Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 13:24   #181
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men det med at de andre slenger seg på med sine historier, det er vel kanskje ikke så spesielt? De har vel kanskje trodd at de var de eneste som var blitt utsatt for dette, og da må det jo kanskje være en liten lettelse for de, tenker jeg at andre har blitt utsatt for det samme, for da er det jo ikke deg det er noe i veien med lenger, men det er sjefen din som ikke har opptrått helt heldig alltid.

Enig! Dessuten så underbygger det Yssens påstander.

Men det er klart, om jeg assosierte meg med arbeiderpartiet eller på en annen måte hadde en sterk lojalitet til arbeiderbevegelsen, ville jeg ikke likt noe av dette som har skjedd i media...

For øvrig vil jeg bare også si, at tankene mine går til Valla som sikkert har det utrolig tøfft og vondt nå... samtidig gleder jeg meg over de som har lidd under hennes ledelse og som nå har et håp om å få en bedre arbeidsdag... for ikke å snakke om de hundrevis og tusenvis som har lignende type ledere.

Sist redigert av Nooria : 20-01-07 kl 19:49.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 13:57   #182
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uten å ha lest hele tråden...

Jeg mener at dersom Valla hadde latt være å kommentere NOE som helst i denne saken offentlig, så hadde det ikke vært noen stor medie-oppvask.
Hun som leder burde vært så voksen at hun hadde sagt: "Dette vil jeg ikke kommentere i det offentlige, det tar vi internt".

Samtidig vil jeg si at jeg synes Valla er en god leder som får igjennom mye, og som er en sterk kvinne som tåler mye. Noen ganger må man være tøffere enn planlagt. SYns hun er en fin person som kjemper for å få sine saker gjennom. Hun har måtte takle mye fordi hun er kvinne i lederposisjon. Og det har hun taklet bra etter mine meninger.

Dessuten er det ikke sikkert media bringer frem saken riktig (som med de fleste saker). De klipper og limer og får det til å virke mest mulig trillende ut.

Gammel 20-01-07, 18:38   #183
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Enig! Dessuten så underbygger det Yssas påstander.
.

Yssa? Krysning mellom Valla og Yssen? I slekt med Hufsa?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:03   #184
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Be afraid - be very afraid!

Gammel 20-01-07, 19:33   #185
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valla virker som et ekte troll. Selv om hun er kvinne og muligens må jobbe hardere enn gutta, betyr ikke det at alle regler for god oppførsel opphøres.

I et intervju med henne, beklager hun at Yssen føler det sånn. Noe så frekt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:50   #186
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Gammel 21-01-07, 16:52   #187
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Uff, jeg orker heller ikke å snakke mer om saken. Har fått altfor mye innsideinfo i det siste, og er redd for å trampe i salaten.

Signerer denne jeg.
Selv om jeg synes folk burde få vite om endel av tingene, men har fått klar beskjed om å holde kjeft om de tingene jeg har fått vite.
Å å misbruke den tillitten min mann har blitt vist, vil være litt vel drøyt.

Gammel 21-01-07, 20:27   #188
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Jaja... men da er vi hvertfall informert om at dere har insideinformasjon Mim og Mams .

Gammel 22-01-07, 12:42   #189
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

......

Sist redigert av annemede : 22-01-07 kl 12:44. Årsak: nei, det ble for dumt, tror jeg
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 12:59   #190
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fellesforbundet ja. Bombe.

Sist redigert av Ru : 12-03-07 kl 22:23. Årsak: :kneblet:
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:35   #191
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jaja... men da er vi hvertfall informert om at dere har insideinformasjon Mim og Mams .

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 23:52   #192
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det verste jeg vet er unnskyldninger av typen "unnskyld at DU ble lei deg for det jeg sa!" Det er jo fullstendig verdiløst! Skikkelig psykopatunnskyldning: "Jeg er så lei meg for at du fikk meg til å banke deg!!"

Gammel 23-01-07, 10:12   #193
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det verste jeg vet er unnskyldninger av typen "unnskyld at DU ble lei deg for det jeg sa!" Det er jo fullstendig verdiløst! Skikkelig psykopatunnskyldning: "Jeg er så lei meg for at du fikk meg til å banke deg!!"

Polyanna sa det så bra!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:43   #194
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Der er vi uenig Føniks.
Jeg tror ikke det blir noe skandale, ikke mer enn det som allerede er smørt tjukt ut i fete fonter. Og Ap er det bare å holde utenfor, dette har ikke noe med dem å gjøre i så måte.

Valla har tross alt fortsatt mye støtte innfor LO-systemet ... Og hun har mektige venner, ikke minst venner som for alt i verden ikke vil se LOs 1.nestleder som leder.

Dette innlegget surrer av og til i bakholdet mitt når jeg leser om Valla saken. Dersom Flåthen fortsetter å håndtere saken så dårlig som han har startet sin nye lederperiode med, så kan det hende disse mektige vennenene raskt får viljen sin.

