Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bruke samme pen-antrekk flere ganger, med samme folkene, gjør du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 00:48   #81
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Bruke samme pen-antrekk flere ganger, med samme folkene, gjør du?

Jeg brukte samme kjole på julebordet tre år på rad og fikk hvert år spørsmål om jeg hadde ny kjole. Kjolen var leopardmønstret, så det var jo ikke slik at den var anonym heller. Så ja, jeg bruker samme kjole flere ganger.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:56   #82
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke akkurat pynter meg på jobb, så jeg elsker kjoler og pentøy og har ganske mye av det. Hva jeg trer på meg på ulike fester avhenger helt av hvordan jeg føler meg etter å ha kommet ut av dusjen før jeg skal dra. Noen ganger hender det nok at jeg kan finne på å ta den samme kjolen på 2 julebord på rad.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 09:36   #83
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er i overkant dekadent å alltid skulle gå i ny kjole. Om man varierer blant det man allerede har er jo en annen sak. .

Jeg fikk inntrykk av at det var det de fleste her mener - at de velger blant flere kjoler i skapet, og da ikke tar den samme kjolen som de sist brukte med det samme publikummet. Ikke at det alltid må være en ny kjole. Det var nå i hvert fall ut fra det jeg svarte.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:31   #84
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor ikke? bare å variere tilbehøret litt

Gammel 24-10-11, 09:39   #85
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en kjole i gull, et strikket tynt stoff med gullskimmer, og den har jeg faktisk brukt på nesten alle julebord med en vennegjeng siden 2006. Bruker gullsko til, elsker kjolen og gjør heller et nummer ut av at jeg stiller i min fineste gullstas. Jeg har skiftet litt på tilbehøret, og fornyer heller der enn selve kjolen.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:45   #86
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker samme kjole flere ganger, og tenker ikke over om jeg brukte den samme på julebordet i fjor eller ikke. Ikke husker jeg kjolene de andre brukte heller. Jeg har flere kjoler, men jeg holder ikke rede på hvilken jeg brukte når.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:47   #87
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 5 ulike bunader som jeg sjonglerer mellom, kanke ha på seg samme bunaden hver 17. mai. :nope:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:14   #88
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg fikk inntrykk av at det var det de fleste her mener - at de velger blant flere kjoler i skapet, og da ikke tar den samme kjolen som de sist brukte med det samme publikummet. Ikke at det alltid må være en ny kjole. Det var nå i hvert fall ut fra det jeg svarte.

Jepp, sånn tenkte jeg også.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har 5 ulike bunader som jeg sjonglerer mellom, kanke ha på seg samme bunaden hver 17. mai. :nope:

Døh, det løser man enkelt og greit (og mye billigere) ved å feire 17.mai på forskjellige steder. Åsane i fjor? OK, da drar vi til Salhus i år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:02   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte i hvert fall ut fra det mange av mine bekjente gjør, altså gå i butikken før hver anledning. Å variere mellom plagg man har i skapet er for meg noe helt annet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:07   #90
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Og så blir jeg litt trist på vegne av alle de som bryr seg så mye om hva andre måtte synes og mene at de ikke tør å gjøre det de har lyst til selv.

Ikke tør og bryr seg pm hva de andre sier?
Nope, her er det mest det at jeg stort sett alltid leter etter en god (eller mindre god ) unnskyldning til å kjøpe noe nytt.

Men jeg svarte at jeg pleier å variere mellom penklær jeg allerede har -stort sett fordi jeg ikke synes jeg kan kjøpe altfor mye pentøy, siden det ikke brukes så ofte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:01   #91
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ja, den måtte jo komme.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 08:56   #92
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Klart du kan bruke den samme kjolen om du føler deg fin i den! Og dersom du i tillegg gjerne vil behage kritiske kjole-ugler, kan du jo kompensere med å være litt ekstra gøy på håret så de får annet å snakke om.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 09:35   #93
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan jeg godt finne på å gjøre.

