Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kypros - Callisto vs Althea beach

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 23:27   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kypros - Callisto vs Althea beach

Vi kan fint velge ving neste gang altså. Jeg er ikke startourtrofast. Jeg sitter faktisk og funderer på hvilket opplegg jeg liker best, de er jo like og forskjellige på samme tid.

Gammel 06-06-11, 23:29   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

:noterer at mål 1 allerede er "in progress":

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:44   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hvordan var kveldene, trenger man sokker i skoene(gutta) og langermet genser?
Var det noe mygg? *driver å pakker litt*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:02   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine gutter satt i kun t-skjorte, men jeg hadde på meg en lett cardigan over stroppekjolen. Jeg hadde også hver sin tynne jakke til guttene (snakker da sånn tynn langermet collagesak) i tilfelle, men de ble ikke brukt. Men nei, sokker i sko er bortkastet. Sko er i grunnen bortkastet. Det går i sandaler. Langbukser brukte vi heller ikke. Det var litt knott et par kvelder, men egentlig bemerkelsesverdig lite mygg. Og AC fungerte greit til natten. Ta med solfaktor, jeg undersmurte meg selv og ble brent, men berga ungene. Tips: store barn kan smøre folk på ryggen. Egentlig går de i badeshorts og barbeint det meste av tiden.

Gammel 08-06-11, 22:08   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Kjempekjekt med rapport. Vi reiser dit om 3 uker, og gleder oss stort. Skal ha egen villa i år, med eget basseng og all inclusive. Det blir skikkelig ferie tenker jeg.

Vi hadde en slik villa i påsken. Det var herlig! Så utrolig pene hus, og så stilig innredet. Og vi i familien som er uforbedrelige morgenfugler kunne svømme i eget basseng før verden våknet.

Gammel 08-06-11, 22:36   #26
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine gutter satt i kun t-skjorte, men jeg hadde på meg en lett cardigan over stroppekjolen. Jeg hadde også hver sin tynne jakke til guttene (snakker da sånn tynn langermet collagesak) i tilfelle, men de ble ikke brukt. Men nei, sokker i sko er bortkastet. Sko er i grunnen bortkastet. Det går i sandaler. Langbukser brukte vi heller ikke. Det var litt knott et par kvelder, men egentlig bemerkelsesverdig lite mygg. Og AC fungerte greit til natten. Ta med solfaktor, jeg undersmurte meg selv og ble brent, men berga ungene. Tips: store barn kan smøre folk på ryggen. Egentlig går de i badeshorts og barbeint det meste av tiden.

DET fant vi ut i fjor da vi var på Kreta
Ungene har allerede avtalt hvem som skal smøre først!
Veldig greit å vite, det med bekledning.
Jeg tar med meg et par tynne boleroer og ikke noe til ungene annet enn
den collegejakken de reiser i, de er så varme allikevel.
Sandaler nekter de, men crocs er greit(huff), kanskje de like gjerne kan
reise i crocs så sparer vi litt plass.
Takk for svar

Gammel 08-06-11, 23:00   #27
Guttemammis

Standard

...og så var det meg igjen da
Trenger man adapter?

Gammel 08-06-11, 23:01   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adaptere finnes på rommene og i leilighetene. I villaen vi leide var det 3 adaptere, mener jeg.
Og jeg tror reisedamen sa at om man trengte flere kunne man spørre i resepsjonen.

Gammel 08-06-11, 23:05   #29
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Adaptere finnes på rommene og i leilighetene. I villaen vi leide var det 3 adaptere, mener jeg.
Og jeg tror reisedamen sa at om man trengte flere kunne man spørre i resepsjonen.

takk for svar!

Gammel 08-06-11, 23:24   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det er så skandinavvenlig at det nesten er litt kjedelig. Alle snakker godt engelsk. Det er sånne skandinavisktalende guidegreier et par ganger i døgnet, og de kan man spøre om alt. Man får adaptere og håndklær på hotellet (mot depositum evt, men dog) og man får til og med kjøpt norske donaldpocket på supermarkedet. Dette er så ferie på boks at du nesten bare trenger å ha med deg selv.

Jeg fikk for lite bøker da. Jeg leste ut tre. Hadde hatt behov for et par til.

