Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvorfor leser dere prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 14:20   #161
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor leser dere prikker?

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

....og moralen er; bruk ikke prikkesystemet her inne, og skriv ingen Pm'er! Da er du relativt trygg?

Men det må da bety at du til stadighet har til hensikt å bryte forumreglene det, da?
Hvorfor er det ellers så farlig at admin leser prikker eller pmer fra deg?
Gjør du ikke noe galt, så gjør det vel heller ikke noe om de sjekker at du har gjort det?
Er du av typen som blir fly forbannet hvis du blir stoppet i en fartskontroll også? Til tross for at du ikke har kjørt for fort, så blir du stoppet - kanskje for å få en liten "Trygg Trafikk-peptalk". Blir du illsint da?

Gammel 12-03-07, 14:21   #162
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det var ingen oppfording eller et ønske om mer forklaring Kun en konstatering av min mening om saken. Jeg har forøvrig lest hele tråden

OK, da så.

Gammel 12-03-07, 14:21   #163
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skjønt hva du mener om saken, for lenge siden, Snippa.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:30   #164
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men det må da bety at du til stadighet har til hensikt å bryte forumreglene det, da?
Hvorfor er det ellers så farlig at admin leser prikker eller pmer fra deg?

Hehe....jeg vet ikke om jeg har sendt noen prikker her inne, men det kan jo admin. og moddene sjekke. Så får dere et raskt bilde om jeg er et potensielt "prikkemonster"

Ellers er jeg ganske fredelig, Blondie Skuffet det deg?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:36   #165
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi har skjønt hva du mener om saken, for lenge siden, Snippa.

Beklager så mye at jeg sa noe i denne tråden også, da

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:50   #166
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, for en underholdende tråd! Har lest side opp og side ned

Him hadde et veldig bra innlegg som sier det meste om hvordan overvåkerne er overalt (ikke bare på FP) og Irma sa noe som jeg tenkte selv (fikk ikke lov til å prikke deg).

Lille*My har oppsummert det veldig godt i forhold til hva jeg også har forstått av denne diskusjonen. Godt at ingen har låst den! (Vimsen: )

Gammel 12-03-07, 15:02   #167
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men de leste jo prikker her om dagen, og ut i fra den tråden de leste prikker i kan jeg ikke se at det var verken store konflikter eller terror på trappene....

Nå var det i sammenheng med å sjekke PM´r HP nevnte at det måtte være mistanke om terrorplaner - ikke i forhold til prikker.

Jeg er enig i konklusjonen tidligere her om at man ikke bør bruke prikkesystemet dersom man er redd for at prikkene skal bli lest av admin/modder. Nå har admin i egen tråd informert om at prikker leses ved behov, da synes jeg ikke at jeg kan se noen store fremtidige dilemmaer ifht dette iallefall. Outing er jo også tillatt, så jeg er nok uansett mer forsiktig med hva jeg sender pr prikk her sammenlignet med f.eks NM.

Gammel 12-03-07, 16:30   #168
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har admin i egen tråd informert om at prikker leses ved behov, da synes jeg ikke at jeg kan se noen store fremtidige dilemmaer ifht dette iallefall.

Hmmm...så var det dette med å definere behov da.

Gammel 12-03-07, 17:08   #169
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Admin er i hvertfall ærlige nok til å si at de gjør det.
Jeg forstår ikke helt problemet, og synes admin har forklart seg ganske greit.

Nolo sa det: Ikke misbruk systemet.
Da er det vel greit?

Når det er sagt, har jeg aldri i mine år på forskjellige fora vært tilhenger av prikkesystem. Det blir så jævlig mange tråder om nettopp prikker. Og mange legger fryktelig mye i dem. Det er til tider fryktelig slitsomt. Synes jeg.

Og tydeligvis fler.

Men de er nå der, og da bør man bruke dem til det de er til, nemlig å honorere gode innlegg, eventuelt motsatt.

Om admin leser dem eller ikke, er meg revnende likegyldig. Det er da bare å holde seg til reglene og normal folkeskikk?
Da burde ikke problemet være nevneverdig stort.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 19:54   #170
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm...så var det dette med å definere behov da.

