Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 13:50   #661
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Om raseri mot gjerningsmannen og sånn, så syns jeg det ikke nødvendigvis trenger å være HAT, eller å utvikle seg til hat. Jeg er enig med Darth og syns man skal respektere at forskjellige mennesker reagerer forskjellig på kriser. Det koster ikke så mye å være litt romslig i dag.

Mine tanker til dem og dere som er berørte av denne tragedien

Gammel 23-07-11, 14:00   #662
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpe og trøste, nå ble en ung mann pågrepet på Sandvollen.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 14:06   #663
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Tragisk virkelig tragisk håper at dette aldri aldi gjentar seg. Desverre har historie vist oss at skjer den en gang så skjer det ofte igjen det finnes så mange gale mennesker i verden.

lillemy01 er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 14:09   #664
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7724065
Håper ikke dette er en til av flere.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 14:11   #665
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Situasjonen er helt uvirkelig og minner mest om en urealistisk skrekkfilm.

Håper bare dette gjør at folk tenker seg om to ganger før de tyr til smårasisme og fremmedfrykt. Var mange som var veldig tidlig ute og la skylden på islamister for dette..

Har forøvrig meldt meg inn i arbeiderpartiet, noe jeg har tenkt på en god stund og det føltes veldig rett å gjøre nå.

Gammel 23-07-11, 14:18   #666
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Tremenningen min er ikke funnet på Utøya, fortsatt savnet. Håper familien snart får svar.

Så grusomt!!

Tårene renner, tankene mine går til de som har familie/venner og kjente blant de berørte..

Gammel 23-07-11, 14:27   #667
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Tremenningen min er ikke funnet på Utøya, fortsatt savnet. Håper familien snart får svar.

Uff .

Gammel 23-07-11, 14:33   #668
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Marikken, jeg krysser fingrene for familien din.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 14:34   #669
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Overlege Pål Aksel Næss opplyser til Aftenposten.no at Ullevål har fått inn de mest kompliserte skadetilfellene. Totalt 30 er kritisk skadet, og av disse betegnes rundt 20 som alvorlig, kritisk skadet.

Håper virkelig at flest mulig av dem klarer seg, men realistisk sett er jeg stygt redd for at tallet på drepte vil passere 100.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 14:37   #670
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Marikken håper dere får svar snart.

Gammel 23-07-11, 14:42   #671
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Oisann, der har NRK det meget sterke bildet på forsida.

Gammel 23-07-11, 14:48   #672
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst å si noe om mediedekningen jeg har sett i denne saken. Jeg synes de norske medienes rapportering jevnt over har vært preget av alvor og forsøk på å informere fortløpende uten å gi grobunn til spekulasjoner. Sensasjonslysten har ikke vært dominerende ved dekningen, etter mitt syn. Spesielt preget dette gårsdagen. (Med unntak av noen grafsende intervjuer med pårørende og overlevende på Sundvolden, og enkelte bilder som var unødvendig grafiske.)

Som et eksempel kan jeg nevne Tv2s sending da nyhetsoppleserne fikk direkte melding på øret om at det var 7 omkomne på Utøya. Den ene skal til å rapportere tallet, men blir stoppet av kollegaen som tydelig preget av sjokk og vantro ber om at de får bekreftet tallet før de offentliggjør. Lite visste vi da om hvor stygt dette tallet skulle bli.

Gammel 23-07-11, 14:50   #673
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg synes det har vært ganske fin dekning jeg også. Se bare hvor mye mer grafisk det er i utenlandske medier.

Gammel 23-07-11, 14:51   #674
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Flere mener de hørte 2 gjerningsmenn på Utøya. Når man ikke vet om det er mann nr 2 som er tatt, synes jeg det er litt ekkelt at samboeren min jobber på Oslo S, i Nsb gitt.

Gammel 23-07-11, 14:56   #675
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det er jammen bra, ja. Hadde han tatt livet sitt samtidig, hadde man aldri fått noen svar.

Han skal jammen få svare for seg.

Men jeg tror neppe han var interessert i å slippe å bli "stilt til ansvar" - jeg tror han opplever det som en mulighet til "å kunne sole seg i glansen av det han har oppnådd". Han er stolt over det han har klart å få til.

Det er bare den tristeste dagen.

Gammel 23-07-11, 14:57   #676
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Flere mener de hørte 2 gjerningsmenn på Utøya. Når man ikke vet om det er mann nr 2 som er tatt, synes jeg det er litt ekkelt at samboeren min jobber på Oslo S, i Nsb gitt.

Enig! Må si jeg er ikke så høy i hatten om jeg skulle dratt på jobb i dag heldighvis så har jeg ferie og håper dette er avklart før jeg skall på jobb igjen!

lillemy01 er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 14:59   #677
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også mediadekningen har vært ganske bra fram til nå i norske aviser. Det er ting jeg har reagert på, men jevnt over har det vært greit. Noe jeg har tenkt på er det med reklamen på nettavisene. Det var ganske kvalmende å se enkelte reklamer flashe opp like ved dramatiske bilder. Det var noe som var direkte frastøtende. Jeg tenkte også på det med reklame i går på denne tråden da det kom hotellreklame fra Hønefoss øverst på siden her mens reporterne på TV rapporterte fra hotell på Hønefoss. Det ble ganske absurd selv om det ikke var noe som gikk over streken akkurat her.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:00   #678
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Han skal jammen få svare for seg.

Men jeg tror neppe han var interessert i å slippe å bli "stilt til ansvar" - jeg tror han opplever det som en mulighet til "å kunne sole seg i glansen av det han har oppnådd". Han er stolt over det han har klart å få til.

Det er bare den tristeste dagen.

Mm, samme tenker jeg.

Gammel 23-07-11, 15:02   #679
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nevnt det tidligere i tråden, men jeg vil gjerne si det en gang til, fordi jeg ser tendenser til "skryt" i media om størrelsen på bomben og angrepet. Det er lett å lage en bombe, enhver gal mann kan klare å gjennomføre et slikt angrep, og jeg håper vi kan klare å unngå å gi denne personen noe som helst slags kred for noe av det han har gjort! Det å klare å lese en oppskrift på internett er ikke noen stor prestasjon.

Vi må ikke få en situasjon der gjerningsmannen kan beundres for noe.

Gammel 23-07-11, 15:06   #680
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Angående mediedekningen, likte jeg ikke at de også begynte å sende nyheter på nrk3 i går kveld. De kunne holdt den kanalen fri fra sånt, selv om det var på kvelden. Det er sommerferie, og barn sitter gjerne litt lengre oppe enn vanlig.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.