Sv: Usosiale røykere i festlige lag
Jeg røyker og ja jeg går ut og tar meg en røyk i bryllup o.l.
Det kan t.o.m hende jeg blir stående litt lengre en det tar meg å ta en røyk fordi man blir stående og skravle litt med en annen som har kommet ut for å gjøre det samme.
Men jeg går alltid inn igjen da og blir ikke sittende der ute hele kvelden.
Jeg har vært i bryllup hvor man ble sittende ved bordet i alt for mange timer. Jeg overlevde uten røyken, men klarte knapt å gå pga bekkenet. Nårjeg var gravid var det liksom greit å gå fra bordet når man måtte pga bekkenet med ikke ugravid. I de byllupene er det en jevn strøm med folk som kommer inn og ut pga røyking og det er irriterenes for det forstyrrer.
Men ejg har også vært i bryllup med like evilang middag, hvor det har blitt lagt inn røykepauser/røre på seg pauser og da slapp man de forstyrrende elementene med folk som kom og gikk hele tiden. Og det var ikke bare røykere som kom og gikk altså.
Tror man ofte ender med folk som lager minifester andre steder, om det er ute for røykerne eller på kjøkkenet for ikke røykere.
Uansett tror jeg det alltid vil være noen som klager.
Jeg hadde 40 års laget mitt i mai og hadde det i stort partytelt på verandaen. Der ble det røylet "inne". (Men også med klar beskjed fra meg om at man skulle vise hensyn til de ved siden av seg)