Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laster dere ned lovlig eller ulovlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-11, 12:47   #41
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?

Vi kjøper serier i iTunes. Samme med musikk. Også bruker jeg Spotify.

Jeg lastet ned endel "ulovlig" for 10-12 år siden, men har helt sluttet med det nå. Hvorfor? Se, det vet jeg ikke. Haha.

Men synes ikke at det er ok egentlig.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 12:47   #42
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Men at jeg har amrikansk itunes konto er kanskje ikke helt lovlig?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 12:52   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Lovlig. Dreier seg stort sett kun om musikk.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 12:55   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør masse ulovlige saker selv, så det er ikke det at jeg mener alt er best om man følger alle regler, altså.
Men det med nedlasting har blitt en greie.

Gammel 12-11-11, 13:00   #45
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er av mine kjepphester.

Jeg laster ikke ned ulovlig. :steng:

Noen argumenterer for at det bare finnes tilgjengelig ulovlig. Vel, da er det ikke tilgjengelig for meg. Heldigvis for meg er mannen helt enig med meg.

Signerer denne!

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 13:29   #46
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke en gang hvordan jeg laster ned verken det ene eller andre...

Synes som et utgangspunkt at det er bra å betale for det som skal betales for.

Gammel 12-11-11, 19:08   #47
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg laster ned serier, som ikke enda er kommet til norge, ulovlig.. også sletter jeg dem igjen etter å ha sett dem...

musikk betaler jeg for.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 19:32   #48
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Laster ikke ned.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 20:07   #49
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Laster ikke ned serier/programmer. Blir ikke sett uansett. Kjøper musikk på iTunes, eller hører på spotify.

Gammel 12-11-11, 20:18   #50
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg betaler for musikk, men laster ned serier. Hvis det fantes en enkel og brukervennlig metode å laste ned/streame serier lovlig hadde jeg betalt med glede.

Samme her.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 20:44   #51
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig enkel.
Jeg hører musikk på radio, og ser tvserier på tv. Film ser jeg enten på dvd eller tv, en gang hvert jubelår.
Strikkeoppskriftene mine kjøper jeg selv, eller benytter meg av lovlige gratisoppskrifter. (Men vurderer å låne "strikk til nøstebarn" på biblioteket for å se litt nærmere på den, dersom jeg gidder stille meg bakerst i ventekøen.) sånn siden noen brakte inn det også.

Gammel 12-11-11, 20:49   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg bruker Spotify (betalversjonen) til musikk, og laster ikke ned serier. Skulle jeg gjort det hadde jeg betalt.

Jeg og.

Har aldr lastet ned noe faktisk. Klarer meg fint med Spotify. Laster ikke ned serier, de vil jeg se på tv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 20:53   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg betaler for Spotify og har gjort det omtrent siden det kom (for reklamen var så irriterende). .

Betaler du 99 eller 49? Jeg startet med premium men betaler nå bare på det til 49. MAnge sier det er forskjell i lydkvaliteten men jeg merker ikke noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 21:41   #54
Netti
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
Netti har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kjøper kun musikk via Itunes og laster ikke ned noe ulovlig.

Dessuten er jeg så teknisk analfabet at jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det ulovlig heller (har ingen planer om å lære meg det heller).

Netti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 08:59   #55
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Betaler for spotify og kjøper film/serier på dvd/bluray. Jeg klarer fint å vente til det er tilgjengelig på dvd/bluray - det er jo så mye annet å se i mellomtiden.

Jeg syns ikke det er helt greit å laste ned, selv ikke det som ikke har kommet hit ennå. At en vare finnes, men ikke her, gjør det ikke greit å stjele den.

Gammel 13-11-11, 09:11   #56
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Laster ned serier/filmer; er det noe vi liker skikkelig godt hender det ganske ofte vi kjøper når det kommer ut på dvd. Ønsker meg noe ala wimp/spotify for serier og filmer; etter at wimp kom har vi ikke lastet ned en eneste musikksnutt ulovlig.

Gammel 13-11-11, 09:12   #57
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg syns ikke det er helt greit å laste ned, selv ikke det som ikke har kommet hit ennå. At en vare finnes, men ikke her, gjør det ikke greit å stjele den.

Hjertens enig. Jeg er faktisk litt sjokkert over argumentene her. Ens eget behov for øyeblikkelig tilfredsstillelse av et behov er ikke en grunn til å bryte loven i min bok. Ei heller at man selv definerer det som en lite viktig lov.

Gammel 13-11-11, 09:48   #58
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Laster ikke ned.

Gammel 13-11-11, 10:29   #59
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg last ikke ned ulovlig. Jeg skjønner heller ikke argumentet om at det er greit å stjele fordi det er eneste måten å se nye serier og filmer raskt. Er ikke varen tilgjengelig for salg, må man vente til den blir det.

Jeg har veldig lyst på en designlampe som er vanskelig å få tak i i Norge og koster svinsk mye. Er det da greit å stjele den?

Gammel 13-11-11, 10:36   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fascinert over folk som blir sjokkert over helt vanlige hendelser, om man nå er enige i dem eller ikke. Dere må da ha en adrenalinfylt hverdag?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.