|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Vi skal nedover på et tidspunkt hvor flyet garantert er fullt av barnefamilier, så jeg tror nok at det er vel investerte 640 kroner for vår del.
|
|
|
|
#42 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?
Der er jeg også, og tar med meg ei god bok. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Jeg kan ikke skjønne at det er lov å sette unger aleine jeg da. Da må jo fremmede voksne ta ansvar for dem i en evt. nødssituasjon og hadde jeg reist uten unger selv så skulle jeg da for pokker ikke hatt ansvar for andre menneskers unger. Evt. så må besetningen behandle dem som om de reiser alene og det må da skape unødvendig mye uro og dillball for dem. Jeg har vondt for å se for meg at det virkelig er noe problem annet enn på Ryan Air da, de gjør visst som det passer for dem.
|
|
|
#44 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Vi resignerte og bestilte seter. Vi har lyst til å sitte sammen alle 4, og ha mulighet til å se filmer og sånt. Dessuten får jeg ro i sjelen, og det er også verdt litt. Jeg hadde sikkert brukt masse energi på å bekymre meg i forkant hvis vi ikke hadde bestilt seter.
|
|
|
|
#45 |
|
Nyter et nytt liv
|
he he, og dessuten, så får man ikke reservert seter på Norwegian mer enn 30 dager i forveien. Om det er Norwegian dere reiser med.
|
|
|
|
#46 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reserverer man ikke setene når man bestiller billetter? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Nyter et nytt liv
|
Noe annerledes på charter. Da får man ikke reservert spesielle seter før tidligst 30 dager i forveien, når man reiser med Norwegian. Det sa i alle fall hun dama på norwegian og jeg håper det er riktig.
|
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det kunne vi. Vi bestilte turen i februar, og fikk tilbud om å reservere seter. Det gjorde vi ikke da for nesten alt var ledig. Jeg reserverte i går (men nå er det mindre enn en måned igjen). Jeg kjenner på meg at jeg blir ganske så sur hvis vi nå ikke får sitte sammen når vi har betalt for setene, men med to barn under skolealder vil det overraske meg om vi blir skilt når vi har reservert.
|
|
|
|
#49 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Jeg har aldri reservert, vi er aldri blitt skilt. Som regel med Norwegian.
|
|
|
#50 |
|
I mål
|
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Jeg tror det skal mye til at man skiller barn fra foreldre, særlig når barna er små. Det er vel mer at man ikke kan regne med at familien som sådan får sitte sammen. Type 1 voksen og 1 barn ett sted, 1 voksen og det andre barnet et annet sted. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Da jeg reiste med norwegian sist ble jeg sittende sammen med en pappa hvor mor og to barn var plassert helt i andre enden av flyet. De hadde ikke reservert seter. Mamman hadde en stri tørn med barn som gråt og var urolige, pappan sov seg gjennom flyturen.
|
|
|
#52 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Vi har forhåndbestilt noen ganger, særlig når vi har reist med unge vi må ha på fanget og ikke har eget sete. Da har vi bestandig bestilt på første råd på en av sidene der det er vegg foran. Der er det mye bedre gulvplass foran beina. Har vi ikke gjort det så har vi ikke forhåndbestilt, men sjekket inn sammen tidlig. En får uansett ikke sitte med barn foran nødutganger, så vi har kun bestilt for å få bedre benplass. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Nå kom jeg på at sist foreldrene mine fløy til Italia ble de splittet. De spurte hun som satt ved siden av pappa om hun ville bytte plass med mamma, og da hadde hun svart; Ser dere hverandre ikke nok ellers?!
|
|
|
#54 |
|
Nyter et nytt liv
|
Oi, og dere har bestilt charter reise altså??
|
|
|
|
#55 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nei, vi skal til en charterdesitnasjon, Kreta, men har bare bestilt flybillett direkte med Norwegian. Jeg vet ikke om Star Tour har hele resten av flyvningen eller om dette flyet bare er for de som bare har bestilt flybilletter.
|
|
|
|
#56 |
|
Nyter et nytt liv
|
Ok, for jeg var inne nå og prøvde, og fikk beskjed om at det ikke var mulig å reservere seter enda.
|
|
|
|
#57 |
|
Whatever, never mind
|
Vær obs på at det plutselig kan åpnes opp selv om det er mer enn 30 dager igjen. Jeg testet bare for morro skyld 1-2 dager før tiden og jammen meg var reservasjon mulig. (Ikke for oss da, vi var blitt plassert av Norwegian fordi vi reiser med barn under 2 år.) |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?Jeg er litt kontrollfrikete og pleier å reservere når muligheten er der og vi reiser med barn. Det gir meg en ting mindre å tenke på, og som regel (kontrollfriker er gjerne tidlig ute) gode seter. Har jo også reist med Norwegian uten reservering, og har fått sitte sammen.
|
|
|
#59 |
|
Nyter et nytt liv
|
Takk for tipset. Da skal jeg jevnlig inn å sjekke når dette blir tilgjengelig.
|
|
![]() |
|
|