Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Usosiale røykere i festlige lag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 21:20   #41
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usosiale røykere i festlige lag

Jeg synes også det er forskjell på fest og selskap. Jeg er nok mye mer var på å følge "opplegget" om det er høytidelig selskap.

Gammel 14-11-11, 21:32   #42
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke fordra sivilisert ved-plassen-sin-mingling, og trekker heller ut enn å bli værende inne når det blir fri dressur. Ute er det løsere snipp og ikke så mange rare tanter. Det har ikke hendt i bryllup, men ved andre anledninger at vertskapet har måttet purre i oss uteløver jeg glemmer meg rett og slett ut.

En gang var jeg på en fest i leid lokale, og var med på å pynte og stæsje før festen. Der var det et artig skilt: RØYKING FORBUDT PÅ KJØLEROMMET. Nå var dette i the good old days hvor røyking foregikk overalt folk kunne lukte så vondt de ville, ingen ting klarte å trenge gjennom skodda. Men likevel - fem på møkkfull sto det en hel liten flokk og røykte på kjølerommet. Gaaaaad, det var pinlig.

Gammel 14-11-11, 21:40   #43
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Dette skjedde jo før røykeloven også, at folk på død og liv skulle sitte ute om sommeren fatter det kke - i Norge blir man enten solbrent og myggspist eller fryser hekken av seg og blir myggspist ( ved ettertanke; i Norge kan man BÅDE bli solbrent OG fryse hekken av seg - samtidig ).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 21:46   #44
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke alle liker å danse, og hvis det er lagt opp til selskapsleker, er det garantert noen som har større glede av å gjøre noe annet den tiden det foregår. Bryllup er gjerne en anledning til å møte folk man ikke treffer så ofte ellers, og da er det jo ikke så rart om folk blir sittende å snakke sammen i grupper i stedet for å mingle hele kvelden.

Jeg er ikke overvettes glad i selskapsleker, men i et bryllup vil jeg synes det er ufint å sette det man selv har mest glede av foran felles aktiviteter. Det betyr ikke at jeg synes man behøver å delta i selve lekene, men det å være til stede når det foregår ting som er forberedt synes jeg man bør kunne forvente. Med mindre man må veldig på do, eller noe sånt. Jeg har aldri opplevd at aktivitetene i bryllupene jeg har vært i tar så mye tid at man ikke får anledning til å mingle og snakke med gamle kjente, heldigvis.

Gammel 14-11-11, 22:01   #45
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Er jo mulig at det var ironisk ment da.

He-he. Ti poeng til deg.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 22:21   #46
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er man i bryllup så er det gjerne noen ting som står på programmet. Jeg synes ikke det er for mye å forvente at folk er tilstede når kakene kommer på bordet eller når brura skal danse.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er ikke overvettes glad i selskapsleker, men i et bryllup vil jeg synes det er ufint å sette det man selv har mest glede av foran felles aktiviteter. Det betyr ikke at jeg synes man behøver å delta i selve lekene, men det å være til stede når det foregår ting som er forberedt synes jeg man bør kunne forvente.

Jeg er helt enig at man godt kan komme inn når brudeparet skal danse brudevalsen eller når kakene skal serveres, men at det er så skrekkelig at man sitter ute og må varsles om at "Nå begynner dansen, så nå må dere komme inn", klarer jeg ikke å se.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 06:23   #47
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker at man har et ansvar for at det ikke lages en "fest i festen" i et bryllup. Det å slå seg til en større gjeng og forbli der, er ikke særlig hensynsfullt ovenfor brudeparet. Greit nok at man går ut og røyker og skravler med andre røykere, men man kan ikke bare slå seg til der. Gjelder andre regler for oppførsel i bryllup enn på fest tenker jeg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 07:30   #48
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo ikke så rart røykerne foretrekker å oppholde seg et sted hvor de kan røyke. Røyking er for mange en viktig del av festen, og de koser seg ikke noe særlig i settinger hvor røyking ikke er akseptert. På en vanlig fest hvor det mingles overalt i huset/hagen ser jeg ikke dette som et problem. Litt annerledes er det i bryllup, da får man ofre sin egen kos og være høflig nok til å være til stede det meste av tida. Og prøve å se noenlunde entusiastisk ut mens man lider seg gjennom selskapslekene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 07:40   #49
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trikset er å invitere så mange at det uansett er folk igjen inne. :tilhenger av store selskaper/fester: Og å ikke tilrettelegge for godt for røykerne med varmelamper og ulltepper og ildfat og sånt.

Gammel 15-11-11, 08:28   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ildfat.

Gammel 15-11-11, 08:34   #51
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Trikset er å gifte seg i Februar eller noe.
Det er jo ikke mange som gidder å stå ute i finstasen i minus 30 i timesvis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 08:50   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si jeg var litt spent på hva røykeloven kom til å gjøre med fenomenet "bygdefest" der jeg kommer fra
Men det er nesten rart hvor lite det har påvirket. Ja, folk går ut og røyker, men de kommer da inn igjen. Det er veldig få som sitter/står ute hele kvelden liksom.
Det har jeg heller aldri opplevd i bryllup?

Kanskje fordi det er dansemusikk og folk liker å danse?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.