Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

I disse lavkarbotider ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-11, 00:10   #121
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse lavkarbotider ...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men har du nett, og nå kan du lese hele tråden. Jeg har med andre ord forklart meg etter den første bærturen.

Jeg har lest hele (selvsagt!), og har fått med meg at du har moderert deg noe. Jeg syns fremdeles at du viser at du ikke har forstått lavkarbo og hvordan den virker i kroppen, og opprettholder forslaget om at du leser om emnet.

Gammel 06-10-11, 00:24   #122
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran: Hvor sært det er å svitsje mellom dietter og ikke kunne spise noe av normal mat, er nok ikke noe jeg kommer til å forandre mening om selv om jeg setter meg mer nøye inn i saken.
Og jeg vet en del om lavkarbo, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 00:31   #123
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran: Hvor sært det er å svitsje mellom dietter og ikke kunne spise noe av normal mat, er nok ikke noe jeg kommer til å forandre mening om selv om jeg setter meg mer nøye inn i saken.
Og jeg vet en del om lavkarbo, altså.

Det har ikke vært snakk om svitsjing mellom dietter her, det jeg reagerer på er dine uttalelser om at det er sært å ikke spise f.eks et rundstykke fordi man er på lavkarbo. Det viser at du ikke helt har skjønt greia.
Og hvis noen "svitsjer mellom dietter", som du sier - det får da bli deres sak, eller hva?

Gammel 06-10-11, 00:38   #124
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kan man synes at noe er litt sært samtidig som man er fullt klar over at det er deres sak? Jeg synes f.eks også det er sært å gå med tykk ullgenser rett nedenfor rumpa og tynn strømpebukse til, for å nevne en av mange ting, men jeg er samtidig klar over at det ikke er min business.

Gammel 06-10-11, 10:22   #125
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Men kan man synes at noe er litt sært samtidig som man er fullt klar over at det er deres sak? Jeg synes f.eks også det er sært å gå med tykk ullgenser rett nedenfor rumpa og tynn strømpebukse til, for å nevne en av mange ting, men jeg er samtidig klar over at det ikke er min business.

Dette kan på ingen måte sammenlignes med spesiell smak når det gjelder klær, altså. Du ser ikke problemet med at man med det rundstykket eller den kakebiten ødelegger hele opplegget ved at man går ut av ketose? Ved at man i tillegg får vondt i magen og problemer med fordøyelsen? Enten så forstår du ikke hva dette innebærer, eller så er du fullstendig på jordet når det gjelder syn på andre mennesker, rine.

Gammel 06-10-11, 20:32   #126
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Nå får du gi deg. HI skriver "hva gjør jeg når halve byen går på lavkarbo? Jeg svarer at jeg ikke hadde giddet å bry meg så mye, og at jeg synes det er uhøflig å ikke spise noe av de tingene hun hadde listet opp (bl.a glutenfritt ettellerannet) Så kommer det mange innlegg om hvor syk man kan bli av å slutte på lavkarbo, forklaringer om hva ketolyse er osv. Jeg skriver at jeg selv heller ikke ville spist en hvetebolle hvis jeg var i/på? ketolyse, og modererer meg viderere ved å skrive at jeg bare synes er uhøflig hvis man høylydt erklærer at man ikke kan spise noe, men at jeg fremdeles synes det er sært å være på lavkarbo den ene dagen og på noe annet den andre.
Nå har jeg gitt deg et resymè av tråden, (som jeg fremdeles nekter å tro at du har lest, eller forstått) og hvis du fremdeles tror det handler om at jeg har et forskrudd syn på andre mennesker, ja så værsågod:

Gammel 06-10-11, 20:56   #127
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, pokkern, har dere begynt å krangle igjen akkurat når jeg skulle nevne hvor hyggelig det var av rine å dra på bærtur, sånn siden bær tydeligvis er akseptert av lavkarberne?

