Sv: Avviser du barn som ringer på?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg blir veldig forundret over at så mange bastant sier at de ville avvist barn nr 2. Særlig med tanke på alle de trådene som ligger ut med historier om barna som faller utenfor, som ikke kommer med i leken, blir ekskludert osv.
Jeg avviser ingen lekekamerater som ringer på her. Er det allerede gjester her i huset, er det også plass til flere. Det er VONDT å bli avvist på trappa fordi det ikke passer med 3 i leken. Fleksible unger klarer å inkludere flere.
Jeg synes det er sært og selekterende, og hadde reagert negativt hvis en av mine var sendt i retur fordi 3 var for mange.
HI sier at gutten som ble avvist er bestis med hennes gutt, og at det nesten helt sikkert hadde ført til krangling hvis hun hadde sluppet tredjemann inn. Hun ser for seg at de to bestisene hadde overtatt leken og den "nye" gutten blitt satt utenfor. Hun sier at gutten aldri hadde vært der før, er litt sjenert og at leken var godt i gang. I et sånt tilfelle hadde jeg ikke vært i tvil om at leken skulle skjermes. Jeg syns det er veldig rart at man for enhver pris skal inkludere alle i leken alltid.