Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 13:49   #121
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

..Stakkars Fibi, denne tråden dør visst aldri...

Men altså - mer generelt i ytterkanten av tema: Det blir nærmest tatt for gitt at læreren vet hvem som har allergier i klassen. Jammen - vet de det, da?! Hos oss har da alle med matpakke hver dag, så det er ikke noe servering på skolen eller noen grunn til at lærereren skulle ha noen oversikt over det. hos oss. tilogmed foreldre som ikke husker sitt eget barns allergi... (var en som var allergisk mot nøtter, men de glemte å si at det gjaldt valmuefrø også... )

Har lærerne deres oversikt over allergier så de kan svare ja eller nei på om ting er greit?!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 13:56   #122
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

Det virker som det er blitt fakta iløpet av denne tråden så langt....

Nei, det gjør det ikke. Det blir påpekt at det er greit å sjekke ut dette, og at det ikke er sikkert at man som forelder i en klasse ikke alltid har oversikten, selv om man tror det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 13:57   #123
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

..Stakkars Fibi, denne tråden dør visst aldri...

Men altså - mer generelt i ytterkanten av tema: Det blir nærmest tatt for gitt at læreren vet hvem som har allergier i klassen. Jammen - vet de det, da?! Hos oss har da alle med matpakke hver dag, så det er ikke noe servering på skolen eller noen grunn til at lærereren skulle ha noen oversikt over det. hos oss. tilogmed foreldre som ikke husker sitt eget barns allergi... (var en som var allergisk mot nøtter, men de glemte å si at det gjaldt valmuefrø også... )

Har lærerne deres oversikt over allergier så de kan svare ja eller nei på om ting er greit?!

Jeg fylte ut et skjema nå når storebror ble skrevet inn på skolen, og da måtte jeg bl.a svare på om han har evt allergier.

Gammel 22-06-11, 14:01   #124
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg hørte et rykte om at kakeblandingen fra Toro er tatt ut fra butikkhyllene. Begrunnelsen var at de inneholdt ingredienser de ikke skulle inneholde.
Om dette stemmer vet jeg ikkke, men jeg bidrar hvertfall til å spre ryktet videre.

Det stemmer, jeg var lettere panisk før helgen, pga vi skulle feire 4 årsdag, og guttungen er på gluten og melkefri diett. Det var funnet spor av nøtter i både sjokoladekake miksen og i sjokolademuffins miksen. De kommer tilbake når det er produsert nytt.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 14:44   #125
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde synest det var kjempekos. Men hadde nok hørt med læreren først.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 14:51   #126
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldre til allergikere sørger for, i samråd med kontaktlærer, at det finnes alternativer for dem i skolens fryser gjennom skoleåret.

Av og til så blir jeg helt av alle om&men i slike situasjoner. Alle foreldre med barn som har speiselle behov i matveien eller med tanke på annnet, tar selvfølgelig ansvar, i samarbeid med voksne (i bhage, på skole, hos vennene) for at det tilrettelegges - at andre barns foreldre ikke skal kunne bidra med noe hyggelig for alle fordi noen har allergikerbarn er helt vanvittig.

Da jeg jobbet i barneskolen, hadde vi alltid et utvalg av matvarer til allergikerne i fryseren, og de fikk velge derfra og var like blide og fornøyde som alle andre når det var ekstra kos på gang.

Utrolig hyggelig av deg å tenke på å bake, Fibi.

Sist redigert av Pebbles : 22-06-11 kl 14:57.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 15:00   #127
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Foreldre til allergikere sørger for, i samråd med kontaktlærer, at det finnes alternativer for dem i skolens fryser gjennom skoleåret.

Det er ikke alle skoler det er sånn, altså.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 15:04   #128
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er ikke alle skoler det er sånn, altså.

Det blir ikke sånn av seg selv. Foresatte må selvfølgelig selv ta kontakt med læreren og finne løsninger. Forelderen kan selv sende med noe som kan fryses ned i små biter eller om klassen har klassekasse, kan læreren handle inn noe fra den.

Gammel 22-06-11, 15:09   #129
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke alle skoler som tillater det, var det kanskje jeg burde ha skrevet. På den ene skolen her i kommunen kjenner jeg et foreldrepar som spurte, men det kunne de ikke, fordi skolen ikke kunne oppbevare mat de "ikke hadde kontroll over" i skolens fryser. Om det er sånn på de andre skolene også, vet jeg ikke, kjenner ikke så mange med skolebarn.

Gammel 22-06-11, 15:12   #130
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg fylte ut et skjema nå når storebror ble skrevet inn på skolen, og da måtte jeg bl.a svare på om han har evt allergier.

Ja, det trodde eg var helt vanlig alle steder, men kanskje det ikkje er det? Derav mente eg at læreren/skolen skulle vite om de har allergikere i klassen. Syns uansett dette er noe alle skoler burde ha en oversikt over, for sikkerhetsskyld...

