Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 01:02   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Tilregneligheten hans er nok ikke avgjort enda da de vel ikke har oppnevnt sakkyndige engang. De som har peiling og som har uttalt seg i media til nå mener jo at han ikke kan påberope seg å ha vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket, men så spørs det da hva man mener om tilstanden generelt. Jeg er i grunnen ikke i tvil om at han kan regnes for å være strafferettslik tilregnelig, men dette er kun basert på magefølelsen og ikke peiling generelt.

Jeg tenker som så at han nok bør håpe at han får forvaring på livstid siden han nok ikke kan regne seg som trygg om han blir sluppet ut. Til gjengjeld kjenner jeg litt på at han faktisk burde få kjenne på den følelsen selv av å bli jaktet på bare for å få en bedre forståelse for hva han har utsatt så mange mennesker for. Allikevel har jeg for første gang i dag fått en viss sympati for fyren. Han kan umulig ha det godt med seg selv, og jeg tenker at han må føle seg veldig ensom der han sitter med så og si hele verden mot seg. Jeg sier på ingen måte at han fortjener noe bedre, bare at jeg fikk et snev av sympati for hvordan jeg innbiller meg at det må føles, men man vet jo ikke hva som foregår inni hodet til dette umenneskelige vesenet.

Okke som tenker jeg at fengsling etterfulgt av forvaring, tvungent psykisk helsevern og/eller etterfulgt av såkalt frihet for denne blir en straff han vil kjenne på uansett hvordan den arter seg. Jeg håper i alle fall at det får ham til å innse hva han har gjort. Han må jo ha sett aldeles uhyrlige ting som forhåpentligvis dukker opp i den lille fliken han evt måtte ha av empati.

Odelia er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.