|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Tråden om ungdom og alkohol får meg til å tenke på hvordan vi oppbevarer alkohol hjemme hos oss. Enn så lenge har jeg bare toåring, men erfaring så langt viser at de vokser like raskt som hybelkaninene i et studentkollektiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg stoler på at de ikke tar. Rett og slett. Det kunne aldri falle meg inn å låse inn eller gjemme noe som helst sånn rent forebyggende.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Har ikke alle lås på vinskapet, altså?
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Nå har ikke jeg noe særlig alkohol stående. Kanskje noen vinflasker, men har aldri sprit eller øl i huset, for det drikker jeg ikke; så sånn sett vil det kanskje ikke være så fristende for mine når de blir tenåringer (om tre år!
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Vi har vinkjeller og har hengelås på døren. Den ble låst da vi hadde to tenåringer i hus. Nå er de utflyttet, og døren er ulåst. Vi regner ikke niåringen som noen risiko. Men den kan altså raskt låses igjen ved behov.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Her har vi gjennom alle år praktisert at vinen ligger i vinhylla, brennevin i barskapet og øl i kjøleskapet. Jeg har god kontroll på hva vi har til enhver tid, og har ennå ikke oppdaget at noe har manglet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?
Nei, ikke ennå, men jeg tror jeg vil ha det når det blir ungdommer i hus, til vin som koster litt ekstra. Man kan vel alltids risikere at det forsvinner ei flaske, men da bør det helst ikke være lagringsvinen.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Alkoholen sto i en hylle da den sto i peisestua. Det siste året er hele huset ommøblert og det var ikke noe sted det passet å ha alkoholen, så nå står den ene flaska med rødvin i boden isteden. Jeg har kontroll på den da. |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Foreldrene mine lagde en strek på nivå med innholdet og skrev dato. Jeg lagde ny strek og skrev ny dato... Siden de ikke er særlig til spritdrikkere oppdaget de det ikke før jeg var langt over 20. Ellers fylte jeg opp med vann... Vin turte jeg ikke ta, der hadde de langt bedre kontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Koko - |
![]() |
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Mulig jeg rett og slett bare burde rydde i barskapet og kaste Pisang Ambon kjøpt inn til bryllup for sju år siden og dens kollegaer? Den har ikke blitt rørt siden, og den blir det neppe heller før toåringen er tenåring |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Eller du kan la den virke slik som de sure pepperkakene i Hakkebakkeskogen, og gi tenåringene en førsterusopplevelse de aldri glemmer: Blir man full på en blanding av Pisang og dess like så drikker man kanskje ikke igjen på en stund?
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Så langt har jeg ikke tenkt enda. Vi har ikke så mye, så vi har rimelig god kontroll, så jeg regner med det får stå i kjøkkenskapet til andre tiltak viser seg nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Foreldrene mine fant alle brusflaskene jeg hadde fylt på med diverse brennevin fra barskapet. Da ble barskapet låst. Jeg tok ikke mer, men visste hvordan man dirker en hengelås. Etter noen måneder viste jeg trikset frem til min mor. Barskapet ble da atter ulåst. Så ble min bror i rette alder og alt ble fjernet og låst i kjelleren tror jeg. Med god grunn.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 05-07-11 kl 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Nå har vi sjelden noe alkohollager hjemme, men jeg kommer uansett ikke til å låse inn noe.
![]() |
#17 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Har ikke så mye, låser aldri inn noe, har aldri opplevd svinn.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Jeg har aldri tatt alkohol hjemme, og det helt uten at den var verken innelåst eller bortgjemt eller noe.
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Er du sikker på at dette ikke er meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?Vi rydder ikke bort noe som helst. Det ligger vin i hylla, sprit (nå ja, mye er det ikke men..) i skapet i stua, og det er øl i kjøleskapet.
![]() |
|
|