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 15:17   #131
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er ikke alle skoler som tillater det, var det kanskje jeg burde ha skrevet. På den ene skolen her i kommunen kjenner jeg et foreldrepar som spurte, men det kunne de ikke, fordi skolen ikke kunne oppbevare mat de "ikke hadde kontroll over" i skolens fryser. Om det er sånn på de andre skolene også, vet jeg ikke, kjenner ikke så mange med skolebarn.

Makan! Så vanskelig er det vel nesten ikke lov å gjøre seg?

Gammel 22-06-11, 16:25   #132
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke reagert negativt storesøster kom hjem og fortalte at en av klassekameratene hadde med seg sjokoladekake til alle i dag, siste dag
før sommerferien.

Jeg regner med at hvis barn har alvorlig allergi (som ikke bare gir seg utslag i litt utslett eller forverret atopisk eksem), så er lærer informert. Hvis ikke har jammen ikke foreldrene gjort jobben sin.

Min sønn reagerer på peanøtter og får skikkelig elveblest rundt munnnen av å spise eple. Jeg hadde allikevel ikke blitt sint hvis en av klassekameratene til høsten har med en pose epler fra hagen. Jeg må jo bare håpe at jeg har formidlet det godt nok til ham sånn at han ikke blir fristet. Det skal da ikke være noen ulempe å være Lillebrors klassekompis? Hva med gårdsbesøk eller leirskole? Kutter klassene det ut hvis det er barn der med allergi mot hest eller høy?

Noen har fysiske hindringer, noen har psykiske hindringer, noen har matallergi, noen har vanskelige familieforhold. Det er mange ting som gjør at barn ikke er så like som den norske likhetstanken skal ha det til, og akkurat det kakestykket synes jeg det er underlig å hisse seg sånn opp over.

Gammel 22-06-11, 16:45   #133
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er underlig at man bruker slike argumenter, veldig underlig og lite sympatisk.

Barn med ulike hindringer om det gjelder familieforhold, allergier, funksjonshemminger og annet er vant til å være annerledes. De vil oppleve det stadig vekk fordi det finnes situasjoner hvor det er vanskelig å unngå. Det jeg forundres over er at ikke folk i utgangspunktet ønsker å inkludere fordi den norske likhetstanken er så teit liksom.

Ja om et barn har allergi som kan føre til anafylaktisk sjokk eller andre alvorlige symptomer så vet læreren om det. Om man absolutt vil ha med seg kake (noe jeg synes er tullete på en skoleavslutning) så tenker jeg at det å sjekke med lærer er en helt selvsagt ting. Det gjelder også i forhold til det å ta med gele når det er muslimer i klassen eller å glede alle med noen deilige grillpølser når det er adventister eller veggiser i klassen.

Jeg synes det å trekke norsk likhetstanke inn i dette blir kvalmt.

Kake på skolen er ment som en glede for klassen, klassen som helhet regner jeg med. Det er ikke ment som en test for de to som ikke kan ha kake i å se hvordan de nok en gang takler å bli forskjellsbehandlet.

Du om det.

Mitt poeng var bare at noen ganger så vil både voksne og barn være ekskludert fra å delta på noe. Av en aller annen grunn. Jeg så bare ikke at et kakestykke var grunn god nok til å bli så indignert som innleggene i denne tråden kunne antyde. Selv er jeg mor til en sønn med astma, eksem, matallergier, ekstrem solallergi, keratosis pilaris og pollenallergi (etter hva vi vet foreløpig), så joda, vi vet litt hva det vil så å være på utsiden av hva de andre barna gjør og spiser.

Likhetstanken (som jo er grunnleggende i den norske offentlige skolen) vil derfor også være umulig å gjennomføre 100 %. Så om Roger ikke kunne spise sjokoladekake i dag, så kunne kanskje Ali ikke kose seg med gele før 17.mai, eller Fredrik på grunn av astmaen være med på sykkelturen til sjøen i våres eller Lise være med på alle bursdagene fordi hun er Jehovas Vitne.

Gammel 22-06-11, 16:53   #134
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synnes det er en uting, om det er felles og det ikke er informert om det.

Men læreren til turbo har kjøpt inn pølser med brød til alle,til i morgen,siste skoledag. Og potetgull som alle kan spise. (de har ei med melkeprotein alergi og turbo da )

Gammel 22-06-11, 17:03   #135
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hva med gårdsbesøk eller leirskole? Kutter klassene det ut hvis det er barn der med allergi mot hest eller høy?

Ja, det håper jeg da virkelig. Jeg gikk i klasse med en med CP, han satt i rullestol. Alle utflukter og aktiviteter, inkl. leirskolen, ble lagt opp slik at han kunne være med, eller lagt til dager han var borte (han var borte en dag i uken fordi kommunen samlet alle med nesten like funksjonshemninger til eget opplegg, men de gikk på sin egen nærmiljøskole ellers). Skulle jaggu bare mangle synes jeg.

Gammel 22-06-11, 17:26   #136
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Gammel 22-06-11, 17:47   #137
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Men de vil jo ikke bli sittende å se på at de andre spiser noe godt, når de har med noe godt selv. Så sant dette ikke er noe som skjer hver uke, så hadde jeg faktisk ikke reagert så veldig på det om det var mitt barn. Jeg hadde forklart det med at Mammaen til X hadde lyst til å overraske med en sjokoladekake, og visste kanskje ikke at det var noen som ikke tålte.

