Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 19:51   #141
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det håper jeg da virkelig. Jeg gikk i klasse med en med CP, han satt i rullestol. Alle utflukter og aktiviteter, inkl. leirskolen, ble lagt opp slik at han kunne være med, eller lagt til dager han var borte (han var borte en dag i uken fordi kommunen samlet alle med nesten like funksjonshemninger til eget opplegg, men de gikk på sin egen nærmiljøskole ellers). Skulle jaggu bare mangle synes jeg.

Ser den, og det er jo flott når slike utfordringer kan planlegges for og legges til rette for

Jeg tenkte litt sånn på situasjoner hvor det å ta hensyn til den ene kan bli negativt for resten av klassen (som jo også er barn med ønsker og lyster). Vil ikke det kunne bli veldig stigmatiserende for det ene barnet når turen til Langedrag går i vasken fordi han eller hun ikke tåler høy eller pels? Unger er jo forresten veldig fleksible og tilpasser seg det meste, så det er kanskje bare jeg som ser det fra et voksent ståsted (som en annen her inne påpekte).

Gammel 22-06-11, 19:58   #142
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns det er en utrolig fin ting å bake en kake og ta med på skolen. Min sønn hadde blitt utrolig glad om noe slikt skjedde.
Men, med en datter som har allergi, har jeg blitt mer var for slike ting. Hun er 4 år og særdeles flink til å alltid spørre: "mamma tåle eg dette?".
Hun er veldig vant til å være annerledes, ikke spise det samme som de andre, få erstatninger og måtte tas hensyn til. Hun takler det veldig bra, men hun er også bare fire år.
Jeg får vondt i mammahjertet når jeg hører at de i barnehagen har hatt vaffeldag, også har hun fått Mariekjeks.... Hun er fornøyd på sin måte hun, men hun elsker jo vafler (ja, for de kan lages uten melk og egg), og ville jo helt klart heller hatt det.

I klassen til N har de to stk med glutenallergi, noe alle vi foreldre er klar over.
Skulle jeg ville bake en kake, hadde jeg tatt kontakt med lærer og hørt om det var flere allergier, hvis ikke ville jeg laget en kake som alle kunne ha.
Alternativt ville jeg faktisk droppet det og heller kjøpt ett par pakker vannis og sendt med, om alle kan ha det.

Skal man glede hele klassen, ja så skal man glede hele klassen. Syns jeg.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:01   #143
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ser den, og det er jo flott når slike utfordringer kan planlegges for og legges til rette for

Jeg tenkte litt sånn på situasjoner hvor det å ta hensyn til den ene kan bli negativt for resten av klassen (som jo også er barn med ønsker og lyster). Vil ikke det kunne bli veldig stigmatiserende for det ene barnet når turen til Langedrag går i vasken fordi han eller hun ikke tåler høy eller pels? Unger er jo forresten veldig fleksible og tilpasser seg det meste, så det er kanskje bare jeg som ser det fra et voksent ståsted (som en annen her inne påpekte).

Jeg syns faktisk det er helt naturlig å finne andre aktiviteter, hvis ett barn i klassen har allergi mot dyrepels.
En del av skolehverdagen er også å lære seg å ta hensyn til andre og inkludere alle. Ved å sette igjen det ene barnet på skolen, fordi resten av klassen jo må få lov til å besøke en gård, blir for meg rablende feil.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:12   #144
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg syns faktisk det er helt naturlig å finne andre aktiviteter, hvis ett barn i klassen har allergi mot dyrepels.
En del av skolehverdagen er også å lære seg å ta hensyn til andre og inkludere alle. Ved å sette igjen det ene barnet på skolen, fordi resten av klassen jo må få lov til å besøke en gård, blir for meg rablende feil.

Det er vel stort sett slik det praktiseres også, er mitt inntrykk.

Gammel 22-06-11, 21:23   #145
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Der er eg faktisk ikkje helt sikker om eg er enig, siden eg mener det er både viktig og riktig for skolebarn å besøke gårder og fysisk se dyr og kjenne lukter på en gård osv. Det er merkelig mange barneskolebarn som knapt vet hva vanlige gårdsdyr er. Å frarøve en hel klasse mulighet til å komme seg ut å være i en "levende naturfagsbok" en dag, fordi en ikkje tåler pels, skurrer litt for meg altså. Syns selvfølgelig det er forferdelig dumt at ikkje alle kan være med, og er ikkje sikker på hvordan eller om det er mulig å finne en løsning slik at dagen blir kjekk for den ene som ikkje kan dra òg..

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:57   #146
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det er viktig med gårdsbesøk altså, men at der er "merkelig mange barneskolebarn som knapt vet hva vanlige gårdsdyr er" er bare tull.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:59   #147
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er forskjell på en pedagogisk naturfagdag (som et gårdsbesøk kan være) og en kake ingen har bedt om, som liksom skal være kos, men som resulterer i at ett eller flere barn blir utelatt fra kosen.

