|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
saftig
|
Sv: I disse lavkarbotider ...
Jeg har lest hele (selvsagt!), og har fått med meg at du har moderert deg noe. Jeg syns fremdeles at du viser at du ikke har forstått lavkarbo og hvordan den virker i kroppen, og opprettholder forslaget om at du leser om emnet.
|
|
|
#122 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Safran: Hvor sært det er å svitsje mellom dietter og ikke kunne spise noe av normal mat, er nok ikke noe jeg kommer til å forandre mening om selv om jeg setter meg mer nøye inn i saken. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
saftig
|
Det har ikke vært snakk om svitsjing mellom dietter her, det jeg reagerer på er dine uttalelser om at det er sært å ikke spise f.eks et rundstykke fordi man er på lavkarbo. Det viser at du ikke helt har skjønt greia.
|
|
|
#124 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Men kan man synes at noe er litt sært samtidig som man er fullt klar over at det er deres sak? Jeg synes f.eks også det er sært å gå med tykk ullgenser rett nedenfor rumpa og tynn strømpebukse til, for å nevne en av mange ting, men jeg er samtidig klar over at det ikke er min business. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
saftig
|
Dette kan på ingen måte sammenlignes med spesiell smak når det gjelder klær, altså. Du ser ikke problemet med at man med det rundstykket eller den kakebiten ødelegger hele opplegget ved at man går ut av ketose? Ved at man i tillegg får vondt i magen og problemer med fordøyelsen? Enten så forstår du ikke hva dette innebærer, eller så er du fullstendig på jordet når det gjelder syn på andre mennesker, rine.
|
|
|
#126 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Nå får du gi deg. HI skriver "hva gjør jeg når halve byen går på lavkarbo? Jeg svarer at jeg ikke hadde giddet å bry meg så mye, og at jeg synes det er uhøflig å ikke spise noe av de tingene hun hadde listet opp (bl.a glutenfritt ettellerannet) Så kommer det mange innlegg om hvor syk man kan bli av å slutte på lavkarbo, forklaringer om hva ketolyse er osv. Jeg skriver at jeg selv heller ikke ville spist en hvetebolle hvis jeg var i/på? ketolyse, og modererer meg viderere ved å skrive at jeg bare synes er uhøflig hvis man høylydt erklærer at man ikke kan spise noe, men at jeg fremdeles synes det er sært å være på lavkarbo den ene dagen og på noe annet den andre. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Åh, pokkern, har dere begynt å krangle igjen akkurat når jeg skulle nevne hvor hyggelig det var av rine å dra på bærtur, sånn siden bær tydeligvis er akseptert av lavkarberne? |
|
|
|
|
|
#128 |
|
saftig
|
Jeg har lest tråden en gang til, og opprettholder min påstand; enten så har du ikke skjønt hva det innebærer å være i ketose, eller så har du bare et generelt håpløst syn på hva andre mennesker skal gjøre for å tekkes deg. Sorry to say. Det eneste jeg kan se at du har moderert deg på er om hvorvidt det er "uhøflig" eller "sært" å ikke spise maten du mener alle bør kunne spise. Nedenfor er et utdrag av dine innlegg.
|
|
|
#129 |
|
maler
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg opplever at det er to typer mennesker på diett. Den ene typen gjør så lite nummer utav det som mulig, spiser det han kan og forklarer lavmælt det som trengs. Det synes jeg er null problem. Den andre typen lager stort nummer utav hva han kan spise og ikke spise og lager styr nok til at vertskapet settes i forlegenhet på et vis. Det er ikke like greit å håndtere.
|
|
|
#130 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Safran: Å synes at noe er sært, og å mene at folk bør legge av seg det jeg oppfatter som særheter (og som er helt normalt for andre)for å tekkes meg, er da vitterlig to helt forskjellige ting? Hvor har jeg skrevet at folk bør tekkes meg? Jeg skrev at jeg ikke hadde brydd meg, ikke at "alle andre bør endre seg." |
|
|
|
|
|
#131 |
|
saftig
|
Du uttaler deg da om hvis du hadde invitert? Da handler det i aller høyeste grad om å tekkes deg som vertinne.
|
|
|
#132 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Safran: Jeg er ikke enig i at det er det jeg sier. Eller i det minste er det ikke det jeg mener. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
By the Sea
|
Sv: I disse lavkarbotider ...rine, jeg skjønner at du ikke er tålmodig med folk som vanligvis tar mye plass med mange selvsentrerte nykker.
|
|
|
#134 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
så har man kanskje ikke lyst til å informere så mange om det.
:
. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Kanskje svare HI også. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Hvis man ser på det på individnivå, er det selvsagt fint at en person tar vare på kroppen sin. Man kan likevel på generelt nivå være en smule lei av alt Meg og Mine behov- maset som er på alle områder i samfunnet, og så kan det bidra til at man himler litt av en stakkars lavkarboer som bare prøver å være sunn. I dag fikk Jeg for øvrig støtte i AP, som tok opp miljøperspektivet ved å spise mer kjøtt og mindre korn og mel. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Åkei, nå føler jeg at du graver etter hjelp her, rine.
|
|
|
#138 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes det argumentet er veldig godt og har tenkt på det lenge, har vel skrevet det før også, om enn ikke i denne tråden. All helsegevinst til side, lavkarbo kan da umulig være helt etisk uproblematisk mht hvor mye kjøtt og fett som skal inntas.
|
|
|
#139 |
|
By the Sea
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg spiser ikke mer kjøtt på lavkarbo. Endringen består i at jeg bytter ut poteter, pasta og ris med grønnsaker og brødskivene med egg, yoghurt og nøtter.
|
|
|
#140 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: I disse lavkarbotider ...Men det er jo en helt annen sak, Teflona. Ut fra det rine har skrevet syns hun ikke folk på dietter skal tas noe særlig hensyn til. Eller - hun gidder i alle fall ikke gjøre det. Det må hun for så vidt gjerne mene/ikke gidde bry seg om (
Oss ska verne om livet langs vegen oss går. Ingen kan hauste der dauden sår. Blomen ska bløme og graset ska gro, oss ska ikkje sulke til jorda med blod! Sist redigert av Lille meg : 09-10-11 kl 10:32. Årsak: Ingen som likte det nye uttrykket "å gå man av huset"? |
|
|
|
![]() |
|
|