Sv: Hvorfor leser dere prikker?
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
En teori ihvertfall jeg ikke tror stemmer. Selv om jeg ikke tilbringer all min tid på fp, bruker jeg altfor mye tid på forum generelt.
Jeg snakket da heller ikke spesifikt om deg. Men jeg tror, generelt (og ut fra erfaring flere steder fra), at jo mer aktiv man er på et forum (eller i en organisasjon), jo mer forstår man av hvordan det fungerer, og dermed får man også ofte etter hvert en bedre forståelse for hva som skal til for å få det til å fungere - at det krever en del arbeid, og at man trenger regler og prosedyrer og virkemidler.
Og det er ofte slik at en del som er veldig nye eller lite aktive ikke ser poenget med det regelverket som finnes, og protesterer på prinsipielt grunnlag, mens en del av dem som er mer "erfarne" vet av erfaring at ting faktisk virker slik de er nå, og dermed synes de regelverket er OK, hvis de ikke har noen spesiell grunn til å mene noe annet.
(Jeg mente altså ikke å si at alle som er uenige med FP-admin om hvordan ting bør gjøres, mener det fordi de er uerfarne og ikke vet bedre, hvis det var slik du oppfattet meg.)