|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Man MÅ ikke hive innpå med animalsk fett og kjøtt, proteiner får man fra mye. Fett fra kaldpressede oljer(ikke til steking) og kokosolje (å steke i). Man kan finne problemer overalt og med alt, men også løsninger. Ble litt usaklig her nå synes jeg.
|
|
|
#142 |
|
audio, video, disco
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Nei, men noen spiser mer kjøtt, baconsalget økte med 15% i fjor og det er ganske mye.
|
|
|
#143 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Dette har Espen Rostrup kommet fram til;
Eksempelvis i den to-årige studien til Shai et. Publisert i New England Journal of Medicine i 2008 (1), hvor lavkarbo-gruppen reduserte energinntaket med mellom 550-600 kcal gjennom hele perioden. La oss sammenligne to forskjellige kosthold som ikke er urealistisk dersom en overvektig i energibalanse begynner å spise lavkarbo. Før: 2500 kcal / 30-20-50 (fett-protein-karbohydrat)
|
|
|
#144 |
|
audio, video, disco
Sv: I disse lavkarbotider ...
Det etiske perspektivet er usaklig? At man ikke ser på dette på individnivå, men ut i fra hvilke konsekvenser et slikt kosthold (hvis det blir normen for flere millioner i Vesten) har for resten av verden, for ikke å snakke om miljøet, kan jo faktisk være litt interessant.
|
|
|
#145 |
|
Men de fleste jeg kjenner på lavkarbo kutter ut poteter/ris/pasta og spiser mer grønnsaker istedenfor. De spiser ikke mer kjøtt enn det de vanligvis gjorde.
|
|
|
#146 |
|
Nei... Men tråden til HI.
|
|
|
#147 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg spiser soleklart mer kjøtt, egg og fisk på lavkarbokosthold ihvertfall. Ikke til hvert måltid, mengden per servering er ca den samme. Men på strikte lavkarbodietter spiser man jo proteinmat til samtlige måltider. Det gir totalt vesentlig mer kjøtt per døgn enn husmannskost. |
|
|
|
#148 |
|
audio, video, disco
Sv: I disse lavkarbotider ...Ja, jeg fikk det ikke helt til å stemme, for de jeg kjenner som har vært innom lavkarbo (de holder ikke på med det lengre de fleste av dem, men dette var folk som bare hadde 5-10 kg for mye) har spist mye kjøtt.
|
|
|
#149 |
|
audio, video, disco
Sv: I disse lavkarbotider ...http://tb.no/nyheter/hunden-basso-fa...iett-1.6529871
|
|
|
#150 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...De jeg kjenner som har brukt lavkarbo i perioder, eller lever på det iver tid, er folk som begynte med det før det ble en "dille". Nå kaster enhver idiot seg på det etter å ha lest "her er superdietten som gjør deg slank på egg og bacon!!" på forsiden av Dagbladet, og ikke noe mer info enn det, eller etter å ha hørt svigermor skryte over det på søndagsbesøk. Sånne blir jeg også irritert på!
|
|
|
#151 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Innlegget der jeg refererte til AP var et svar til Zoe som mente at jeg burde se de positive sidene ved å gå på lavkarbo. Og klart, det er positivt hvis kusine Klara endelig har klart å gå ned 20 kg i vekt og føler seg bedre enn på lenge. Men nå handlet HI om at "halve byen" ikke spiser mel, frukt og sukker og da følte jeg behov for å lomme med en generell betraktning rundt det og sa at jeg ikke hadde giddet å bry meg så mye hvis det var mitt selskap.
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Og etter å ha lest den artikkelen i Aftenposten har du nok faktisk et enda større behov for å lese en bok om temaet, for å forstå hva et lavkarbokosthold egentlig dreier seg om. For det gjorde i alle fall ikke artikkelforfatteren. La du forresten merke til at hun skrev at hun ble langt bedre for sin ADHD/hyperaktivitet? Det er tydeligvis ikke er et godt nok argument i dine øyne for å spise lavkarbo ... |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Hvis man er hyperaktiv og har dårlig konsentrasjon hjelper det selvsagt å kutte ut sukker. Jeg skjønner ikke helt hva det har med lavkarbo å gjøre? |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Shake it out!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Da kan jeg meddele at det er det jeg har lest om kosthold, ernæring, medisin osv som gjør at jeg er skeptisk til ekstrem lavkarbo (altså ikke kosthold der man kutter ut sukk og ned på pasta og hvitt brød til fordel for fullkorn og mer grønnsaker). Og nei, jeg leser ikke bibler skrevet av tilhengere og folk som tjener levebrødet sitt på hypen, men lærebøker i medisin/ernæring samt artikler basert på medisinsk forskning.
|
|
|
#155 |
|
By the Sea
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Moderat lavkarbo er supert for enhver. På moderat lavkarbo, er det ingen grunn til å spise mer kjøtt enn vanlig - man bytter ut pasta, brød og poteter med grønnsaker. Supre saker. Om man går på moderat lavkarbo, kan man også spise et halvt rundstykke på besøk hos rine, for da er man uansett ikke i ketose.
|
|
|
#156 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Den som spiser pølsemat og kjøttmat hele dagen, han blir så doven og så lat og veldig tykk i magen. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#158 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Hva mener du? |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Nå får du gi deg, disse er da så flotte og hvite at... |
|
|
|
![]() |
|
|