Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook - statusmeldinger, del 2

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 21:07   #741
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2

Jeg fikk denne på facebook i dag:

Sitat:

Sett et hjerte (♥) på veggen uten kommentar, bare et hjerte. Deretter sender denne meldingen til alle vennene dine - bare kvinner. Deretter plasserer et hjerte på veggen til den personen som sendte denne meldingen til deg. Og hvis noen spør deg hvorfor du har så mange hjerter på veggen, ikke svar. Dette er bare for kvinner å huske at dette er uken for å huske og bryr seg om brystkreft. Og at vi bør alltid tenke på det

Mitt motsvar ble å poste følgende på min profil:
Dropp statuser med hjerter, og andre artigsaker forbeholdt jenter, som liksom skal skape blest om brystkreftsaken. Send heller kodeord KMK til 2277 og gi 50 kroner til årets krafttak mot kreft. Gjør du det, ja DA skal jeg sette ett hjerte på profilen din.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 21:30   #742
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Trykker "liker" på Marit K. Gud hjelpes så lei jeg er av de idiotoppleggene som kommer tettere enn hagl. Jeg er redd det begynner å virke mot sin hensikt.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 21:34   #743
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan liksom ikke for alt i verden skjønne hvordan hver uke kan være "uken for å huske og bry seg om brystkreft". Jeg trodde vi var inne i "Movember" og at fokuset skulle være på prostatakreft. Det hører vi ingen ting om, men kanskje menn klarer seg med å gro bart, i stedet for å poste hauger med tullete statuser.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 22:15   #744
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lånt essensen i statusen din, forresten.
Og der kom første svar: "Har ikke råd til å gi 50 kroner nå, derfor hjerte." Hva svarer man på slikt da?

Gammel 15-11-11, 22:21   #745
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Og der kom første svar: "Har ikke råd til å gi 50 kroner nå, derfor hjerte." Hva svarer man på slikt da?

(Hvorfor finnes ikke smilyer på FB?)

Karamell er aktiv nå  
Gammel 15-11-11, 22:22   #746
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

50lappen belastes neste telefonregning, og i desember har man jo fått halv skatt. Da har man råd til å gi 50 kroner til en god sak.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 22:22   #747
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

Jeg har veldig lyst til å svare at en 20-pakning koster mer, men jeg skal la det være. :glorie:

Gammel 15-11-11, 22:24   #748
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har veldig lyst til å svare at en 20-pakning koster mer, men jeg skal la det være. :glorie:

Eller du kan si: Det er ikke mer enn hva en 20-pakning koster.

Gammel 15-11-11, 22:24   #749
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

"Et hjerte som ingen vet hva betyr utgør ingen reell støtte til brystkreftsaken. Gå inn på *link til facebooksiden* og støtt ved å belaste mobiltlf din. Det er bare noen færre sms'er det, så er det tjent inn."

Jeg har også fått det der hjertegreiene. Jeg får MAKK!

Gammel 15-11-11, 23:59   #750
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg kan liksom ikke for alt i verden skjønne hvordan hver uke kan være "uken for å huske og bry seg om brystkreft". Jeg trodde vi var inne i "Movember" og at fokuset skulle være på prostatakreft. Det hører vi ingen ting om, men kanskje menn klarer seg med å gro bart, i stedet for å poste hauger med tullete statuser.

Jeg har endel Movember statuser på min venneliste, men ikke fra Norge. De fleste er vel fra England. Og jeg fniser hemningsløst av eksens "bart" hver gang han legger ut et oppdatert bilde, han ser jo ut som han er 14 år. Mye mer gøy enn brystkreft-greiene.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 16-11-11, 13:18   #751
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 16-11-11, 13:57   #752
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan legge inn: "Dropp en 20-pakning, så slår du to fluer i en smekk: Forebygger kreft hos deg selv OG støtter brystkreftsaken! "

Gammel 16-11-11, 14:22   #753
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du kan legge inn: "Dropp en 20-pakning, så slår du to fluer i en smekk: Forebygger kreft hos deg selv OG støtter brystkreftsaken! "

Den var fin.

Gammel 16-11-11, 17:59   #754
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

Jeg vet ikke helt om den hadde falt i smak.

Gammel 16-11-11, 22:12   #755
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv  
Gammel 16-11-11, 22:14   #756
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Charming.

Gammel 17-11-11, 21:52   #757
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ble ringt opp av Røde Kors i dag, de spurte om jeg ville gi bort noe av mitt brukte tøy til de sultne og hungersnøde. Nei, pokker heller - svarte jeg! - Hvis de kan passe mitt tøy, lider de ingen nød !!!!

Gammel 17-11-11, 22:49   #758
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hjelpes meg, for en status!

Gammel 17-11-11, 23:05   #759
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Dagens:

En butikk som selger nye ektemenn har åpnet i New York City. Dit kan kvinner gå for å finne seg en ektemann. Blant instruksjonene ved inngangen kan man finne følgende:

Du kan kun besøke denne butikken EN GANG! Det er seks etasjer, og verdien av produktene stiger etter som man kommer opp i etasjene. Du kan velge et produkt i en etasje, eller du kan velge å gå en etasje opp. Du kan ikke gå ned en e......tasje, bortsett fra å forlate butikken.

