Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.
Man ringer legen, forklarer situasjonen og symptomene, og får en attest som man kan hente ut dagen etter/ved anledning/sendes i posten eller som kan fakses til arbeidsgiver :btdt:
Det er langt på nær de fleste unger som er dævvsjuke og rundspyr på 4. dagen da, og er de det er det kanskje på tide med et legetilsyn uansett, så da ville det jo muligens vært naturlig for legen å be en komme ned en tur også.
Og har man ikke tonen med fastlegen at det går an å ringe å be om slikt når det virkelig trengs bør man kanskje vurdere å bytte lege.
Fastlegen min hadde nok gjort det og sukket litt. Jeg kan ikke helt skjønne logikken i at arbeidsgiver skal ha større tillit til en lapp som legen skriver etter en telefonsamtale med meg enn en samtale med meg direkte. Bortkastet bruk av legens tid i mine øyne. Veldig bortkastet.
Ved omgangssyke trenger man ikke alltid gå til legen selv om det går 4 omsorgsdager. Har man som nevnt tidligere to barn så får barna det gjerne i tur og orden. Det er gjerne heftig i et par dager, men det blir sammenhengende mer ved 2-3 barn. Å dra barn nummer to til lege midt i spyinga virker helt meningsløst med mindre det er snakk om dehydrering.
|