Også hadde jeg tenkt til å skrive en fjasekommentar, men siden HI virker å bli ganske sur og gretten over slikt så lar jeg være.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 09:39   #94
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har tenkt å bruke den samme som i fjor i år. Svart, fin kjole fra Noa Noa , har ikke fått brukt den i løpet av dette året. Tidligere har jeg alltid kjøpt ny, men det har nok også handlet mest om at de gamle ikke hadde passet.

Gammel 25-10-11, 11:13   #95
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, det kan jeg godt finne på å gjøre.

Også hadde jeg tenkt til å skrive en fjasekommentar, men siden HI virker å bli ganske sur og gretten over slikt så lar jeg være.

Bare å fjase og rødprikke.
Jeg har ikke for vane å bli sur her inne, men akkurat å sammenligne bunad og fest antrekk, som svart kjole, blei dumt, synes JEG. Det ble det i går hvertfall og mulig det har med mine dårlige dager å gjøre.

Men antar at annemede har brukt samme pen-antrekk, til hvert julebord, siden konfirmasjon. For det går jo ut på det samme. Så klart.

Gammel 25-10-11, 11:23   #96
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Bare å fjase og rødprikke.
Jeg har ikke for vane å bli sur her inne, men akkurat å sammenligne bunad og fest antrekk, som svart kjole, blei dumt, synes JEG. Det ble det i går hvertfall og mulig det har med mine dårlige dager å gjøre.

Men antar at annemede har brukt samme pen-antrekk, til hvert julebord, siden konfirmasjon. For det går jo ut på det samme. Så klart.

Jeg brukte samme kjole på 3 eller var det 4 og 3 julebord. grunnen til at jeg har endret litt er at smaken og høyden min har endret seg såpass siden konfirmasjonen.

Gammel 25-10-11, 11:25   #97
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Døh, det løser man enkelt og greit (og mye billigere) ved å feire 17.mai på forskjellige steder. Åsane i fjor? OK, da drar vi til Salhus i år.

Så smart du er da! Skulle ønske jeg også var det.

Gammel 25-10-11, 11:33   #98
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Jeg brukte samme kjole på 3 eller var det 4 og 3 julebord.

Og det er jo det jeg ønsket svar på.
Selv har jeg en sperre på å bruke slike ting mange ganger (dum som JEG er). Føler jeg brude kjøpe meg nye ting for ikke å virke kjip og kjedelig, men som flere her inne, så husker jeg ikke selv hva andre har hatt på. Så at noen har gått i samme kjole i ti år på rad, hadde jeg nok ikke lagt merke til. Det er i mitt hode det sitter.

Jeg lurte bare på hvordan Fp damene, som er et flertall av damer som liker å bruke kjole (mitt inntrykk), hvordan de stilte seg til bruk av samme kjole/antrekk, med samme folk til nøyaktig samme fest året etter. Folk jeg kjenner sier ofte de må ha noe nytt, før en fest. Trodde ikke det var så uvanlig at man høret det, men det er det kanskje.

Mitt HI var egentlig dumt formulert også, men gidder ikke endre det nå. Så lenge etter. Dette ble sikkert dårlig formulert også, skylder på natten på legevakta med snuppa. Lite søvn er ikke lik smart hjerne.

Gammel 25-10-11, 11:42   #99
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg formulerte meg visst litt dumt, jeg også. Tør var kanskje et uheldig ordvalg, poenget var at jeg synes at man kan gjøre som man har lyst til selv; det må være legitimt både å ha lyst til å kjøpe nye ting og å ikke gjøre det.

Her har jeg laget et kjapt utkast til Kjolehjelperen, her kan man skrive inn kjoler og accessoirer og hva man brukte når, og når alle kombinasjonene er oppbrukt har det sikkert gått så mye tid at alle kolleger er skiftet ut og man har flyttet og kusina er gift og skilt tre ganger og man kan begynne på'an igjen. Eller kjøpe nytt.

Gammel 25-10-11, 11:43   #100
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Grunnen til at jeg bruker den samme mange ganger, er at jeg virkelig hater å gå i butikker. Jeg har stått og grått i en butikk fordi jeg måtte ha finklær, og jeg klarte ikke å finne noe. Vel, selgeren solgte for en pen slump penger da hun tok seg av meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.