|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreFjorten år. Her bruker lillebror, som nummer fire, reimadressen kjøpt høsten 1997. Kanskje ikke helt moderne, men god likevel. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreSparer mesteparten etter storesøster, som er drøyt 6 år eldre enn minsta. Mesteparten av yttertøyet har vært i veldig god stand og har ofte blitt brukt som reservetøy i barnehage (tidligere) og skole/SFO. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreJeg har spart alt etter storebror, og lillesøster bruker noe av det nå. Nå har en del av innertøyet fra ham blitt liggende ubrukt fordi vi har fått så mye fint arvetøy, men mye av det er akkurat like gammelt (arvet av jente jevngammel med storebror) så der er det mer kjønnet og ikke alderen til tøyet som gjør at jeg har foretrukket alt det fine arvetøyet. Yttertøy fra storebror er i bruk, jakka hennes er fra ham og hun har dresser som ligger og venter, luer også. De er like fine og fullt bruktbare. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
awesom
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreMine arver ikke, de bruker ting hips om haps. De bruker nemlig samme størrelse.
|
|
|
#27 |
|
awesom
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreJeg pleier forresten slenge utover barnas utvokste klær utover sturgulvet når jeg har besøk som har barn i den rette målgruppa. Så får de bare frosnyne seg. Søskenbarnet mitt jublet når han var her siste og kunne stikke avgårde med ubrukte fotballsko, vinterdress,høstjakke, penklær til jul og en bærepose med ullundertøy til sin pjokk som er like gammel som min minste, men som ligger 2-3 klesstørrelser under mine.
|
|
|
#28 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andre3,5 års aldersforskjell og det meste spares. I det senere er det klær som er utslitt etter eldste, det sparer vi ikke. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreJeg tar vare på det meste. Den dressen hadde jeg spart på.
|
|
|
#30 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreJeg sparer alt, bortsett fra typiske gutteklær som penskjorte og ullvest.
|
|
|
#31 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreJeg sparer det som er helt.
|
|
|
#32 |
|
can-jur
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreMinstemann her bruker mye klær, både yttertøy og inneklær som eldste også har brukt.
|
|
|
|
#33 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreMine to eldste er det to år mellom, så toern har alltid arva etter enern. Nå er de etterhvert så jevnstore at det er nesten slutt på arvinga. Minsten arver veldig lite siden jentene ikke har (hatt) så veldig mye nøytralt yttertøy.
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreOi, har var det mange svar! Dressen er absolutt fin, beige og rød, og finnes ikke slitt. Ligger nok også noen sorte allværsbukser der og mer slike kommer nå som eldste bare bruker todelt. Tenker jeg tar vare på yttertøyet da, har plass. Innetøyet hennes er for det meste for jentete nå til at han kan arve, så det arver en venninnes datter i stedet så arver jeg til yngste etter hennes sønn. (vi fikk barn på likt begge gangene men motsatt kjønn begge gangene).
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andre
Apan: Kom over denne gamle tråden nå, artig. Jammen kom ikke tredjemann og attpåtil en gutt.
|
|
|
#36 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#37 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreNå er det bare 15 minutter mellom mine så den problemstillingen er ikke akkurat aktuell, men jeg hadde nok tatt vare på litt dyrere/finere ting var jeg deg.
|
|
|
#38 |
|
finner ut av mye
|
Jeg får vanligvis med meg hvor gammel tråden er før jeg svarer, men her glapp det fullstendig.
|
|
|
#39 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Me too, men så tenkte jeg at jeg kanskje ikke var den eneste
|
|
|
#40 |
|
Truth is in the x-files
|
Jeg skulle bare ha skrevet "5 års aldersforskjell". Så hadde jeg sluppet dette maset med å oppdatere tråden hele tiden.
|
![]() |
|
|