For øvrig... jeg skjønner godt at du ønsket det ikke skulle bli noen skandale, men det som nå har skjedd overrasket meg overhodet ikke.

Ellers må jeg si at jeg har stor medfølelse med mennesket Gerd-Liv Valla på en tung "dagen derpå" dag som i dag... men jeg har enda mer medfølelse med alle de som har vært i unåde hos henne under hennes ledelse. Dessuten håper jeg denne saken skal bidra til at man ikke lar slike ledere bli sittende i andre offentlige og private organisasjoner fremover.

Gammel 10-03-07, 13:58   #195
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:39   #196
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det er en forbanna trageidie er at LO's ventreside nå står ribbet tilbake og høyresia gnir seg i hendene.( eu og privatisering here we come) og ærligtalt så ER Yssen inkompetent, men hun har desverre retten på sin side her.

Selv om jeg elsket Valla som politisk figur i LO kan ikke proletariatets øverste beskytter behandle sine medarbeidere på den måten uansett hvor inkompetente de enn måtte være dette burde sekretariatet ha tatt tak i for lenge sia, for det har da for %&/(/&(%#" ikke vært noen hemmelighet.

Nå har arbeiderbevegelsen mista en av sine sterkeste personligheter.
Jeg vil ha Valla ved forhandlingsbordet men som sjef *grøss*

Jeg kan ikke som fagorganiosert ha en leder av LO som bryter loven både skreven og uskreven i forhold til anstendig peronalebehandling, men jeg er redd for hva som skal skje videre- om LO glir nærmere høyre nå så er det bukken å havresekken og det kommer ikke til å bety at det blir lettere å være annsatt, spesielt ikke som kvinne.

Jeg har bare tre ting å si om saken; media Æsj, Yssen dobbelt Æsj og Valla tja jeg hadde heller delt livbåt med Stalin...konklusjonen er rett og slett FAEN.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 21:24   #197
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Kan noen fortelle meg hva som er galt med Yssen? Er det noen her med inside informasjon som faktisk vet at hun utførte jobben sin på en dårlig måte?

Gammel 10-03-07, 22:25   #198
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Det er en forbanna trageidie er at LO's ventreside nå står ribbet tilbake og høyresia gnir seg i hendene.( eu og privatisering here we come) og ærligtalt så ER Yssen inkompetent, men hun har desverre retten på sin side her.

Selv om jeg elsket Valla som politisk figur i LO kan ikke proletariatets øverste beskytter behandle sine medarbeidere på den måten uansett hvor inkompetente de enn måtte være dette burde sekretariatet ha tatt tak i for lenge sia, for det har da for %&/(/&(%#" ikke vært noen hemmelighet.

Nå har arbeiderbevegelsen mista en av sine sterkeste personligheter.
Jeg vil ha Valla ved forhandlingsbordet men som sjef *grøss*

Jeg kan ikke som fagorganiosert ha en leder av LO som bryter loven både skreven og uskreven i forhold til anstendig peronalebehandling, men jeg er redd for hva som skal skje videre- om LO glir nærmere høyre nå så er det bukken å havresekken og det kommer ikke til å bety at det blir lettere å være annsatt, spesielt ikke som kvinne.

Jeg har bare tre ting å si om saken; media Æsj, Yssen dobbelt Æsj og Valla tja jeg hadde heller delt livbåt med Stalin...konklusjonen er rett og slett FAEN.

Er du virkelig sikker på at det er så illle for venstresiden at Valla når går av? Hennes lederstil med trakassering, systematisk mobbing og utfrysing har gjort at mange rasende dyktige mennesker har 1)sluttet, 2) blitt sykemeldt, 3)har innordnet seg systemet i LO, og har sittet paralysert av skrekk de siste årene. Tilogmed landets statsminister har til tider vært handligslammet av frykt for å komme i unåde hos Valla.

Når Valla nå går tror jeg hennes tidligere medarbeidere vil blomstre. Tenk på all den energien, arbeidskapasiteten og kompetansen som nå endelig kan gjøre seg gjeldende! På kort sikt er det klart at Vallas avgang skaper litt kaos og furore. På lang sikt derimot, tror jeg det er bra for venstresiden at Valla går av, og at gammeldagse, hierarkiske og menneskefiendlige måter å lede venstresidens organisasjoner på, ikke lenger aksepteres av den samme venstresiden.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 22:28   #199
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Gammel 11-03-07, 00:12   #200
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden.

Jeg syns det var helt riktig at Valla gikk. LO kan ikke ha en leder som ikke evner å se hvordan hennes lederstil påvirker andre...og at hun ikke kan ta selvkritikk på det.

Jeg er enig med kritikerne som mener at media har drevet heksejakt og syns definitivt at media burde gå litt inn i seg selv. Tønne tok livet sitt for noen år siden. At Valla har klart å stå han av er utrolig... så langt.

Yssen virker hard ut, men uansett så fortjener hun ikke å bli behandlet dårlig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.