Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook - statusmeldinger, del 2

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 13:14   #721
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2

Jeg stjal Flubby sin. Så langt er det kommet tre "Liker" på den, men jeg ser ikke at en eneste en av dem har gjort det samme sjøl.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 14:31   #722
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Det mest idiotiske med disse brystkreftstausene,er jo at det skal holdes skjult for alle menn,synes jeg. Så på en status igår at det var en mann som kommenterte at nå var det noe kvinnegreier på gang igjen. Skjønner ikke helt hva slags nytte dette har for kreftforskning,jeg da.

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 14:41   #723
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Min ble slik denne gangen:
Tror noen at det hjelper kreftsaken å publisere "kryptiske" statusoppdateringer om at man skal bo utenlands noen mnd? Neppe! Gå heller til http://www.facebook.com/RosaSloyfe?s...69848533094736 og kjøp en Rosa Sløyfe til din profil. Den koster 30 kr og belastes mobilregninga di. Gjør heller noe som virkelig betyr noe.

Du vet jo ikke om de samme jentene som poster den andre statusen ikke også støtter kreftsaken med penger? Synes dette lyser lang vei "se på meg hvor PK jeg er og hvor engasjert jeg er" Å nei, jeg har ikke skrevet noen om hvor lenge jeg skal bo hvor på min FB-status.

Gammel 08-11-11, 14:53   #724
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Du vet jo ikke om de samme jentene som poster den andre statusen ikke også støtter kreftsaken med penger? Synes dette lyser lang vei "se på meg hvor PK jeg er og hvor engasjert jeg er" Å nei, jeg har ikke skrevet noen om hvor lenge jeg skal bo hvor på min FB-status.

Det er jeg ikke enig i, for det står ingen steder i statusen at vedkommende selv har gitt økonomisk bidrag til Rosa Sløyfe-aksjonen, kun at man synes at å poste fjase-statuser tre til fem ganger i året ikke er effektivt i forhold til saken, men at hvis man faktisk ønsker å støtte saken (og ikke bare kopierer alle fjase-statuser by default): Gi et bidrag i steden.

Gammel 08-11-11, 15:20   #725
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min ble en modifisert utgave av polarjenta sin status:

Hvis jeg skal skrive tall og land på statusen min for å rette fokus mot brystkreft, skriver jeg heller kontonr til Den norske kreftforeningen, 5005 05 11011, og givertelefonen 820 44 770 (200 kr) så kan folk velge, eller ikke velge, å gjøre noe som virkelig hjelper.

Og så la jeg til i kommentarfeltet:

Eller gå inn på facebook-siden til Rosa Sløyfe-aksjonen og kjøp en rosa sløyfe til ditt profilbilde for 30 kr, hvis det egentlig er det at du vil vise til alle på vennelista hvor politisk korrekt du er og hvor mye du bryr deg.

Gammel 08-11-11, 15:38   #726
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Og så la jeg til i kommentarfeltet:

Eller gå inn på facebook-siden til Rosa Sløyfe-aksjonen og kjøp en rosa sløyfe til ditt profilbilde for 30 kr, hvis det egentlig er det at du vil vise til alle på vennelista hvor politisk korrekt du er og hvor mye du bryr deg.

Med den ordlyden tviler jeg på at du frister så veldig mange til å støtte en god sak, og da synes jeg du like gjerne kan la være. Jeg har ikke satt en rosa sløyfe på profilbildet mitt for å være politisk korrekt, men fordi dette er en sykdom som har rammet min nærmeste familie og som jeg er i risikogruppe for å få selv, og dermed brenner jeg for denne saken. Å fjase det vekk som "politisk korrekthet" blir bare for teit.

Gammel 08-11-11, 15:56   #727
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Med den ordlyden tviler jeg på at du frister så veldig mange til å støtte en god sak, og da synes jeg du like gjerne kan la være. Jeg har ikke satt en rosa sløyfe på profilbildet mitt for å være politisk korrekt, men fordi dette er en sykdom som har rammet min nærmeste familie og som jeg er i risikogruppe for å få selv, og dermed brenner jeg for denne saken. Å fjase det vekk som "politisk korrekthet" blir bare for teit.

Jeg ser hva du mener, jeg er bare så lei av disse statusene, og jeg kan si med sikkerhet at 90% av de på min venneliste som tre ganger i året poster nye brystkreftgimmicker aldri har gitt så mye som en krone i støtte til saken.
Jeg mener ikke å si at alle som har den rosa sløyfen på profilbildet sitt kun er ute etter politisk korrekthet, men at den eneste grunnen til at mange poster sånne statuser er fordi at de vil at alle skal se hvor engasjerte de er og hvor mye støtter aksjonen, og at de derfor ikke kommer til å gjøre et tiltak som ingen kan se at de har gjort. (Sette inn en sum til kreftforeningen, f.eks.)