En kvinne besøker butikken for å finne seg en ektemann. I første etasje på et skilt på døren står det :

1. etasje- Disse mennene har fast jobb.

Hun er interessert, men fortsetter til andre etasje, der det står på skiltet:

2. etasje- Disse mennene har fast jobb og elsker barn.

'Det er fint' tenker hun, 'men jeg vil ha mer.' (Uffda!..)

Så hun fortsetter oppover. I neste etasje står det på skiltet:

3. etasje- Disse mennene har fast jobb, elsker barn, og har ett godt utseende.

'Jøss!', tenker hun, men går videre oppover.

4. etasje- Disse mennene har fast jobb, elsker barn, har ett godt utseende, og hjelper til med husarbeidet.
'Å hjelpe meg!' sier hun, 'Jeg holder det ikke ut!'

Etter å ha tenkt seg ganske kort om, så går hun opp enda en etasje, og på skiltet står det:

5. etasje- Disse mennene har fast jobb, elsker barn, og har ett svært godt utseende, hjelper til med husarbeidet, og er meget romantiske.

Hun er svært fristet, men lurer jo på hva som befinner seg i sjette etasje, og går videre opp til siste etasje:

6. etasje–Velkommen til øverste etasje! Du er besøkende nr. 35601225 i denne etasjen. Det er ingen menn i denne etasjen. Denne etasjen eksisterer kun som bevis på at det er umulig å tilfredsstille kvinner. Takk for at du besøkte Ektemann-Butikken.

NB VENNLIGST BEMERK:

For å unngå og bli beskyldt for kjønnsdiskriminering, har butikkeieren åpnet en Ny Hustru - butikk rett over gaten.

Første etasje har damer som elsker sex.

Andre etasje har damer som elsker sex, har penger, og liker øl.

Tredje, fjerde, femte, og sjette etasje har aldri hatt besøkende. d(^_^)b

Gammel 17-11-11, 23:07   #760
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Og en fra en dansk venn. Denne synes jeg var litt rørende faktisk. :lettrørt:

En far kommer hjem fra arbejde sent, træt og irriteret, for at finde sin 5-årige søn ... vente på ham ved døren. Søn: "Far, må jeg stille dig et spørgsmål?" Far: "Ja hvad er det?" Søn: "Far, hvor meget tjener du i timen?" Far: "Det vedkommer ikke dig, Hvorfor spørger du om sådan noget.?" Svarede faderen vredt. ...Søn: "Jeg vil bare vide det, venligst fortæl mig, hvor meget tjener du i timen" Far: ............"Hvis du absolut vil vide det, så er det 100 kr. i timen." Søn: "Åh," den lille dreng svarede, med hovedet nedad. Søn: "Far, må jeg venligst låne 50 kr?" Faderen svarede rasende, "Hvis den eneste grund til at du spurgte, er at du så kan låne nogle penge til at købe et fjollet stykke legetøj eller et andet pjat, så kan du marcherer direkte til dit værelse og gå i seng. Tænk over hvorfor du er ved at blive så egoistisk. Jeg arbejder hårdt hver dag for at tjene penge, og så opfører du dig så barnligt." Den lille dreng gik stille og roligt hen til sit værelse og lukkede døren. Manden satte sig ned og begyndte at blive endnu mere vred over den lille drengs spørgsmål. Hvor vover han stille sådanne spørgsmål kun for at få nogle penge? Efter cirka en time eller deromkring, var manden faldet til ro, og begyndte at tænke: Måske var der noget, han virkelig havde brug for at købe med de 50 kr , og han bad virkelig sjældent om penge. Manden gik hen til den lille drengs værelse og åbnede døren. "Sover du, Søn?" Spurgte han. "Nej far, jeg er vågen," svarede drengen. "Jeg har tænkt, måske var jeg for hård ved dig tidligere," sagde manden. "Det har været en lang dag, og jeg lod min frustration gå ud over dig .. Her er de 50 kr. du spurgte om." Den lille dreng satte sig op og smiler. "Åh, tak far!" Så løftede han sin hovedpude, han trak nogle sammenkrøllede sedler op . Manden så, at drengen allerede havde penge, begyndte at blive vred igen. "Hvorfor vil du have flere penge, hvis du allerede har nogle?" Faderen knurrede. Den lille dreng begyndte langsomt at tælle sine penge, og så kiggede han op på sin far. "Fordi jeg ikke havde nok, men nu har jeg, svarede den lille dreng. "Far, jeg har 100 kr. Nu kan jeg købe en time af din tid" sagde drengen og rakte faderen de 100 kr. Vær venlig at komme tidligt hjem i morgen. Jeg vil gerne spise middag med dig. " Faderen blev knust. Han lagde sine arme rundt om hans lille søn, og han bad om hans tilgivelse. Det er bare en kort påmindelse til alle jer alle arbejder så hårdt i livet. Vi bør ikke lade tiden glide gennem vores fingre uden at have tilbragt noget tid med dem, der virkelig betyder noget for os, dem tæt på vores hjerter. Husk at dele for 100 kr. af din tid sammen med én du elsker. Hvis vi dør i morgen, kan firmaet vi arbejder for let erstatte os i løbet af få dage. Men familie og venner, vi efterlader vil føle tabet for resten af deres liv. Vi deler alle håbløse vittigheder på FACEBOOK, men vil du dele denne historie?..

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.