Gammel 23-06-11, 10:08   #31
Guttemammis

Standard

Vi har hatt en helt super ferie på Callisto, MYE som skjer og barna koste seg veldig!
Ingen sak å reise alene med to barn heller, værre med mannen som var hjemme tror jeg
Det blir nok ikke siste gang vi tar turen til Callisto, maten på all inclusive
var kjempebra, dessert morgen, middag og kveld (ikke bra for søtglade meg), godt det bare var for en uke!

Gammel 23-06-11, 13:43   #32
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser til Callisto om noen uker!! Jeg gleder meg!!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 12:06   #33
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi hadde en slik villa i påsken. Det var herlig! Så utrolig pene hus, og så stilig innredet. Og vi i familien som er uforbedrelige morgenfugler kunne svømme i eget basseng før verden våknet.

Så kjekt å høre at villaene er fine. De ser jo veldig fine ut på bildene iallefall. Vi reiser i morgen, og pakker til den store gullmedaljen.

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:15   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville dere anbefale av disse anleggene for en familie med en seksåring og en ettåring - skal neppe særlig ut av anlegget og planlegger halvpensjon? Vi har en reservasjon inne på Callisto, men så begynte jeg titte på Althea.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:18   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hva ville dere anbefale av disse anleggene for en familie med en seksåring og en ettåring - skal neppe særlig ut av anlegget og planlegger halvpensjon? Vi har en reservasjon inne på Callisto, men så begynte jeg titte på Althea.

Althea vil være knall for dere i hvertfall. Kompakt nok til å slippe en seksåring litt og samtidig ha oppsyn med ettåring.

Gammel 27-06-11, 22:28   #36
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Althea vil være knall for dere i hvertfall. Kompakt nok til å slippe en seksåring litt og samtidig ha oppsyn med ettåring.

Ja, det er det jeg tenker på. Jeg har jo googlet litt, og lest dine erfaringer, og hadde barna vært eldre hadde vi gått for Callisto. Men seksåringen er ikke opptatt av at det "skjer" noe, og spisesteder utenfor anlegget er ikke viktig med barna i den alderen og ift formålet med turen.... Seksåringen liker at han kan gå og hente ting selv, kanskje kjøpe seg en is selv etc - det er kanskje lettere på Althea?

Gammel 27-06-11, 22:31   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, det er det jeg tenker på. Jeg har jo googlet litt, og lest dine erfaringer, og hadde barna vært eldre hadde vi gått for Callisto. Men seksåringen er ikke opptatt av at det "skjer" noe, og spisesteder utenfor anlegget er ikke viktig med barna i den alderen og ift formålet med turen.... Seksåringen liker at han kan gå og hente ting selv, kanskje kjøpe seg en is selv etc - det er kanskje lettere på Althea?

Det er i hvertfall veldig greit på althea. Det er ett bassengområde som består av et babybasseng og ett større basseng. De ligger like ved hverandre så man kan sitte imellom og ha oversikt over begge. Like ved er det en bar hvor man kan hente seg drikke og is hvis man har all inclusive. Og de skjønner ord som "is" og "slush", det er jo ganske mange skandinaviske barn der. Lekeplassen er også like ved. Og rett ovenfor er restauranten. Veldig rent og pent og hyggelig sted på alle måter, men litt tamt for større barn i lengden.

Gammel 27-06-11, 22:33   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Er det varmt og godt der i høstferien? Hva vil dere anbefale for meg og en 6-åring? Hun vil gjerne være mest med meg, tror jeg. Frister med en tur, men da må det bli uten lillebror. Er det grusomt urettferdig?

Gammel 27-06-11, 22:39   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg vil tro en seksåring kan ha glede av begge steder. Althea vil være knall i hvertfall. Temperaturen i oktober vet jeg lite om, men de har vel værprognoser på reiseselskapet sine sider? Å reise uten lillebror er ikke urettferdig. Han skal jo gjøre alskens kule ting sammen med Pappa hjemme vel?

Gammel 27-06-11, 22:42   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Nå ble det Althea her i alle fall. Storebror blir overlykkelig, han trodde vi skulle en uke på fjellet .

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.