Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg har feks heller ikke sett filmen, men jeg kjenner senarioet, og så feks med det samme at det var en typo tidligere i tråden (noen som sa "You're not in ...") og grunnen til at jeg så det var at jeg vet at dette er det som Dorothy sa til hunden (og da regner jeg med hun innkluderte seg selv). (Men det er faktisk en sang som går på en vri på dette ser jeg på google, og den heter "You're not in Kansas anymore", så mulig jeg misforsto hva det var en referanse til.)
The korrekte sitatet er "I've got a feeling we're not in Kansas anymore, Toto". Av dette har ulike utrykk blitt avledet, som f,eks. "You're not in Kansas anymore", som jeg nevnte. Det var ikke ment som et sitat. Og slevsagt kan man både vite om, og bruke, disse utrykkene uten å ha sett filmen. Personlig syns jeg det er interessant å få et større referansegrunnlag rundt slike ting, og ser derfor filmene. Og det at man får slike referanser inn i dagligtale mener jeg fremdeles er et argument for at noen klassikere er relevante for senere generasjoner også. Selv om du ikke gjør det.