|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachVi kan fint velge ving neste gang altså.
|
|
|
#23 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachHvordan var kveldene, trenger man sokker i skoene(gutta) og langermet genser? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachMine gutter satt i kun t-skjorte, men jeg hadde på meg en lett cardigan over stroppekjolen. Jeg hadde også hver sin tynne jakke til guttene (snakker da sånn tynn langermet collagesak) i tilfelle, men de ble ikke brukt. Men nei, sokker i sko er bortkastet. Sko er i grunnen bortkastet. Det går i sandaler. Langbukser brukte vi heller ikke. Det var litt knott et par kvelder, men egentlig bemerkelsesverdig lite mygg. Og AC fungerte greit til natten. Ta med solfaktor, jeg undersmurte meg selv og ble brent, men berga ungene.
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beach
Vi hadde en slik villa i påsken. Det var herlig! Så utrolig pene hus, og så stilig innredet.
|
|
|
#26 |
|
DET fant vi ut i fjor da vi var på Kreta |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beach...og så var det meg igjen da |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachAdaptere finnes på rommene og i leilighetene. I villaen vi leide var det 3 adaptere, mener jeg.
|
|
|
#29 |
|
takk for svar! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachDet er så skandinavvenlig at det nesten er litt kjedelig. Alle snakker godt engelsk. Det er sånne skandinavisktalende guidegreier et par ganger i døgnet, og de kan man spøre om alt. Man får adaptere og håndklær på hotellet (mot depositum evt, men dog) og man får til og med kjøpt norske donaldpocket på supermarkedet. Dette er så ferie på boks at du nesten bare trenger å ha med deg selv.
|
|
|
#31 |
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachVi har hatt en helt super ferie på Callisto, MYE som skjer og barna koste seg veldig! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Boler'o?
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachVi reiser til Callisto om noen uker!! Jeg gleder meg!!!
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachHva ville dere anbefale av disse anleggene for en familie med en seksåring og en ettåring - skal neppe særlig ut av anlegget og planlegger halvpensjon? Vi har en reservasjon inne på Callisto, men så begynte jeg titte på Althea. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Althea vil være knall for dere i hvertfall. Kompakt nok til å slippe en seksåring litt og samtidig ha oppsyn med ettåring.
|
|
|
#36 |
|
I mål
|
Ja, det er det jeg tenker på. Jeg har jo googlet litt, og lest dine erfaringer, og hadde barna vært eldre hadde vi gått for Callisto. Men seksåringen er ikke opptatt av at det "skjer" noe, og spisesteder utenfor anlegget er ikke viktig med barna i den alderen og ift formålet med turen.... Seksåringen liker at han kan gå og hente ting selv, kanskje kjøpe seg en is selv etc - det er kanskje lettere på Althea? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Det er i hvertfall veldig greit på althea. Det er ett bassengområde som består av et babybasseng og ett større basseng. De ligger like ved hverandre så man kan sitte imellom og ha oversikt over begge. Like ved er det en bar hvor man kan hente seg drikke og is hvis man har all inclusive. Og de skjønner ord som "is" og "slush", det er jo ganske mange skandinaviske barn der. Lekeplassen er også like ved. Og rett ovenfor er restauranten. Veldig rent og pent og hyggelig sted på alle måter, men litt tamt for større barn i lengden.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachEr det varmt og godt der i høstferien? Hva vil dere anbefale for meg og en 6-åring? Hun vil gjerne være mest med meg, tror jeg. Frister med en tur, men da må det bli uten lillebror. Er det grusomt urettferdig?
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Sv: Kypros - Callisto vs Althea beachJeg vil tro en seksåring kan ha glede av begge steder. Althea vil være knall i hvertfall. Temperaturen i oktober vet jeg lite om, men de har vel værprognoser på reiseselskapet sine sider? Å reise uten lillebror er ikke urettferdig. Han skal jo gjøre alskens kule ting sammen med Pappa hjemme vel?
|
![]() |
|
|