|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringHvorfor er det bedre å spørre ungdommer om de kan hjelpe til enn perifere venner som det ikke er naturlig å invitere til festen?
|
|
|
#22 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg synes det er litt merkelig, ja. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis servering
for eksempel fordi ungdommene gjerne ikke har barn som må ha barnevakt mens de serverer. og også gjerne er mer keene på å tjene noen kroner på en enkel jobb. (forutsatt at det er betalt, da)
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg er vant med at man spør venner om slike tjenester til bryllup og konfirmasjoner. Da er typisk opplegget at man hjelper til under middagen og er gjest under kaffen/festen. Så hjelper man hverandre på omgang. Jeg er ikke vant til sånt i bursdagsselskap, men jeg tror ikke jeg hadde syntes det var helt merkelig om jeg fikk en slik forespørsel hvis det var et større familiegilde eller noe sånt. Var det en vennefest vet jeg ikke helt, det er i hvertfall skummelt farvann da det ikke er sikkert man er enig om hvor nære venner man egentlig er. At man ikke har mulighet er en annen sak. Men hadde jeg blitt bedt om noe sånt mot betaling, ville jeg nok vurdert å bli litt fornærmet eller noe sånt tror jeg. Vennetjeneste er vennetjeneste, innleid hjelp blir noe annet.
|
|
|
#25 |
|
Audacious
|
Re: Spørre folk om gratis serveringJeg har fått hjelp fra venner i ungenes barneselskaper, men jeg regner jo med at de husker det godt når de har unger i barneselskapalderen sjøl.
|
|
|
#26 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringHørtes i utgangspunktet merkelig ut.
|
|
|
#27 |
|
Off the map.
|
Ungdommer har vel mer 'fri' i helgene og det kan ses på som en kombinert vennetjeneste/ betalt oppdrag.
|
|
|
#28 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg har servert i bursdagsselskaper, gjerne mødre av mine venninner 60 årslag, konfirmasjon o.l. som vennetjeneste. Og da har jeg fått betalt i form av en flaske rødvin og deltakelse på festen etter at jobben er gjort (litt til og fra på en måte). Men om jeg hadde fått forespørsel fra type "kjenner en som kjenner en", da hadde jeg nok takket nei.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringWeird. Jeg ville absolutt reagert og stusset over en slik henvendelse. Som barnløs blakk student kunne det gått an, men nå... ;nope: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjarmerende bestemor.
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg spør gjerne venner om de kan hjelpe til med servering i bryllup eller barnedåp. Jeg blir spurt selv. Vi har foreløpig ikke fakturert hverandre.
|
|
|
#33 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringVeldig merkelig. Jeg har sikkert trodd at de har sendt SMS'en feil
|
|
|
#34 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg syns ikke det er så rart å spørre om slikt. Man sier jo nei om det ikke passer/ikke vil.
|
|
|
#35 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringYtterst merkelig synes jeg. Ville aldri falt meg inn å spørre en fjern bekjent om et ulønnet oppdrag på den måten. I den ene konfirmasjonen hadde jeg en god venninne (som ikke ville vært gjest i konfirmasjonen), og en venninne av en av sønnene mine som kjøkkenhjelp. 17-åringen fikk penger, og venninnen min fikk en gave + løfte om å hjelpe til når hun skulle ha konfirmasjon to år senere. Det løftet har jeg innfridd. Veldig greit når man kan hjelpe hverandre og det går begge veier. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har tro på forbedring
|
Det er jo sant det altså - det er jo bare et spørsmål. Likevel litt rart å spørre en som er alene med to små barn, tenke jeg.
|
|
|
#37 |
|
Leser
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg synes overhode ikke det er rart å spørre andre om hjelp.
|
|
|
#38 |
|
heimføing
|
Men kanskje det er så enkelt? Du er ikke nær nok venn (enda) til å være med i selskapet, men de synes du er hyggelig og spør derfor deg om å hjelpe til og på den måten delta? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Leser
|
Det kan jo også hende. (Jeg har sjefen min og eldste datteren min ved siden av hverandre på telefonen. Irriterer meg noe grusomt, regner med at det bare er et tidsspørsmål før jeg sender han en sms med "Natta vennen, savner deg!"
|
|
|
#40 |
|
Mother of Dragons
|
Du kan jo rename ham til Zjef sånn at han havner langt bak i alfabetet. :btdt:
|
![]() |
|