Jeg er lærer på ungdomsskolen, og det er slett ikke bare de små som kan bli lei seg når alle i klassen koser seg med kake og en selv må spise kjipe kjeks uten gluten, melk, egg og sukker. I tillegg er det heller ikke så greit å være den kjipe som gjør at klassen må si nei til kaker, og å være den som føler at en alltid må taes hensyn til og høre de andres kjipe kommentarer (i smug, selvsagt, ikke som læreren hører) om at de alle må avstå fra snop/kake/is fordi noen er allergisk.

Tanken om en kake er god, men veldig tankeløs. Jeg hadde fint tålt at barnet mitt ikke fikk kake den dagen resten av klassen fikk, men det er ikke de voksne dette handler om, det er barna.

Jeg har også handikappede ungdommer i klassen min, ungdommer som ikke kan delta på obligatoriske fjellturer, gåturer o.l. Dette er noe vi tar opp med eleven og foreldrene tidlig i skoleåret, eleven får tilbud om et alternativt opplegg, men følelsen av å være annerledes, bremsende og "unormal" er der likevel. På lik linje med de elevene som har spesialundervisning i grupper - det er ikke alltid så kult å gå ut av klassen i engelsk og mattetimene og føle at man er "dummere" enn andre. (Noe de selvsagt ikke er, men vi snakker om ungdommer her.) Likevel, spesialundervisning og fysisk aktivitet er en del av læreplanen, det er ikke en kake.

Vi har hatt mange kjipe kakeopplevelser dette skoleåret, den første kom da vi oppdaget at en elev hadde allergi, noe eleven hadde nektet foreldrene å opplyse oss om. Skjemaet de fylte ut på barneskolen følger ikke automatisk over til ungdomsskolen, og følelsen av å skille seg ut og være "unormal" er altoppslukende for en fjortis. Derfor var det ikke sagt noe om allergien, men vi reagerte altså på eleven takket nei til kaker. (Vi tenkte selvsagt på sukkerhysteri, evt overdreven slanking.) Boblen sprakk ved neste kakeservering, og jeg fant en hulkende elev på toalettet som snufset frem at h*n ikke kunne skjønne vitsen med disse kakene på skolen. Så da stod jeg der da, som voksen, og måtte innrømme at jeg så ikke helt vitsen med disse kakene, jeg heller.

Sist redigert av 007 : 22-06-11 kl 23:02.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:13   #148
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig i at det er viktig med gårdsbesøk altså, men at der er "merkelig mange barneskolebarn som knapt vet hva vanlige gårdsdyr er" er bare tull.

Er det?

Gammel 22-06-11, 22:15   #149
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toern kom hjem og klaget idag. Det er visst bare han som aldri har med seg muffins eller kake til klassen. Slik er det garantert ikke, men jeg tror det skjer endel ganger i den klassen der. Jeg er ikke så sikker på hva jeg synes om det egentlig, det er jo en hyggelig gest, men jeg synes det er unødvendig å ha kake på skolen i tide og utide. Jeg tror ikke det er noen allergiske barn i den klassen faktisk, så det er ikke et tema, men det blir litt mye av det gode hvis det er kake en gang i måneden synes jeg. Fordi sukker ikke akkurat fremmer læring og konsentrasjon og fordi det kommer i tillegg til alt annet. Men hvis jeg skulle hatt med kake, ville jeg ringt og spurt om det var noen ingredienser man burde unngå. Og hvis det var snakk om å unngå hele ingrediensliata, hadde jeg antagelig droppet det tror jeg. Selv om jeg ikke nødvendigvis synes man skal droppe alt på grunn av allergi, men kake er jo ment å være samlende og koselig, og da er det greit om den blir nettopp det.

Dog håper jeg ikke de dropper skogturer og gårdsbesøk på grunn av allergi. Det kan fort være flere med ulike allergier og funksjonshemminger i en klasse, og det vil bli ganske amputerte muligheter for å gjøre noe annet enn å sitte i klasserommet hvis man aldri skal dra noe sted som ikke alle kan være med uten problemer. Det viktige er at man tenker gjennom det og passer på at de fleste kan være med de fleste gangene tenker jeg. Og så velger man kanskje ikke et gårdsprosjekt i en klasse med en som er hyperallergisk for høy, eller et fjellfloraprosjekt i en klasse med noen i rullestol.

Gammel 22-06-11, 22:31   #150
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

Er det?

Ja, det er det. Tendensiøst bondebabbel kaller jeg sånne uttalelser.

Gammel 22-06-11, 22:40   #151
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Standard

Ja, det er det. Tendensiøst bondebabbel kaller jeg sånne uttalelser.

