Sv: Hva synes du om filmen "Contact"?
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
Etter min mening går det bare an å enten elske eller hate denne filmen. Så hva synes folket?
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
Men jeg syns det er interessant å diskutere hvorfor man havner på "elsker" eller "hater" av totalt sett, om man vektlegger realismen i filmens første del, stilendringen mot slutten, farens rolle mot slutten, den litt "Raiders of the lost Ark"-aktige sluttscenen, om man liker slutten, Matthew McConaughey, Jodie Foster, om man er Carl Sagan eller Cosmos fan fra barndommen etc. etc.
Jeg syns dette blir litt motstridende av hva du spør om i hovedinnlegget. Du mener man bare kan elske eller hate filmen, og slik jeg forstår det lurer på om folket er enig med deg. Jeg er ikke enig med deg, og kan derfor ikke svare enten ja eller nei.
Jeg verken elsket eller hatet noen av delene i filmen. Jeg likte starten bedre enn slutten, men verken elske eller hate er dekkende begreper. Jeg syns starten var helt grei, og slutten patetisk. Jodie Foster en god skuespiller, Matthew McConaughey er det ikke. De to delene veier opp for hverandre, og jeg havner på helt likegyldig.
Spørreundersøkelser som ikke tillater "midt i mellom" regnes vel ofte for å være ganske dårlige? Sånn ute i den store, vide verden.