Jaja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 20:58   #128
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Nå får du gi deg. HI skriver "hva gjør jeg når halve byen går på lavkarbo? Jeg svarer at jeg ikke hadde giddet å bry meg så mye, og at jeg synes det er uhøflig å ikke spise noe av de tingene hun hadde listet opp (bl.a glutenfritt ettellerannet) Så kommer det mange innlegg om hvor syk man kan bli av å slutte på lavkarbo, forklaringer om hva ketolyse er osv. Jeg skriver at jeg selv heller ikke ville spist en hvetebolle hvis jeg var i/på? ketolyse, og modererer meg viderere ved å skrive at jeg bare synes er uhøflig hvis man høylydt erklærer at man ikke kan spise noe, men at jeg fremdeles synes det er sært å være på lavkarbo den ene dagen og på noe annet den andre.
Nå har jeg gitt deg et resymè av tråden, (som jeg fremdeles nekter å tro at du har lest, eller forstått) og hvis du fremdeles tror det handler om at jeg har et forskrudd syn på andre mennesker, ja så værsågod:

Jeg har lest tråden en gang til, og opprettholder min påstand; enten så har du ikke skjønt hva det innebærer å være i ketose, eller så har du bare et generelt håpløst syn på hva andre mennesker skal gjøre for å tekkes deg. Sorry to say. Det eneste jeg kan se at du har moderert deg på er om hvorvidt det er "uhøflig" eller "sært" å ikke spise maten du mener alle bør kunne spise. Nedenfor er et utdrag av dine innlegg.

… Jeg synes kommentarer som "når jeg går på lavkarbo" sier det meste. Det er de menneskene jeg ikke gidder å strekke meg så langt for, og som jeg synes er uhøflige, OK, sære, da, når de ikke kan spise noe med mel i. …

Tar fram teskjeen:Jeg svarte på dette innlegget, : peker ned: og jeg mener at man er uhøflig hvis man ikke kan smake på noe av dette (som i en spiseskje gele, eller et rundstykke med pålegg hvis den eneste grunnen til at man ikke gjør det er at man er på lavkarbo.

Jeg ville for øvrig spist et rundstykke med pålegg og jogget etterpå hvis jeg var redd for at utskeielsen skulle gjøre det helt store utslaget på vekten.

Jeg vet hva ketose er, og skjønner at det er meningsløst å spise hveteboller i en sådan stund. Det ville ikke jeg heller ha gjort. Jeg trodde vi snakket om mennesker som prøver ut lavkarbo (HI skrev "halve byen er på lavkarbo") og synes fremdeles det er sært (blir det bedre om jeg tar bort uhøflig?) å ikke kunne spise et halvt rundstykke i selskap. Jeg leser hva dere skriver, jeg forstår greia, men jeg mener det er sært. Det er ikke det samme som at det nødvendigvis er sært. Uhøflig blir det vel først hvis man klager over at det ikke er noe man kan spise i selskapet.

Du må lære deg å lese, Lille Bulla: Jeg synes det er sært å ikke spise f.eks et rundstykke fordi man er på lavkarbo, det er ikke det samme som at jeg blir fornærmet. Jeg har moderert meg med tanke på uhøflig, som du kan lese om i mitt forrige innlegg, hvis det er interesse for det. Jeg har ikke skrevet et eneste ord om at folk ikke kan få putte hva de vil i munnen, bare ytret min mening valget de tar. Ser du forskjellen?

Gammel 06-10-11, 22:25   #129
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever at det er to typer mennesker på diett. Den ene typen gjør så lite nummer utav det som mulig, spiser det han kan og forklarer lavmælt det som trengs. Det synes jeg er null problem. Den andre typen lager stort nummer utav hva han kan spise og ikke spise og lager styr nok til at vertskapet settes i forlegenhet på et vis. Det er ikke like greit å håndtere.

Jeg kan se for meg at når halve selskapet går på lavkarbodiett uten at vertskapet hadde fått det med seg, blir det veldig synlig og fort et tema på samme måte som med personer som setter seg selv og dietten på dagsorden der de kommer. Uten at noen av dem hver for seg var uhøflige, blir det litt kjipt å være vertskap som har disket opp til et fint selskap med mange varianter og tilpasning for kjente kostholdsproblemer å oppleve at halvparten av gjestene bare drikker vann. Det skjønner jeg veldig godt altså, og jeg er usikker på hvordan jeg ville taklet det rundt neste sving. Men en mulighet er å servere et ostefat og rotgrønnsaker med dip, da er det mulig å finne noe for de fleste uten at man må sette seg inn i lavkarbobaking av den grunn. Ikke minst er det veldig godt med noen friske alternativer på bordet.