Kall det ka du vil, men det var fakta i den klassen eg var i praksis i ihvertfall. Og det er vitterlig ikkje langt til gårder fra Bergen sentrum. Altså, de visste ka ku, sau, hest og gris var, men mange såg ikkje forskjell på hest og ponny, visste ikkje at ungen til kua het kalv, visste ikkje hva en "hann-sau" het osv. Husker det godt, for det var så mye som eg trodde var basic kunnskap som de ikkje visste og de hadde en kjempe læringsrik dag der. Mulig at klassen ikkje var representativ for alle barneskoleklasser i landet og noe handler nok sikkert om hvor en bor og hva en ser til daglig òg, men desto viktigere syns eg de gårdsbesøkene er for de som kanskje ikkje har en gård i nabolaget sitt. Anyways, det var bakgrunnen for kommentaren min der. Og forøvrig var det ingen i denne klassen som måtte bli igjen pga allergier, så det trenger ingen å bekymre seg for

Gammel 22-06-11, 23:17   #152
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi bor midt i Oslo og vet godt hva gårdsdyr er. Jeg syns før øvrig du modererer deg kraftig når du går fra "knapt vet hva vanlige gårdsdyr er" til at det egentlig var forskjell på ponny og hest, og ikke vite hva en "hann-sau" heter du mente.

Gammel 22-06-11, 23:35   #153
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi bor midt i Oslo og vet godt hva gårdsdyr er. Jeg syns før øvrig du modererer deg kraftig når du går fra "knapt vet hva vanlige gårdsdyr er" til at det egentlig var forskjell på ponny og hest, og ikke vite hva en "hann-sau" heter du mente.

Jeg tror veldig mange barn har peiling på dyr og hva som er gårdsdyr, men at det finnes endel som ikke har videre peiling det er det ingen tvil om. Men jeg tror jo at selv om gårdsbesøk er en fin ting, så kan også mye læres via internett, bøker og samtaler.

For å si det sånn når en av ungene i barnehagen svarte at eggene kom fra butikken, så fant vi ut at å tema hvor maten kommer i fra var en fin ting

Gammel 22-06-11, 23:39   #154
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor på tjukkeste bygda, men min erfaring er at unger liker å se nyfødte lam, se hvor stor en hest kan være og vite at silo er et produkt av vanlig gress. Ikke livsnødvendig kunnskap, men generell allmennkunnskap.

Gammel 22-06-11, 23:40   #155
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det hadde vært hyggelig om noen av mine elever hadde hatt med kake siste skoledag. Vi har en matallergiker i klassen, og jeg hadde forventet at kaken også var laget for h*n (+ at foresatte hadde godkjent at h*n spiste denne kaken) - og at jeg var informert på forhånd om at noen hadde med kake.

Jeg har 2 matallergikere selv, og vet hvordan det er å sitte gang etter gang å se på at andre spiser.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:41   #156
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forøvrig har både jeg og mine unger gode gårdskunnskaper.

Ser nå at tråden har endret litt fokus.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:41   #157
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

Kall det ka du vil, men det var fakta i den klassen eg var i praksis i ihvertfall. Og det er vitterlig ikkje langt til gårder fra Bergen sentrum. Altså, de visste ka ku, sau, hest og gris var, men mange såg ikkje forskjell på hest og ponny, visste ikkje at ungen til kua het kalv, visste ikkje hva en "hann-sau" het osv. Husker det godt, for det var så mye som eg trodde var basic kunnskap som de ikkje visste og de hadde en kjempe læringsrik dag der. Mulig at klassen ikkje var representativ for alle barneskoleklasser i landet og noe handler nok sikkert om hvor en bor og hva en ser til daglig òg, men desto viktigere syns eg de gårdsbesøkene er for de som kanskje ikkje har en gård i nabolaget sitt. Anyways, det var bakgrunnen for kommentaren min der. Og forøvrig var det ingen i denne klassen som måtte bli igjen pga allergier, så det trenger ingen å bekymre seg for

Jeg tror du har litt høye tanker om hva småskoleelever kan? Forskjellen på hest og ponni må man nesten være litt spesielt interressert for å kunne. Og å ikke vite korrekte kjønnsspesifikke betegnelser på ulike dyr synes jeg heller ikke er noen stor forseelse, jeg synes det er vesentlig viktigere at de vet hvilken funksjon de ulike dyra har.

Gammel 22-06-11, 23:43   #158
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har falt litt av her, men vil bare melde at jeg ikke kan forskjellen på en hest og en ponni. Derimot vet jeg at det skrives ponni på norsk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:44   #159
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig på linje med Billa her, og kjenner at likhetstanken og at det stadig ropes om ekskludering når man har et syn som ikke er å syntes at alle skal gjøre det samme til enhhver tid på et hvert sted plager meg litt.
Så langt som mulig skal man inkludere, gi alle det samme tilbudet og leve lykkelig i alle sine dager.
Noen ganger er ikke dette mulig, eller alle har ikke fått med seg all kunnskap om alt, og man må derfor gjennomføre ting som ikke alle kan inkluderes i.
Jeg gjentar fra tidligere i denne diskusjonen at dette skylder vi våre barn å lære dem å leve med på en måte som gjør at de ikke faller sammen av den grunn.
Vi lever fint med våre alvorlige allergier her i huset, og har innsett at å spise mat fra andres hånd stort sett er en risikosport, så vi avstår egentlig med glede.
Vi fokuserer veldig på alle muligheten vi har, og ikke på de begrensningene som av og til oppstår.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:47   #160
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Men likhetstanken i skoler har da vitterlig ingenting med kaker å gjøre? Kaker har generelt ingenting i skolen å gjøre, bortsett fra i skolefaget mat og helse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.