|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
By the Sea
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg synes også det er forskjell på fest og selskap. Jeg er nok mye mer var på å følge "opplegget" om det er høytidelig selskap.
![]() |
#42 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg kan ikke fordra sivilisert ved-plassen-sin-mingling, og trekker heller ut enn å bli værende inne når det blir fri dressur. Ute er det løsere snipp og ikke så mange rare tanter. Det har ikke hendt i bryllup, men ved andre anledninger at vertskapet har måttet purre i oss uteløver
![]() |
#43 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagDette skjedde jo før røykeloven også, at folk på død og liv skulle sitte ute om sommeren |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lag
Jeg er ikke overvettes glad i selskapsleker, men i et bryllup vil jeg synes det er ufint å sette det man selv har mest glede av foran felles aktiviteter. Det betyr ikke at jeg synes man behøver å delta i selve lekene, men det å være til stede når det foregår ting som er forberedt synes jeg man bør kunne forvente. Med mindre man må veldig på do, eller noe sånt. Jeg har aldri opplevd at aktivitetene i bryllupene jeg har vært i tar så mye tid at man ikke får anledning til å mingle og snakke med gamle kjente, heldigvis.
![]() |
#46 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lag
Jeg er helt enig at man godt kan komme inn når brudeparet skal danse brudevalsen eller når kakene skal serveres, men at det er så skrekkelig at man sitter ute og må varsles om at "Nå begynner dansen, så nå må dere komme inn", klarer jeg ikke å se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg tenker at man har et ansvar for at det ikke lages en "fest i festen" i et bryllup. Det å slå seg til en større gjeng og forbli der, er ikke særlig hensynsfullt ovenfor brudeparet. Greit nok at man går ut og røyker og skravler med andre røykere, men man kan ikke bare slå seg til der. Gjelder andre regler for oppførsel i bryllup enn på fest tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagDet er jo ikke så rart røykerne foretrekker å oppholde seg et sted hvor de kan røyke. Røyking er for mange en viktig del av festen, og de koser seg ikke noe særlig i settinger hvor røyking ikke er akseptert. På en vanlig fest hvor det mingles overalt i huset/hagen ser jeg ikke dette som et problem. Litt annerledes er det i bryllup, da får man ofre sin egen kos og være høflig nok til å være til stede det meste av tida. Og prøve å se noenlunde entusiastisk ut mens man lider seg gjennom selskapslekene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Audacious
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagTrikset er å invitere så mange at det uansett er folk igjen inne. :tilhenger av store selskaper/fester: Og å ikke tilrettelegge for godt for røykerne med varmelamper og ulltepper og ildfat og sånt.
![]() |
#51 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagTrikset er å gifte seg i Februar eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg må si jeg var litt spent på hva røykeloven kom til å gjøre med fenomenet "bygdefest" der jeg kommer fra
![]() |
|
|