|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg laster ikke ned.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Er det ulovlig å streame? Når man betaler for det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg gjør begge deler - altså betaler for noe, men ikke for alt. Grunnen til at jeg i sin tid begynte å laste ned ulovlig heter "kopisperre". Jeg betalte for absolutt alt i starten, men oppdaget at brukervennligheten var heller lav på det materialet jeg hadde kjøpt. Så måtte jeg laste ned crackerprogrammer for å få bort kopisperren sånn at jeg fikk disposisjonsrett over det jeg hadde betalt for, og da var veien til ulovlig nedlasting veldig kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Borte
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg laster ikke ned noe ulovlig og betaler for musikk på Spotify og iTunes.
![]() |
#27 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Laster ikke ned noe som helst ulovlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Bruker spotify, ellers både og.
![]() |
#29 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?
De aller fleste gjør det slik.
![]() |
#30 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg bruker spotify og itunes for musikk. Filmer laster jeg ikke ned, men tv-serier blir lastet ned eller streamet. Vi kjøper også samlebokser med serier vi liker for å ha de til siden.
![]() |
#31 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg betaler for musikk, men laster ned serier. Hvis det fantes en enkel og brukervennlig metode å laste ned/streame serier lovlig hadde jeg betalt med glede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg er ikke så opptatt av hvem som laster hva, altså. Jeg forsøker mer å finne ut om hvorfor og om jeg bør forandre syn på dette.
![]() |
#34 |
Passiv
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg synes det ikke er så greit å laste ned musikk lenger. Det finnes ganske gode løsninger som er lovlige å bruke. Jeg håper det kommer tilsvarende for serier snart. |
![]() |
![]() |
#35 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg sammenligner det også gjerne med å kjøre for fort. Det er regler jeg synes er litt urimelige, og jeg er ikke spesielt lovlydig av meg.
![]() |
#36 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg kjøper musikk, filmer og bøker, men laster ned tv-serier. Den dagen det kommer gode betalløsninger for serier på samme måte som man har for musikk og filmer kommer jeg til å betale for serier også. Men jeg konverterer norske e-bøker (dvs fjerner kopisperre) sånn at jeg kan lese dem på Kindle.
![]() |
#37 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Man kjører da ikke for fort!
![]() |
#38 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg har Spotify Premium, serier ser vi enten på tv eller dvd. Det har vel hendt at vi har lastet ned enkeltepisoder når f.eks pvr-en ikke har gjort jobben sin eller vi har glemt å sette på opptak.. Jeg er liksom imot ulovlig nedlasting, men det er pokker ikke så lett alltid.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Eg laster ulovlig ned lydbøker.
![]() |
#40 |
|
![]() Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg betaler for Spotify og har gjort det omtrent siden det kom (for reklamen var så irriterende). Serier ser jeg ikke. Det hender en sjelden gang at vi laster ned film ulovlig, og om vi liker den kjøper vi den når den kommer på dvd/bluray -liker å ha original av fine flmer.
![]() |
|
|