Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-11, 16:07   #1061
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Og jammen, Teofelia: der fikk du beskrevet godt kontrastene mellom Jensen og Stoltenberg.

Gammel 25-07-11, 16:26   #1062
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg så intervjuet med den svenske journalisten. På spørsmål om hvilke partier i Norden som har endel av det samme tankegodset som fremkommer i manifestet til ABB, svarte han at det mente han er Frp i Norge. Egentlig greit at noen henger halen på grisen, tenker jeg.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 16:29   #1063
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Og jeg mener ikke at Frp har noen skyld i dette, men de fisker i det samme farvannet.

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 16:46   #1064
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg så intervjuet med den svenske journalisten. På spørsmål om hvilke partier i Norden som har endel av det samme tankegodset som fremkommer i manifestet til ABB, svarte han at det mente han er Frp i Norge. Egentlig greit at noen henger halen på grisen, tenker jeg.

Det er ingen tvil om det - det er elementer der meningene overlapper. Vi finner samtidig en god del igjen i Ap sin politikk som kan trekkes opp i kom kommunistiske diktaturer...

Altså - han er i mot innvandring. Nå har vel de siste årene mellom 20 og 30 prosent av befolkningen hatt politiske sympatier med FrP. Skal vi trekke parallellen at alle disse støtter og er enig med det som har skjedd?

Noe som er veldig bra med dette landet er at man har en ytringsfrihet. Man kan være for og mot innvandringen, for og mot homoseksuelle ekteskap og hva det en måtte være. Vi godtar imidlertid ikke en undertrykkelse, som tildels blir det man kan se her. Vi godtar ikke at folk blir drept for sine meninger.

Skal det å si at man ikke ønsker ikke-vestlig innvandring settes i bås med at man synes det Breivik gjorde er riktig? Hvis det er slikt man ser på situasjonen, og FrP, er man vel så trangsynt og mener vel at man ikke skal ha et demokratisk samfunn og ytringsfrihet?

Gammel 25-07-11, 16:48   #1065
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og jeg mener ikke at Frp har noen skyld i dette, men de fisker i det samme farvannet.

Det vil da for så vidt gjelde alle som ikke ønsker ikke-vestlig innvandring?

Gammel 25-07-11, 16:54   #1066
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det vil da for så vidt gjelde alle som ikke ønsker ikke-vestlig innvandring?

Nei, forsåvidt ikke, jeg tror fint det går an å være i mot innvandring uten å tegne det skremmebildet av blant annet og kanskje spesielt muslimer som enkelte i Frp har vært med på.

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 17:07   #1067
Slettet bruker
Passiv

Standard

FrP flørter med de holdningene abb har. De henterr stemmer godt over i brunskjorteland. De går aldri så langt som til å si rett ut det abb sier. Mange mener det ikke heller, ikke så mye og ikke så sterkt.

Men når man altså flørter med krefter langt, langt til høyre så må man tåle at man får et spørsmål når disse kreftene finner katastrofale utløp. Man skal ikke tåle hets. Man skal ikke tåle å beskyldes, for FrP har ikke vært drivkraft bak dette. Men å få et spørsmål, se det må man faktisk klare å få uten å straks sette seg på bakbeina og hevde seg utsatt for LIKE STOR URETT som massedrap. Man får kort og godt svare. Jeg synes spørsmålet var klart ubehagelig og til dels unødvendig all den tid selv jeg som gammel raddis ikke tror FrP synes terror er ok. Men etter brun flørt så er ikke spørsmålet mer utidig og burde ikke komme mer overraskende enn at Siv Jensen burde greie både å forvente det og å svare skikkelig på det.

Hun ønsker å bli statsminister, hun har ikke det som trengs for å gjøre den jobben. Jeg er ikke Ap-dame, men jeg står med dyp respekt for statsmannen Stoltenberg i denne saken.

Så kan vi for min del gjerne konkludere at FrP ikke har mer relevans til abb enn det at han tydeligvis eier en dykkerdrakt eller hva pokker han avbildes i henger sammen med hans gjerninger. Det han har gjort er ikke typisk for hverken dykkere eller frpfolk.

Gammel 25-07-11, 17:13   #1068
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hjelp meg med å tenke høyt her.

De har snakket om 86 drepte +4/5 savnede på Utøya. Det må jo bety at det er 90/91 mennesker som ikke er gjort rede for - hvordan skulle de ellers komme fram til de 4/5 de sier de ikke finner?

Nå sier de at antall døde kropper er noe overrapportert? Sånn at tallet blir nedjustert?

Jeg får ikke dette til å henge på greip. De som ikke finner igjen sine er da fortsatt like mange?

Altså, jeg skjønner at det er kaotisk og rom for feil, men det overrasker meg at ingen har kommentert dette aspektet. Er jeg helt på jordet nå?

Det er vel fortsatt 4-5 savnede, men at de har fått oversikt nå at de ikke har 86 døde kropper fra Utøa, men noen færre?