Gammel 06-10-11, 23:21   #130
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Safran: Å synes at noe er sært, og å mene at folk bør legge av seg det jeg oppfatter som særheter (og som er helt normalt for andre)for å tekkes meg, er da vitterlig to helt forskjellige ting? Hvor har jeg skrevet at folk bør tekkes meg? Jeg skrev at jeg ikke hadde brydd meg, ikke at "alle andre bør endre seg."

Gammel 07-10-11, 00:28   #131
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Safran: Å synes at noe er sært, og å mene at folk bør legge av seg det jeg oppfatter som særheter (og som er helt normalt for andre)for å tekkes meg, er da vitterlig to helt forskjellige ting? Hvor har jeg skrevet at folk bør tekkes meg? Jeg skrev at jeg ikke hadde brydd meg, ikke at "alle andre bør endre seg."

Du uttaler deg da om hvis du hadde invitert? Da handler det i aller høyeste grad om å tekkes deg som vertinne.

Hvis jeg hadde invitert på boller, kaker og kaffe og det dukket opp noen som plutselig gikk på lavkarbo (som, såvidt jeg har forstått det betyr at man kutter hvetemel, stivelse og sukker for å føle seg bedre/gå ned i vekt) og de ikke kunne ta en bolle med ost, men ble stående uten å spise noe, ville jeg sett på det som sært og uhøflig, ja. Det er jo ikke slik at de blir syke av å spise det, de har tross alt bare kastet seg på siste (eller nest siste?) mote innen ernæring.

Til det andre: Jeg synes kommentarer som "når jeg går på lavkarbo" sier det meste. Det er de menneskene jeg ikke gidder å strekke meg så langt for, og som jeg synes er uhøflige, OK, sære, da, når de ikke kan spise noe med mel i. Jeg har aldri hørt noen si "når jeg er diabetiker, eller "når jeg er vegetarianer..."
Og så tror ikke jeg heller det er "bare" å smelle i gang en lavkarbo-kake, altså. Litt frukt eller noe kunne jeg jo satt fram, med mindre det også er noe man ikke tåler.

Gammel 07-10-11, 00:37   #132
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Safran: Jeg er ikke enig i at det er det jeg sier. Eller i det minste er det ikke det jeg mener.

Men hvis vil du ha meg til å innrømme at jeg ikke er en spesielt tolerant person når det gjelder nykker o.l. så kan jeg forsåvidt godt gjøre det, altså.

Gammel 07-10-11, 12:09   #133
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine, jeg skjønner at du ikke er tålmodig med folk som vanligvis tar mye plass med mange selvsentrerte nykker.

Men jeg synes det er leit at du later til å plassere mennesker som har et ektefølt ønske om å endre livsstil i "tullete nykker"-boksen. Om det er slik, lurer jeg på hvorfor du nedvurderer mennesker med andre utfordringer og andre løsningsstrategier enn deg selv?

Jeg står heller ikke på hodet for å skreddersy serveringen på det nivået om flere i denne tråden forteller at de gjør. Det er sikkert fordi jeg tenker at man er en god nok vertinne selv om man ikke er perfeksjonist hva angår alle detaljer ved et besøk og at det langt viktigste er å skape en generell imøtekommende og hyggelig atmosfære. Men jeg synes det blir unødvendig drøyt å se på andre mennesker på en nedvurderende måte. Er det så latterlig å prøve ulike måter å få bedre helse? Om man mislykkes, og later til å gå på lavkarbo den ene uka, og høykarbo den neste, fordi man har sprukket blir veggis den tredje og whatnot uka deretter - er man en latterlig særing da? Da er man bare en som strever veldig med å få dreis på helsa si, tenker jeg. Og så lenge man ikke forlanger det ene eller andre, så synes jeg det er et poeng å ikke nedvurdere folk som prøver.

