|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Det er heilt i orden å ikkje forsyner seg, det er jo mange grunnar til at folk ikkje spiser kake. Eg har fleire gongar avstått frå kaker o.l. fordi eg kjem rett frå middagsbordet, eller fordi eg rett og slett ikkje har lyst på. Eg håper ikkje eg er uhøfleg av den grunn.
|
|
|
#62 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...
Ikke jeg heller. Lavkarbo har ikke noe med mote å gjøre for meg, det er legens anbefaling. Og jeg ser på blodprøver at de har rett. Dessverre klarer jeg ikke å holde meg på lavkarbo, nettopp fordi det serveres høykarbo overalt, men akkurat det er jo bare mitt problem. Likefullt et problem for meg. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: I disse lavkarbotider ...Lille meg: Jeg oppfattet også som kommentaren din som nedlatende, men nedlatende som jeg er, gadd jeg ikke å gjøre så mye mer enn å himle før i dag. Å dra "det var bare en spøk"-kortet, når andre også reagerer, synes jeg er feigt og latterlig. Eller så har du bare ekstremt dårlig humor. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Einsam
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg er vant med å lage kake til både diabetikere og noen med cøliaki, og serverer derfor nesten alltid suksessterte, som er en ting som begge de da kan spise. Hvis man likevel skal servere kake, hvorfor ikke lage en sunn variant av noe? Gjelder ikke de som går på lavkarbo, men også andre. Moren min holder diabetes 2 i sjakk med lavkarbo, og legen er veldig fornøyd med hennes innsats. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
ctrl+z
|
Problemet var vel at verten syntes det var kjedelig at halvparten av gjestene ikke ville spise maten?
|
|
|
#66 |
|
Som regel opplever jeg at det er alle andre som gjøre et høylydt poeng av at jeg "ikke kan spise" det som blir servert, og hiver på en "stakkars deg". |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg lager det jeg har lyst til å lage når det kommer til bursdager, og så lenge noen ikke er allergisk så tar jeg ikke særlig hensyn heller.
|
|
|
#68 |
|
By the Sea
|
Helt enig!
|
|
|
#69 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg forventer ingenting, men blir glad for en skål med nøtter eller mandler. I går var jeg i stort selskap og ble glad for å få lov og bake en kake selv. Den spiste forøvrig både jeg og alle med "vanlig" kosthold av, og syntes var god. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Hvis jeg ber på kaffe og kaker så er det det jeg lager, og alle jeg kjenner vet at å hive neg rundt og lage en innviklet sukrinkake for lavkarbofolk er laaaangt utover det de kan forvente.
|
|
|
#71 |
|
Shake it out!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg er på linje med bæret.
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Men hvis jeg VISSTE at halve vennegjengen levde lavkarbo så hadde jeg ikke giddet å invitere på kaker. Da hadde jeg invitert på brunch eller gryterett eller suppe i stedet. (litt preget at det LIKER jeg å lage.
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har! |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg prøver selv, av helsemessige årsaker, å forholde meg til et karbohydratfattig kosthold, men jeg forventer ikke at andre tar hensyn til det. Det er alltids noe jeg kan spise, jeg tar bare mindre av det ene og mer av det andre, på en forhåpentligvis diskret måte. Men jeg blir ikke syk av en potet eller en lakrisbåt, altså, og har selsagt respekt for dem som eventuelt måtte bli det, og som derfor har en strengere karbohydratfilosofi enn meg. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
|
|
|
#76 |
|
Metallica!!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Hvis noen som kommer på mat til meg har spesielle ønsker får de si fra, hvis ikke så er det helt greit for meg at de bare drikker te eller vann. Jeg legger meg ikke opp i hva gjestene mine putter på tallerknene så lenge de ikke gjør noe vesen av det selv.
|
|
|
#77 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tar fram teskjeen:Jeg svarte på dette innlegget, : peker ned: og jeg mener at man er uhøflig hvis man ikke kan smake på noe av dette (som i en spiseskje gele, eller et rundstykke med pålegg hvis den eneste grunnen til at man ikke gjør det er at man er på lavkarbo.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Jeg foreslår at du leser litt om fettforbrenning kontra karbohydratforbrenning og lærer at dette ikke handler om en joggetur i etterkant av en utskeielse. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
By the Sea
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Rine: om man lever på moderat lavkarbo er det ingen krise med et halvt rundstykke. Om man følger f.eks Atkinsdiett og er i ketose, er det faktisk krise. Det er, for de fleste, ganske krevende å komme i ketose (en tilstand der kroppen tærer på sitt eget fett), og om man spiser et halvt rundstykke, så er det ikke bare å jogge en tur etterpå. Da er man ute av ketosen og det kan ta mange dager før man er tilbake igjen, og kanskje får man tilbake karbosuget og må kjempe mot det i mange dager også.
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Rine, som flere påpeker - det der kan man på Grete Roede. På lavkarbo kan man ikke det uten at det tar opptil en liten uke å komme dit man var i verste fall. |
|
![]() |
|
|