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Dersom det var mitt barn som var allergisk og ikke kunne spise sitt kakestykke på en slik dag, så hadde jeg faktisk ikke tatt det særlig tungt. Barna har jo annet med seg også, som de selvsagt tåler, så det er jo ikke som om de sitter der uten noenting. Det kan jo også hende at det er noen som ikke liker den typen kake, burde man da laget to typer slik at de også kan få?

Jeg trodde faktisk ikke at det å sende med en kake siste skoledag skulle være noe så kontroversielt.

Jeg synes det er en veldig hyggelig tanke at du ønsker å sende med kake til siste skoledag.

Uttalelsene over reagerer jeg derimot kraftig på, i likhet med Hattifnatten.

Har selv et allergibarn, og selv om hun er vant med og må akseptere at hun ikke kan spise alt det de andre spiser bestandig, er det sårt i de tilfellene hvor de andre spiser kake/boller og hun i beste fall får en erstatning. Og det er ikke nødvendigvis bare at hun får noe annet, eller bare kan spise noe av det som serveres. Her går det også på mengden. Når de andre får en bolle, en sjokoladekakebit og en ispinne, synes hun det er urettferdig at hun "bare" får 2 ispinner. Rett skal være rett og alle skal få like mye. (men jeg er samtidig glad for at hun ikke får 3 ispinner som erstatning )

Jeg har selv opplyst på foreldremøte for hele klassen at mitt barn har allergi. Det er ingen hemmelighet. Foreldrene har fått informasjon om at det finnes gode og enkle løsninger som hun (og alle andre!) kan spise, og de må gjerne kontakte meg. I forhold til bursdager har alle vært veldig imøtekommende og tilrettelagt slik at det har vært både kake og mat som hun har kunnet spise. På kakespising/bursdagsfeiringer på skolen har også noen foreldre husket dette noen ganger Så vi er veldig heldige Eller hun får erstatning som læreren oppbevarer.

Men som tidligere nevnt, barn er veldig opptatt av at alt skal være rettferdig og likt, og det er ikke like greit å holdes utenfor fellesskapet de fleste tilfeller, slik vi voksne kan ha lett for å tenke.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 17:53   #138
Input

Input sin avatar

Standard

Å ikke like noe, er dessuten veldig annerledes. Jeg har aldri likt sopp, og heller aldri noensinne blitt lei meg om folk har spist det mens jeg så på.

Gammel 22-06-11, 17:53   #139
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Du kan få komme med kake til meg, Fibi.

Jeg var, i min ungdom, omtalt som særdeles vrang og sukkerpoliti. Jeg innser at jeg har blitt gammel og vanlig.

Og til matallergier. Jeg synes det er en vidunderlig utfordring på kjøkkenet. Tenk å måtte unngå melk, gluten, egg og hvitt sukker og likevel klare å lage en kake som smaker godt. Jeg elsker slike utfordringer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:45   #140
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er himmelvid forskjell på en situasjon hvor man vil GLEDE en klasse med kake og dermed stiller elever utenfor og de å gjennomføre nødvendige ting og kanskje må tilrettelegge og la ungene kjenne nok en gang hvordan det er å være annerledes.

Her var hensikten å glede klasse, la datten stolt servere kake som mamma hadde laget. Blir ikke noe av gleden borte dersom noen barn ikke blir inkludert? Eller er en del av gleden det at man får blitt med å oppdra dem til enda hardere hud på det å være annerledes?

Jo, man må takle å være annerledes temmelig ofte når man har spesielle behov av en eller annen art, men jeg synes det er mye hyggeligere med voksne som i utgangspunktet tenker å prøve å inkludere så godt de kan fremfor å tenke at de skal oppdra barnet mitt til å bli vant til å være annerledes eller å bruke det som en personlig demonstrasjon mot det norske likhetstyrraniet.

Jeg vet ikke Hattifnatten, om det er meg du sikter til med det siste innlegget ditt? I så fall synes jeg du skal avstå fra å mene så veldig mye om i hvilken grad jeg velger å inkludere eller ekskludere.

Og hva er det du mener med personlig demonstrasjon mot det norske likhetstyranniet? Alvorlig talt. Dette er et diskusjonsforum, og da må det være lov å fremlegge meninger og synspunkter selv om de kanskje ikke er helt PK etter din smak? Jeg har ikke tenkt å oppdra noens barn til noe som helst. Jeg er en sterk tilhenger av at alle (særlig barn) skal med (hence familiegruppe-diskusjonen), og er betydelig mer inkluderende og oppmerksom på små venners ekstra behov enn flere andre foreldre jeg vet om. Leste du at jeg ikke er ukjent med barn med ekstra behov innad i egen familie selv heller?

Ikke sitt bak PC-skjermen din og anta noe som helst om hvordan jeg er, selv om jeg deler tanken om at av og til må rett og slett det bare være sånn at noen ikke får kake. Det er naivt og lite realistisk å tro noe annet.

Sist redigert av Billa : 22-06-11 kl 19:52.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.