|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Transport t/r bursdag når det ikke feires hjemme?Jeg tror det kommer veldig an på hvordan man bor. Hos oss som bor sentralt i Oslo tror jeg det hadde blitt møtt med skepsis om noen arrangerte en bursdag 20 minutters bilkjøring unna. Mange har ikke bil engang.
|
|
|
#22 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Transport t/r bursdag når det ikke feires hjemme?
Det er kanskje forskjell på sentralt i Oslo og oss som bor på "bøgda" ja.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Transport t/r bursdag når det ikke feires hjemme?Dette var litt kult. Det er nemlig transporten jeg synes er bremsen når vi skal lage istand noe. Vi har bare en bil selv, og det er litt kjipern å mase på andre etter hjelp hele tiden. Hvis man kan bestille ungen ferdig levert og hentet igjen så hjelper jo det på dramatisk. |
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Transport t/r bursdag når det ikke feires hjemme?Det skal jo ikke så veldig mye til før det ligger 20 min unna enten man skal gå, ta bussen eller bruke bilen. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man regner de 20 minuttene, om det er 20 minutters transport eller om det er 20 minutter effektiv kjøring på motorveien. Jeg tror faktisk de fleste stedene bursdager arrangeres utenfor hjemmet her tar 20 minutter+ å komme seg til hvis det er litt trafikk. Men det er ikke fordi det er så veldig langt, det tar bare tid når mange biler kjemper om samme plassen. Og så kan man jo ta buss selvfølgelig, men det tar jo som regel lengre tid. Jeg bor ikke veldig sentralt, heller ikke på bøgda. 5 km unna sentrum omtrent.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Som regel samkjører foreldrene seg slik at foreldrene til A leverer A, B og C og så henter foreldrene til C. Jeg har opplevd at foreldre har blitt igjen for å hjelpe til eller har satt seg i cafeen og ventet, men det hører til sjeldenhetene, de er ikke med på feiringen i hvertfall. Nå har vi godt miljø blant foreldrene spesielt på trinnet til eldste, så det er helt greit å sitte der en gjeng å skravle et par timer.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Hos oss så vil de ulike 20 minuttene være ganske forskjellige. Alt som innebærer å ta ut bilen betyr 45 minutters leting etter parkering etterpå, og det er mye pes. Å ta bussen i 20 minutter til teknisk museum, eller gå i 20 minutter til reptilparken syns jeg er OK. Og igjen, her er det mange som ikke har bil, så bursdag på f.eks. Tusenfryd (20 minutter på motorveien) hadde blitt kronglete for mange.
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Sv: Transport t/r bursdag når det ikke feires hjemme?Jeg hadde ikke forventet at bursdagsbarnets foreldre ordnet transport, men jeg hadde nok lurt på hvorfor man måtte ha bursdag 20 minutter unna et sted med såpass kronglete parkeringsforhold. |
|
|
|
![]() |
|
|