Gammel 08-10-11, 01:33   #134
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sitat:

INGEN er mer opptatt av søtsaker enn disse

Mange som velger lavkarbo sliter med sukkeravhengighet. Så særlig i begynnelsen, når sukkerabstinensene setter inn, blir man veldig opptatt av å finne erstatninger. Fordi kroppen ”roper” på noe søt. Etter hvert vil jeg påstå at dette avtar. Jeg har levd ca 6 år på lavkarbo og er ikke lengre så opptatt av dette.

Sitat:

Hvis jeg hadde invitert på boller, kaker og kaffe og det dukket opp noen som plutselig gikk på lavkarbo(som, så vidt jeg har forstått det betyr at man kutter hvetemel, stivelse og sukker for å føle seg bedre/gå ned i vekt) og de ikke kunne ta en bolle med ost, men ble stående uten å spise noe, ville jeg sett på det som sært og uhøflig, ja..”

Når man starter på noe nytt så skjer jo gjerne det plutselig… Når jeg startet for 6 år siden startet jo jeg også plutselig. Sånn er det jo med endringer, de er vanskelig og man vet jo ikke om man vil klare det.
Mat og hva folk spiser er provoserende det ser man jo på debatten som pågår for fult nå. Så at noen synes det er sært og uhøflig er ikke overraskende.
Men man skal være litt forsiktig, for hva vet man egentlig om bakgrunnen. Sliter man med barneløshet, skjemmende hårvekst, mage problemer og

Sitat:

Jeg er bare et menneske som spiser meg frisk fra allergier, leddsmerter, bihulebetennelser, luft i magen, blødende hemorroider, hard avføring, lekk tarm og fra overvekten

så har man kanskje ikke lyst til å informere så mange om det.
Det kan være sårt og vanskelig. Kanskje har man prøvd ”alt” før. Og etter erfaring andre har gjort, ønsker man å prøve lavkarbo også. Det hjelper ikke når folk rundt synes du er sær og uhøflig i tillegg, når man prøver å bedre livet sitt.
Grunn til at mange ikke klarer det, og blir av og på lavkarbo, er blant annet fordi det er så vanskelig fordi man hele tiden blir satt til ”veggs” om maten sin.

Sitat:

Jeg er enig med Rine, kjenner jeg. Mange på dietter blir selvsentrerte og uhøflige. Alle sammenkomster handler om dem på et vis.
Om man ikke forbereder verten på forhånd kan man ta med noe selv, syns jeg.

:
Tja, ofte er det andre som blir opptatt av hva jeg spiser og ikke spiser. De spør fordi de er interessert eller de begynner å argumentere fordi de er uenige. Jeg kan innrømme at jeg kan bli ivrig til tider fordi jeg er så opptatt av det selv. Vil jo gjerne dele dette med andre. Samtidig ønsker jeg ikke så mye fokus på maten min, slitsomt og hele tiden forsvare og forklare.
Har noen virkelig forlangt at det skal være lavkarbo mat, når de kommer på besøk? Det kunne aldri falt meg inn. Mange vet jo at jeg spiser som jeg gjør og når de har mat jeg spiser er det hyggelig, men jeg forventer det ikke. Når vertinen unnskylder seg at hun ikke har "tenkt" på meg, synes jeg det er ubehagelig. Vil jo ikke få andre til å føle at de ikke strekker til, jeg forventer VIRKELIG IKKE at de skal tilpasse maten til meg. Jeg synes også det er vanskelig å ta med selv, er redd for at det skal virke uhøflig. Så jeg passer på å være mett før jeg drar.

Sitat:

Men snakker vi om slanking her? På Grete Roede er det vel ein greie at man skal kunne spise litt, dvs, en halv bolle, ikke hele fatet. Er det sånn at hele greia rakner hvis man spiser den halve bollen, eller hva handler det om

.
Ja, for noen rakner alt av en halv bolle. Dette handler om hormoner og kjemiske prosesser i kroppen. Og når disse prosessene har kommet kan man ikke jogge dem av seg. Og er man sukkeravhengig så er det veldig vanskelig å slutte etter en halv bolle. For noen er dette en avhengighet, man serverer jo ikke en alkoholiker et halvt glass med alkohol… Og som mange sier her, man kan bli dårlig.
Lavkarbo er ikke noe enkel utvei. Det krever masse selvdisiplin, utholdenhet, trygghet på egne valg og ikke minst kunnskap.

