|
|
#381 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Til mitt forsvar, så spurte jeg bare om det var sånn mat dere sendte med hver dag, så jeg vil helst ikke bli beskyldt for å komme med massiv kritikk av matpakkene deres. Et sånt spørsmål syns jeg det bør være rom for i en tråd om sunne og kreative matpakker.
|
|
|
#382 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Flott matpakke.
|
|
|
#383 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Denne matpakka gikk rett i kjøleskap i andre enden, jeg aner ikke hvor lenge reker holder seg?? |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Ringskrømt
|
Hehe, ja, jeg vet hvorfor diskusjonen oppsto, det jeg ville frem til er at ingen legger ut bilder av annet enn det de oppfatter som sunne matpakker selv, så hvis man er uenig i at matpakken er helt sunn, kan man forkaste det man anser som usunt og la seg inspirere av det sunne. Å fremstille det som en universell sannhet at det er usunt og at det ikke hører hjemme i tråden i det hele tatt, er unødvendig synes jeg.
|
|
|
#385 |
|
stressmonster
Jeg er ikke helt sikker på at det siktes spesielt til deg og det er klart man kan stille spørsmål, men akkurat dette med å diskutere hva som gjør matpakken sunn eller ikke kan være lurt å gjøre i en annen tråd. I denne tråden deler jo veldig mange av seg selv med bilder og sine erfaringer og da vil det lett kunne oppleves som personlig kritikk dersom man begynner å diskutere slikt her. Det blir på en måte umulig å diskutere på generelt grunnlag fordi fordi folk føler seg truffet, selv om det ikke er meningen å kritisere noen.
|
|
|
#386 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg har full forståelse for at enkelte kan mene at fullkornpasta og rosiner ikke har noe å gjøre i matboksen i det hele tatt, ikke i ny og ne engang, det jeg reagerte på var tonen, at det var underforstått at dette er usunt og skadelig, og resulterer i at "jeg har ingenting i denne tråden å gjøre, for mine matpakker er bare kjedelige og sunne".
|
|
|
#390 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Oi, for en vending denne tråden har hatt! Altså, denne tråden har vært kjempeiinspirerende for meg og jeg er takknemlig for de som har kommet med tips, delt oppskrifter og lagt ut bilder. For meg så er det ikke så farlig med noen rosiner eller nudelsnacks, disse er med for å sette sitt helhetspreg på matpakken. Sånn er det ihvertfall her, at små ting kan være med på å løfte hele matpakken som ofte består hovedsaklig av brødskiver.
|
|
|
#391 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du kan endatil få oppskrift på vafler med most kylling, gulrot og egg fra meg |
|
|
|
|
|
#393 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#394 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Når vi først har begynt å stille spørsmålstegn i denne tråden; Har ikke polarbrød en fin nok form i seg selv? Blir det ikke mye waste hvis man hele tiden skal skjære ut maten? |
|
|
|
|
|
#395 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er bare veldig glad i barna mine, så såpass synes jeg de er verdt.
|
|
|
#396 |
|
Drømmer
|
Sist redigert av Chablis : 22-09-11 kl 18:41. |
|
|
|
|
|
#397 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Vi er ikke så avanserte av oss, men jeg lager klar matpakken kvelden før. Og jeg jobber ikke, annet enn i Heimen AS.
|
|
|
|
#398 |
|
stressmonster
Nå driver ikke vi å kutter maten ut med former og slikt, men vi prøver å lage spennende matpakker og det tar forbausende lite tid egentlig. Selvfølgelig tar det litt mer tid om man skal bake, men da spiser vi ofte det til kvelds eller frokost eller lager til lunsj i helgene og fryser ned det som er til overs (pizzasnurrer etc.). Jeg vil si at vi nesten aldri bruker mer en 10 minutter på å lage to matpakker. Det er klart, vi venter kanskje litt på eggkokeren eller stekeovnen da.
|
|
|
#399 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#400 |