Sv: Hva synes du om filmen "Contact"?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Ynnsjyll. Men det ser jo ut som om din spørris ville vist oss en nokså forvridd virkelighet?
Jeg kunne jo bedt alle skrive en stil på 5000 ord der de beskrev sine følelser om filmen. Men det gjorde jeg ikke.
Mange spørreundersøkelser tillater ikke "midt imellom" nettopp fordi det er mer interessant å se hvilken side man faller ned på dersom man MÅ velge. Min variant var mer ekstrem, jeg kunne selvfølgelig hatt med noen "mja" og noen "mnei", men jeg tenkte folk forsto hva det gikk i (=mest positiv eller mest negativ ) Og man MÅ jo ikke svare på en spørris selv om den ligger der? Eller er du en av den som svarer "Vet ikke" på spørriser og stemmer blankt ved valg?
Mitt utgangspunkt var at jeg nettopp har sett denne filmen igjen, og jeg mener den absolutt er en ujevn film. Men jeg syns det er interessant å diskutere hvorfor man havner på "elsker" eller "hater" av totalt sett, om man vektlegger realismen i filmens første del, stilendringen mot slutten, farens rolle mot slutten, den litt "Raiders of the lost Ark"-aktige sluttscenen, om man liker slutten, Matthew McConaughey, Jodie Foster, om man er Carl Sagan eller Cosmos fan fra barndommen etc. etc.