Gammel 08-11-11, 21:38   #728
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også ergret meg over den statusen i dag, og har skrevet:

Sitat:

Jeg kunne selvsagt ha skrevet at jeg skal bo i xx mndr i Las Vegas. Men for det første er det ikke sant, for det andre kunne jeg aldri verden tenke meg å bo der heller, og for det tredje så synes jeg det er mye bedre å støtte kampen mot brystkreft ved å for eksempel kjøpe seg noe fint fra Kreftforeningen.
http://www.kreftforeningen.no/nettbutikk

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 08-11-11, 22:14   #729
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg har faktisk ganske mange vært inne å støttet Rosasløyfeaksjonen Mange nye profilbilder med sløyfe på. Men jeg har også fått noen fornærmede og furtne kommentarer også.

Gammel 08-11-11, 22:46   #730
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir også engasjert i denne brystkreftgreia og la inn denne:

I stedet for å lage statuser om å reise x antall måneder til utlandet, oppfordrer jeg folk til å heller støtte brystkreftsaken med f.eks å kjøpe et rosa armbånd. Da får jo mannfolkene også mulighet til å delta, i stedet for å lure på hva de teite statusene damene skriver om, er.

http://nettbutikk.kreftforeningen.no/epages/kreftforeningen.sf/no_NO/?ObjectPath=%2FShops%2FKreftforeningen%2FProducts% 2F1007%2FSubProducts%2F1007-0002

Har til og med bestilt 4 armbånd, så noe godt har jo disse statusene før med seg (får ikke bort uthevskrifta etter at jeg kopierte fra facebook, beklager)

Gammel 08-11-11, 23:26   #731
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Denne dukket opp på veggen min. Fniste litt da jeg så den.

Sitat:

To pakistanere på Ullevål sykehus; - Hvilke avdeling do jobbe på? - Jai jobbe på poleklinikken. - Fi fan, do heldi, jai jobbe på ronken. )

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 23:28   #732
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine er ikke aktiv  
Gammel 09-11-11, 00:31   #733
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Når du er barn,lager du morsomme ansikter til speilet...
Men når du blir eldre....tar speilet hevn..

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-11, 16:04   #734
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med all ropingen? Tilfeldig valgt status hos en av mine venner i dag: Vasket gulvene! Snart ut på tur! Så er det lørdagskos!

rine er ikke aktiv  
Gammel 12-11-11, 16:47   #735
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

JEG HAR OGSÅ EI SOM ROPER HELE TIDEN. SPURTE HENNE HVORFOR EN GANG, MEN FIKK IKKE NOE FORNUFTIG SVAR.
Slitsomt.

Gammel 12-11-11, 16:57   #736
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Kanskje de ikke roper men synes det er greit å variere skrifttype.

Gammel 12-11-11, 19:02   #737
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Kanskje de ikke roper men synes det er greit å variere skrifttype.

Eller kanskje punktumtasten er ødelagt på tastaturet slik at de bare kan bruke utropstegn? Jeg mener, komma eller spørsmålstegn ville jo bli veldig misvisende.

rine er ikke aktiv  
Gammel 12-11-11, 23:35   #738
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Har du prøvd ALT - uten resultat, prøv dette:
De aller fleste toåringer er slanke.
I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringeksperter og utslitte foreldre er denne geniale dietten forsket frem:
... ...
Frokost: Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy.
Spis to små biter av egget og smør resten ut på gulvet.
Ta en bit av brødskiven og klin deretter syltetøyet godt inn i ansikt og klær.

Lunsj: Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munnfuller av ett glass melk (hell resten på gulvet).

Middag: En kjeks, to mynter. Noe rusk du finner under sofaen.

Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet.
Drikk fire munnfuller av badevannet ditt.

Dietten gjøres mere effektiv med tilrettelagt mosjon: for eksempel:
* Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen rundt
i slynger samtidig som du skriker av full hals for å øke
lungekapasiteten.
Når mannen fra Securitas kaster deg ut... av butikken gjør du sterk
motstand.

* Spring over alt, hopp innimellom.
Fall ofte og regelmessig; å reise seg opp igjen styrker musklene.
Husk lungene. Skrik samtidig med disse øvelsene.

* Be om en sparringspartner ved påkledning.
Gjør med alle krefter motstand mot å bli påkledd.
Nøy deg ikke med et skift, krev å få bytte til andre klær
minst tre ganger.

Prøv SmåBarnsmetoden du også.
Lykke til!

Gammel 13-11-11, 21:23   #739
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

De som figurerer paa min vegg na fremprovoserte denne hos meg:

Sorry, but there is not, have never been, and may possibly never be, any organizations, foundations or corporations that give money to any person, cause or group in return for forwarding mails, messages or pictures. No matter how heart-breaking the picture and story.

I suggest doing basic background and reality -checks like visiting
http://www.hoax-slayer.com/amy-bruce-revisited.shtml

Forwarding crap not only wastes people's time, it also wastes sympathy that could be better spent on a real, existing causes.

If you insist on forwarding pictures of mistreated sick homeless kids thinking you are somehow helping someone, please get in touch: I have a friend who wants your help in transferring 100 bazillion dollars and will give you 10% if he can only get the PIN to your account number.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 14-11-11, 00:49   #740
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.