Gammel 25-07-11, 17:28   #1069
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er vel fortsatt 4-5 savnede, men at de har fått oversikt nå at de ikke har 86 døde kropper fra Utøa, men noen færre?

Det er litt merkelig at man har fått ut med for høyt tall. Jeg trodde man baserte tallene ut i fra bekreftet omkommet - altså en telling av døde personer.

Jeg har heller ikke sett noe klart svar på om bygningene i Oslo har blitt skikkelig gjennomgått. Tidligere var det snakk om at det kunne være en del flere omkomne der, men at det var for usikkert å gå en del av områdene.

Gammel 25-07-11, 17:29   #1070
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er litt merkelig at man har fått ut med for høyt tall. Jeg trodde man baserte tallene ut i fra bekreftet omkommet - altså en telling av døde personer.

De mistenker at noen har blitt telt dobbelt.

Gammel 25-07-11, 17:36   #1071
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er helt enig med deg i at man bør få tråkke feil (selv om jeg også er enig med Teo om at en statsleder ikke kan tillate seg så mye av den slags). Problemet er etter min mening når man uten tvil har tråkket feil selv, men legger ansvaret for feiltagelsen over på andre. Det Siv Jensen opprinnelig sa kan faktisk ikke feiltolkes. Hun fikk anledning til å moderere seg, men valgte å legge skylda over på de som etter hennes mening valgte å tolke feil (eller rettere sagt å tolke det slik det ble sagt, men ikke ment). Å si noe som ble feil synes jeg er greit. Å legge skylda over på andre når man har sagt noe som kom galt ut, når man får anledning til å moderere seg - det er ikke greit.

.

Ja, det er jeg helt enig i. Men jeg syns det er litt typisk Siv Jensen, å skylde på alle andre.

Gammel 25-07-11, 17:49   #1072
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det betinger jo at man har varslet/'matchet' foreldrene til de 80-ish døde kroppene, og så at det er 4-5 som ikke vet hva som har skjedd med sine. Det er jo ikke så usansynlig at de har kommet så langt nå, men jeg synes det er litt rart at de hadde dette klart allerede ganske tidlig på lørdag, om jeg ikke husker helt feil.

Uansett, det blir bra når navnene kommer. Da vet man hva som har skjedd, hvem som evt er savnet. Det blir også grusomt grusomt vondt, man får se navn og ansikt. Men en slipper dette usikre som henger i luften nå.

Gammel 25-07-11, 18:10   #1073
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå er antall døde på Utøya justert ned til 68 inkludert den personen som døde på sykehuset. 8 døde fra bombingen.

Gammel 25-07-11, 18:21   #1074
mrc

mrc sin avatar

Standard

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...ivik/17450101/

Håper det ikke blir mer av dette - en aggresjon er på en måte forståelig, men noe man her burde holde seg for god til. Man bør heller gjøre mer symbolske handlinger - som å snu ryggen til.......

Gammel 25-07-11, 18:22   #1075
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er fra en journalist som gikk i samme klasse som ham

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 18:54   #1076
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tenk at det er blitt en "god" nyhet for oss at tallet døde ikke er 86, men 68 etter Utøya.
Det er jo helt surrealistisk, tragisk og ufattelig.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 20:59   #1077
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Vakkert å følge med på direktesendingen fra Oslo i ettermiddag.

Gammel 25-07-11, 21:01   #1078
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En rørende slutt fra Rådhusplassen. Hele arrangementet var utrolig fint.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 22:58   #1079
mrc

mrc sin avatar

Standard

Politiadvokaten antyder at de nye paragrafene i straffeloven kan komme til å bli benyttet:
http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-018.html

Mao. kan han få en tiltale som gir opptil 30 års fengesel.

Flere elementer i de første paragrafene på siden det er linket til kan vel kanskje benyttes.
Jeg mener det ble sagt at han også hadde gått til angrep mot Norsk Folkehjelps personell på øya. Dermed kan han også tiltales etter §105 også. §105 kan jo også benyttes fordi han bar politiuniform. §107 kan han også tiltales etter, avhengig av hvordan man ser på dette som en Krigsforbrytelse.

Evt. personer han har samarbeidet med kan også etter disse paragrafene få en strengere straff enn ellers.

Gammel 25-07-11, 23:28   #1080
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Har dere fått med dere denne saken:

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...tikk/17453053/

En konservativ kommentator i USA, Glenn Beck, sammenligner AUF-leiren med leir for Hitlerjugend. "Jeg mener, hvem har en sommerleir for ungdommer som bare handler om politikk? Det er foruroligende".

Den påstått innflytelsesrike kommentatoren fortsetter med å advare mot de alvorlige konsekvensene av "islamsk ondskap" og påstår at Islam tar kvelertak på Europa og multikulturalisme dreper det. I samme åndedrag er han likevel ikke nådig mot handlingene til terrorsiktede Anders Behring Breivik.

Jeg grøsser. Virkelig! Denne Beck hadde vel ikke vært mange cm unna å applaudere ABBs handlinger om ABB hadde sprengt en moske for deretter å skyte ned flyktende barn.

Er det mulig. Jeg er målløs!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.