Må si jeg blir en smule oppgitt når folk utaler seg om lavkarbo og det er helt tydlig at de ikke vet hva de snakker om.
Kan man ikke ha en toleranse for mennesker som tester ut nye ting i søken etter en bedre helse? Man spiser jo ikke lavkarbo for å plage andre.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 01:47   #135
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hva kan man by på når halve byen går på den dietten?
Sist vi feiret bursdag her serverte jeg rundstykker med pålegg, hveteboller, kanelboller, gele, ostekake, peanøttkake, brownies, muffins, sjokoladekake, banankake og bløtkake. Siden vi har glutenintolerante i vennekretsen har jeg alltid et par glutenfrie alternativer. Nå kom altså gjester på lavkarbodiett som ikke kunne forsyne seg av noe på bordet. Jeg hadde baconkrisp i skuffen så jeg helte dette i en bolle, da, men ... Noe annet jeg kan gå for neste gang?

Kanskje svare HI også.
Mørk sjokolade 70 % eller mer
Sukkerfri sjokolade (fås blant annet på rema 1000, ikke alle som tåler den)
Nøtter
Baconsvor
Bær
Osteknekkis (osteskiver i mikroen i ca 2 min, blir sprø chips)

Mer mat:
Tapas
Spekemat
Taco (man må ikke spise lefse el)
Salat
Omelett
Reker (husk salatblader, fungerer som underlag isteden for loff/brød)

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:43   #136
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Hvis man ser på det på individnivå, er det selvsagt fint at en person tar vare på kroppen sin. Man kan likevel på generelt nivå være en smule lei av alt Meg og Mine behov- maset som er på alle områder i samfunnet, og så kan det bidra til at man himler litt av en stakkars lavkarboer som bare prøver å være sunn. I dag fikk Jeg for øvrig støtte i AP, som tok opp miljøperspektivet ved å spise mer kjøtt og mindre korn og mel.

Gammel 08-10-11, 19:36   #137
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

I dag fikk Jeg for øvrig støtte i AP, som tok opp miljøperspektivet ved å spise mer kjøtt og mindre korn og mel.

Åkei, nå føler jeg at du graver etter hjelp her, rine. Betyr dette at du fra nå av skal godta alle som sier de er å en diett hvor de ikke spiser verken kjøtt eller fisk?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:53   #138
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Åkei, nå føler jeg at du graver etter hjelp her, rine. Betyr dette at du fra nå av skal godta alle som sier de er å en diett hvor de ikke spiser verken kjøtt eller fisk?

Jeg synes det argumentet er veldig godt og har tenkt på det lenge, har vel skrevet det før også, om enn ikke i denne tråden. All helsegevinst til side, lavkarbo kan da umulig være helt etisk uproblematisk mht hvor mye kjøtt og fett som skal inntas.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:11   #139
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke mer kjøtt på lavkarbo. Endringen består i at jeg bytter ut poteter, pasta og ris med grønnsaker og brødskivene med egg, yoghurt og nøtter.

Gammel 08-10-11, 20:13   #140
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Men det er jo en helt annen sak, Teflona. Ut fra det rine har skrevet syns hun ikke folk på dietter skal tas noe særlig hensyn til. Eller - hun gidder i alle fall ikke gjøre det. Det må hun for så vidt gjerne mene/ikke gidde bry seg om (). Men ikke i samme åndedrag som hun klager over dårlig utnyttelse av ressursene.

... selvsagt med mindre det var akkurat det som gjorde at hun ikke gadd å ta hensyn til mennesker på diett, og at om det var veggiser som dukket opp hos henne, så ville hun blitt sjeleglad og gått mann av huse for å hjelpe dem.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!

Sist redigert av Lille meg : 09-10-11 kl 10:32. Årsak: Ingen som likte det nye uttrykket "å gå man av huset"?
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.