Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andre
Jeg har spart alt etter storebror, og lillesøster bruker noe av det nå. Nå har en del av innertøyet fra ham blitt liggende ubrukt fordi vi har fått så mye fint arvetøy, men mye av det er akkurat like gammelt (arvet av jente jevngammel med storebror) så der er det mer kjønnet og ikke alderen til tøyet som gjør at jeg har foretrukket alt det fine arvetøyet. Yttertøy fra storebror er i bruk, jakka hennes er fra ham og hun har dresser som ligger og venter, luer også. De er like fine og fullt bruktbare.
Jeg sparer fremdeles alt fra storebror også så lenge det ikke er utslitt, men typiske gutteting tilbys sønnen til en venninne av meg når han trenger noe. Det fremstår begrenset meningsfullt å spare ting fra storebror til en "mulig nummer tre som i tillegg må bli en gutt og som mest sannsynlig ikke kommer" som da kan bruke klærne om type 8-9 år. Men jeg kvitter meg ikke systematisk med klærne hans, det er bare hvis jeg kan hjelpe gode venner med noe av det, da synes jeg det er hyggeligere enn å la det vente på noe som kanskje aldri kommer.
|