|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Textrovert
|
Sv: Spørre folk om gratis servering
Jeg har ikke noe imot at folk spør meg om slikt. Men nå har jeg ekstremt lav terskel for å si nei, da, så ikke noe martyrgreier her. Men selv spør jeg ikke andre med mindre det er tvingende nødvendig. Vi har måttet spørre om folk kan se etter katten i ferien, men det har bare vært når alle kattepensjonatene har vært fulle. Så jeg spør stort sett bare om tjenester jeg ikke kan kjøpe. Det jeg har bedt om mest hjelp til, er barnepass. Men da understreker jeg ALLTID at folk bør ha lav terskel for å si nei.
|
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg er plutselig glad for at jeg er ganske sjenert når det gjelder å spørre folk, jeg er nemlig vant til at slikt er helt normalt. Men enda mer enn jeg er vant til at det er greit å spørre, er jeg vant til at man tilbyr seg å hjelpe i slike situasjoner. Det er ikke vanlig å måtte spørre naboene om kake til konfirmasjon, de kommer og spør om hva slags kake de skal lage. Liksom.
|
|
|
#63 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringVi er tydeligvis forskjellige og jeg er tydeligvis en "bøgdis" som synes det er greit å be om hjelp og å hjelpe andre.
|
|
|
#64 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg synes det er rart å spørre noen man nesten ikke har kontakt med om tjenester. Å for eksempel spørre en nær venn om denne kan bake en kake og ta med i 40-årsdagen (som denne selvsagt er invitert i), er helt normalt i min omgangskrets. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Leser
|
Nei, nei. Jeg må greie å få telefonen til å sortere på etternavn, ikke fornavn. Hvis ikke er jeg jo en teknisk idiot.
|
|
|
#67 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg har det litt som Candy, Divine og flere er inne på - hvis jeg skal flytte, ringer jeg et flyttebyrå, ikke vennene mine. Vi hjalp hverandre da vi var studenter og hadde dårlig råd, men nå har vi travle liv, jeg syns ikke noen skal bruke en helg på å flytte for meg, og ville neppe gjort det for andre ( medmindre det er en mer nær venn el.l. som har lite ressurser ellers). Men jeg hører med folk som er syke om de trenger hjelp til å handle, og hjelper folk å vaske hvis de ikke har helse til det. Så det går ikke på vennetjenester generelt. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#69 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringNære venner spør jeg om hjelp og jeg hjelper dem gjerne - men også hos dem tenker jeg over hvem jeg spør. Det er ikke den nybakte mora med kolikkunge, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg tenker at det går et skille for meg her. Nære venner og familie hjelper jeg selvsagt - men hvis jeg ble spurt av noen venners omgangsvenner om å servere, så hadde jeg blitt forundret og syntes at det var merkelig, ja.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Spørre folk om gratis serveringPøbel. Mener du seriøst at du ikke skal servere i svigers 70-årslag til neste år? og ikke lage maten heller? Hva blir det neste, at du ikke baker kake og vasker opp? *skingretemme*
|
|
|
#72 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg kan gjøre et unntak for dine svigers, Pelle. Jeg har nemlig veldig lyst til å bli nærmere kjent med dem. Det er enkelte ting man må se for å tro, nemlig. Dessuten har en liten fugl sunget til meg om at man kan lære litt om skikk og bruk og Hvordan Oppføre Seg i Sterkt Dannede Kretser av svigersene dine, og slik kunnskap er alltid greit å ha med seg, så da kan jeg være villig til å gjøre et unntak.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 19-09-11 kl 16:57. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Unik
Sv: Spørre folk om gratis serveringUngdommen nå til dags, altså. "Gidder ikke". Da jeg var ung, da gadd vi det meste, selv om det snødde helt opp til over pipa på taket. I blokken i 4 etg. *kamferdrops*
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Unik
Sv: Spørre folk om gratis serveringTsk tsk, det var fordi vi ikke hadde råd til snøskuffe. Kunne selvsagt måket med hendene, men vi hadde ikke råd til votter heller, så moren min lagde et par votter av bark, mose og reinlav hun fant i naturen. Men det var kun til søndagsbruk.
|
![]() |
|
|