Jepp. Og i likhet med de andre reglene her på forumet, så er det snakk om skjønn, og denne regelen (og de andre reglene) defineres og håndheves av adminteamet. Slik kommer det nok til å fortsette å være.

Gammel 12-03-07, 22:14   #171
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jepp. Og i likhet med de andre reglene her på forumet, så er det snakk om skjønn, og denne regelen (og de andre reglene) defineres og håndheves av adminteamet. Slik kommer det nok til å fortsette å være.

Nettopp! Så moralen er.........osv....

Gammel 12-03-07, 22:16   #172
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp! Så moralen er.........osv....

Evt. la være å skrive noe i pm og prikker som ikke egner seg for det offentlige rom...

Gammel 12-03-07, 22:26   #173
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har virkelig problemer med å skjønne de (f.eks Julekona og Snippen) som har trodd at prikkemeldinger er til for å gi høyst privat informasjon som ingen andre skal ha tilgang til. Særlig her hvor det er så uttalt at det er lov å oute prikkemeldinger.

Hvis dette er hva som er meningen med ryktesystemet så har i allefall jeg misforstått. Jeg har da hele tiden regnet med at admin/moderatorer har hatt mulighet til å lese det som ble skrevet der. Private meldinger har jeg tatt på PM (som står for "privat melding"). Det har riktignok admin (og kun admin) mulighet til å gå inn og lese, men gjør det aldri.

Gammel 12-03-07, 22:35   #174
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvorfor er det de som er minst aktive som som regel har problemer med eksisterende regelverk / prosedyre?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:35   #175
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og hvorfor er det de som er minst aktive som som regel har et problem med eksisterende regelverk / prosedyrer?

Det tror jeg kanskje rett og slett kan være fordi de i mindre grad ser behovet for regelverk og prosedyrer. Men det er bare en teori om en mulig tendens.

Gammel 12-03-07, 22:36   #176
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et poeng.

Gammel 12-03-07, 22:37   #177
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har virkelig problemer med å skjønne de (f.eks Julekona og Snippen) som har trodd at prikkemeldinger er til for å gi høyst privat informasjon som ingen andre skal ha tilgang til. Særlig her hvor det er så uttalt at det er lov å oute prikkemeldinger.

Veeeeel, her har i all fall du gått glipp av noe underveis, men det får så være. Hva jeg mener om disse prikkene eller ikke, får spille mindre rolle. Men, at admin. og modder leser medlemmene sine prikker av grunner som er nevnt blant annet i denne tråden osv., synes jeg er totalt forkastelig! Men, nå er sikkert både dere og jeg lei av å gnåle på det samme!

*tusler videre, for å bli bedre kjent med forumet*

Gammel 12-03-07, 22:38   #178
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Veeeeel, her har i all fall du gått glipp av noe underveis, men det får så være. Hva jeg mener om disse prikkene eller ikke, får spille mindre rolle. Men, at admin. og modder leser medlemmene sine prikker av grunner som er nevnt blant annet i denne tråden osv., synes jeg er totalt forkastelig! Men, nå er sikkert både dere og jeg lei av å gnåle på det samme!

*tusler videre, for å bli bedre kjent med forumet*

Like forkastelig som f.eks. undertrykkelse?

Gammel 12-03-07, 22:41   #179
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veeeeel, her har i all fall du gått glipp av noe underveis, men det får så være. Hva jeg mener om disse prikkene eller ikke, får spille mindre rolle.

Mener du ikke det da? Hvis du ikke tror at prikkene er til for å sende privat informasjon, hvorfor er det da så forkastelig at admin går inn og leser dem? :skjønnerikke:

Gammel 12-03-07, 22:42   #180
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Standard

Dette innlegget passer overhode ikke inn her, men Skremmern du har en utrolig flott avatar Jeg blir sittende å se på den hver gang du har skrevet et innlegg.

Svar

Emneord
forumdriften, klassiker, krangling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.