Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 23:30   #41
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiser

Har kortet, men hadde glemt av det. Nå er det funnet frem og skal legges i lommeboka slik det blir med på ferieturen i sommer.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:37   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble akutt og alvorlig syk i Danmark på ferie og skulle ønske at jeg hadde hatt kortet. Forøvrig bare godt å si om sykehus der, som hotel i forhold til her i landet.

Gammel 16-06-11, 23:40   #43
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Da har jeg fått bestilt nye kort til oss 3.

Hvor får vi gjort det. Finner ikke vårt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:42   #44
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Hvor får vi gjort det. Finner ikke vårt.

https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:42   #45
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk

Gammel 16-06-11, 23:43   #46
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Standard

Og der var det bestilt.

Gammel 17-06-11, 00:16   #47
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg visste det var noe jeg hadde glemt på ferielista mi.
Hvor lang tid tar det fra kortene bestilles og til de ligger i postkassa? Synes å huske at det går ganske kjapt, men hvor kjapt? De lå selvsagt ikke sammen med passene slik de pleier, og ikke søren om jeg klarer å lete dem opp heller.

Er det helt krise å ikke ha kortet om man trenger hjelp? Det er snakk om Danmark og Sverige. Jeg har ikke mindre enn to reiseforsikringskort å vise frem i tilfelle rottefelle.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:04   #48
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har det alltid med, selvsagt.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:22   #49
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Takk for påminnelse

"Det tar opptil 10 dager fra du bestiller Europeisk helsetrygdkort til det er i din postkasse. Om kortet ikke er mottatt før avreise, kan du også reise uten kortet. Dersom du skulle ha behov for helsehjelp i utlandet (EØS-landene) og ikke har kortet, kan du ta kontakt med Helseøkonomiforvaltning - HELFO på telefon + 47 33 51 22 80 eller faks + 47 33 51 22 89 i ordinær kontortid, som da vil kunne hjelpe deg med å få oversendt en hasteblankett til behandlerinstitusjonen. Notér deg de oppgitte nummerne.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:24   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svampe, her.

Dersom du skulle ha behov for helsehjelp i utlandet (EØS-landene) og ikke har kortet, kan du ta kontakt med Helseøkonomiforvaltning - HELFO på telefon + 47 33 51 22 80 eller faks + 47 33 51 22 89 i ordinær kontortid, som da vil kunne hjelpe deg med å få oversendt en hasteblankett til behandlerinstitusjonen. Notér deg de oppgitte nummerne.

Det var dette reiseforsikringsselskapet kunne gjøre for meg siden jeg selvsagt ikke tenkte på det.

Men jeg havnet da på sykehus utenfor kontortiden...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:28   #51
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi pleier å ha slike, men nå tror jeg de har gått ut på dato, så dette var en nyttig påminnelse om å sjekke det.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 11:00   #52
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde lagt de gamle på et lurt sted i fjor, og dessuten trengte vi jo til minsten, så jeg gikk inn og bestilte til hele familien. Fikk kortene etter 3 dager, og da var minsten såvidt 2 mnd, så de fikser det og ja.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 11:01   #53
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jupp, det kortet har vi med. Har nettopp fått nytt til 15-åringen som skal til London på klassetur til høsten.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 11:07   #54
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må fornye mitt kort, barnas er fornyet.

Min mor fikk god service på Sardnina, kortet var gått ut på dato, men de noterte person nr og hun slapp med ca 50,-

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.