Sv: Vinmonopol, ja eller nei?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Danmark har hatt dårligere statistikk enn Norge ang. ungdomsfyll. Den danske alkoholpolitikken har derfor endret seg noe de siste årene. Aldersgrensene er hevet.
Nå har jeg nettopp lest at det i en del danske miljøer har blitt dannet en motkultur mot rølpefylla og at statistikken går nedover.
Jeg har ingen statistikk for Ungarn, men det var faktisk på studentfest i Budapest at jeg lærte at dårlig rødvin kan blandes ut i Cola.
Jeg må si jeg ikke helt skjønnte komentaren din med at du lærte at dårlig rødvin kan blandes i cola , og derfor er det mye ungdomsfyll?? I ungarn er det flust av vin. På landet lager annethvert menneske sin egen vin du har noen dårlige og noen kjempe gode samme gjelder palinka de fleste på landet lager sin egen det er helt akseptert. Men det er jo like mye alkohol å kjøpe i butikkene for det. Men kulturen er anderledes det er liksom ikke noe stas over alkohol på lik måte som norske ungdommer har det. Når man vokser opp i ett miljø der alkohol ikke er en big deal så blir det heller ikke det for ungdommene.
|