

Gammel 27-11-11, 20:39   #146
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har satt frem adventstake og hengt opp stjerne i dag. Bare en av dem lyser, den andre trenger visst skjøteledning. får vel til det innen jul, sikkert. Lilla lys hadde jeg såklart i esken fra i fjor...

Ifht mange fb-statuser, føler jeg meg skikkelig julesjuskete. Jeg baker ikke tørre småkaker til jul, jeg vasker ikke rundt, men julegavene blir jeg ferdig med tidlig, for kroppen min liker defitivt ikke å løpe rundt i butikkene i julestresset. Legg på at jeg nyser hver gang jeg er i nærheten av ei julestjerne og div andre juleblomster, så er shoppingturene fullkomne....

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:41   #147
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tror det er fjorårets. :myser:

Jepp. Alltid beredt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:45   #148
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen i huset fikk i opdrag å finne frem og henge op sånne snøballer i vinduet. Det er vel det nærmeste vi kommer stjerne...
Og adventsstaken har kommet frem, og jeg TRODDE jeg hadde nok lilla lys fra i fjor, men jentungen i huset klarte å spane seg frem til at det var bare ett lys igjen, så da måtte det handles inn ny pakke med lilla lys i går. Sa jentungen.
Og barna er egentlig en av de få grunnene som gjør at jeg ikke avlyser hele julefeiringsskiten, skal jeg være ærlig. Men jeg tar meg sammen, og feirer og gjenomfører et minimum av aktiviteter, for barnas skyld. :hykler:

Gammel 27-11-11, 20:46   #149
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slår fast at å henge opp julegardiner på kjøkkenet og sette frem advenststake gjør at naboene iallefall tror at vi er veldig skikkelige og ryddige...

Gammel 27-11-11, 21:03   #150
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har alltid hvite lys i adventsstaken og slapp unna lilla lys i siste liten-problematikken. Adventsstjerna har vi også hengt opp. Jeg fortrenger resten til det blir naudsynt å forholde seg til det.

Gammel 27-11-11, 21:10   #151
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke engang om jeg har lysestake med plass til 4 lys. Jeg har et fat med 3 lys i på stuebordet, kan jo kanskje tenne et av de i kveld. Nei, jeg tror jeg tenner alle tre, jeg.

Gammel 27-11-11, 21:12   #152
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, jeg tror jeg tenner alle tre, jeg.

Gammel 27-11-11, 21:56   #153
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Nevnte jeg at adventstjerna mi lå på hylla i trappeoppgangen?
Jeg har ergret meg over at jeg ikke har pakket den vekk i hele sommer, men i dag var jeg superfornøyd siden den var så lett tilgjengelig.
Prokrastinerer man ett helt år er det plutselig helt ok.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:07   #154
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Advent, ja... Hvorfor i alle dager skal adventen være så inmari lang i år da? Her har vi hatt bursdag i dag, og så bestemte vi oss for at advent pent kan vente en dag eller to. I morgen har vel noen av oss kanskje rotet fram adventsstake og lys, og så spiser vi pepperkaker og klementiner og er fint fornøyde med det.

Mamman min har skjønt at jeg ikke er noen julefikser, så hun kjøpte tre amarylliser til meg i bursdagsgave. Da trenger man vel strengt talt ikke gjøre så veldig mye mer?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 23:20   #155
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bestilt julekort!
I fjor bestilte jeg 20. desember, sier ordrehistorikken på Fotoknudsen.

Jeg skjønner det er like før jeg blir kasta ut av tråden, men jeg roer meg nå. Helt sikkert.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 00:33   #156
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg har bestilt julekort!
I fjor bestilte jeg 20. desember, sier ordrehistorikken på Fotoknudsen.

Jeg skjønner det er like før jeg blir kasta ut av tråden, men jeg roer meg nå. Helt sikkert.

Nå smitta du meg, for jeg bestilte også.. Fikk mail fra Eurofoto før helga om tilbud, og til 2,99 pr stk, bestilte jeg likegodt.. Har lenge hatt planer om å forstørre opp tre bilder, for jeg kjøpte ei ramme for halvannet år siden, som fortsatt ligger oppå skapet mitt Men, nå er det bestilt! :flink:

Men det er langt fra å bestille, til å få sendt dem altså!

Gammel 28-11-11, 01:30   #157
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk et snev av dårlig samvittighet her i kveld da ungene hadde sovnet og jeg kom på at det var sånn adventssøndag med tenning av lys og sånt.
For innerst inne i meg finnes det et vesen som prøver å overbevise meg om at det er fint med sånn koselig førjulstradisjoner og at ungene setter pris på det, men hittil har jeg klart å overdøve den med alt annet kaos.
Men jeg begynner å innse at det snart er desember da, det er vel ikke sånn at man MÅ ha en ferdig kalender, man kan jo fylle på den litt etterhvert?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 01:34   #158
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Men jeg begynner å innse at det snart er desember da, det er vel ikke sånn at man MÅ ha en ferdig kalender, man kan jo fylle på den litt etterhvert?

Etter å ha pakket inn mætti pakker i flere år, spurte jeg pent ungene hva de ønsket seg. De syntes det var like moro med "leke"-kalender, så vesla får My Little Pony, og guttungen ville ha lego. Mye bedre for mor!

I dag har jeg ryddet litt i skuffer og skap, og jeg tror faktisk en del av småtingene fra tidligere års pakkekalendre har havnet enten i søpla eller i loppis-esken min

Henger du opp alle pakkene da? Ei venninne av meg har et fat hun, og legger frem dagens pakker der... Hun gjorde hvertfall det når hun hadde tre barn, litt usikker på hvordan det foregår nå som de har fått to til

Gammel 28-11-11, 02:27   #159
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kalenderen min er ikke ferdig i hvert fall. Jeg fant ut at jeg har kjøpt en pakke med masse rampetriks på salg for lenge siden. Regner med at det blir om ikke fine, så i hvert fall populære gaver av slikt. Og så vet jeg neimen ikke hva mer som kan pakkes inn. Det må nok bli litt etter hvert her også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:26   #160
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Etter å ha pakket inn mætti pakker i flere år, spurte jeg pent ungene hva de ønsket seg. De syntes det var like moro med "leke"-kalender, så vesla får My Little Pony, og guttungen ville ha lego. Mye bedre for mor!

I dag har jeg ryddet litt i skuffer og skap, og jeg tror faktisk en del av småtingene fra tidligere års pakkekalendre har havnet enten i søpla eller i loppis-esken min

Henger du opp alle pakkene da? Ei venninne av meg har et fat hun, og legger frem dagens pakker der... Hun gjorde hvertfall det når hun hadde tre barn, litt usikker på hvordan det foregår nå som de har fått to til

Egentlig henger jeg opp alle pakkene, dvs, det var de årene jeg hadde oversikt over hvor den kalenderen min mor har sydd til meg var. Siden jeg er litt surrete av meg har den ikke vært i bruk de siste to årene, da har jeg brukt kleshenger, for det var det jeg fant.
Fat høres ut som en fabelaktig ide, spesielt med minsten som sikkert ikke skjønner konseptet med å ikke åpne alle pakkene som henger fremme, og genialt for sånne som meg. At jeg har lyst til å ha sånne koselige pakkekalendere hengende for stemningens skyld i hele desember er det jo bare jeg som vet, egentlig. Det får heller bli sånn når jeg vokser av meg denne julesjuskete greia.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.