Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fjerner kontantstøtten for toåringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-11, 16:36   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer

Jeg har jo akkurat sagt at kontantstøtten var avgjørende for meg, og flere andre i tråden har sagt det samme. Mulig det ikke er riktig å premiere folk for å ikke jobbe, men det koster jo samfunnet mye å bygge og drive barnehager også, og så er det heller ikke alt som kan måles i penger. Det burde da SV vite. Nå er jo for øvrig foreldrepermisjonen mye lenger enn da jeg hadde permisjon, er det negativt at foreldre premieres med disse ekstra ukene også?
Eksempelet med høy alkoholavgift er etter min mening rar. Jeg er ikke avhengig, og kan dermed velge om jeg redusere alkoholforbruket mitt når prisene går opp. Jeg hadde derimot ikke hatt mulighet til å velge om jeg vil være hjemme med barna eller ikke dersom kontantstøtten ble fjernet. Jeg synes også det er rart hvis 8 av 10 ettåringer presses til å gå i barnehage fordi 2 av 10 har det bedre der enn hjemme. Det er ikke sikkert tallene ser slik ut, men det virker som om vi begge er enige om at flertallet har det ganske OK hjemme?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.