Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Nytt adgangskrav til markedsplassen fra 20. juni

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 23:39   #321
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Nytt adgangskrav fra 20. juni

åh nei da har jeg for lite poeng

Gammel 12-06-11, 01:05   #322
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Det synes jeg er synd. Jeg har mer enn nok innlegg, men desverre ikke nok ryktepoeng. Jeg har både kjøpt og solgt på markedsplassen med godt hell. Det er synd hvis jeg skal miste denne muligheten, kun fordi jeg ikke er "populær" nok ellers på forumet.

Som om jeg skulle sagt det selv.

Gammel 12-06-11, 10:02   #323
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Får håpe dere ikke setter inngangskrav 1000 når jeg nærmer meg 500 .
Medlemssalongen må vel utvides etterhvert?

Gammel 12-06-11, 11:10   #324
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg kjenner innerst inne at jeg blir litt lei meg av dette. Jeg gidder ikke å legge meg langflat og smiske etter poeng.
.....Da mener jeg ikke at andre gjør det....Djees. ...måtte bare endre på svaret mitt.

Sist redigert av Solblomst : 18-06-11 kl 16:20. Årsak: skriveleif
  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:12   #325
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det vel ingen som sier du skal heller? Det er jo selvfølgelig bare å gjøre det, men det ender som regel med tyttebær i bøtter og spann.

Gammel 12-06-11, 11:13   #326
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men det er ikke nødvendig heller.

Bidra med gode råd, litt morsomme kommentarer, merkelige reaksjoner fra ungene, støtte til noen som trenger det, altså helt vanlige ting å gjøre som aktiv forumdeltaker, så får man faktisk prikker. Ikke smiske, det er det få som liker.

Gammel 12-06-11, 11:44   #327
Solblomst
Passiv

Standard

Det er slike kommentarer jeg mener er SÅÅ unødvendige.

Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:53   #328
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Regnestykket er ikke helt ferdig enda, det blir en større justering / endring denne gangen.

Dere får ture fram som dere vil - men steike hvor flink jeg har blitt på å distribuere prikker

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:07   #329
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Diskuterer du med deg selv i denne tråden, Malama?

Gammel 12-06-11, 12:20   #330
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Det er slike kommentarer jeg mener er SÅÅ unødvendige.

Fordi?
Det var jo et velment råd.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:38   #331
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Fordi?
Det var jo et velment råd.

Solblomst siktet muligens til kommentarene hun ble oppfordret til å gi? Ikke vet jeg.

Jeg skjønner at man kan bli lei seg av at tilgangen til markedsplassen forsvinner. Spesielt når det med årene åpenbart er mindre prikking enn i starten, slik at de "gamle" muligens lettere har kommet til godene. Samtidig ser jeg på markedsplassen som et bonus ved FP. FP er etter min mening et diskusjonsforum for foreldre, markedsplassen er ment som et gode for de som har vært aktive en stund, og som har fått en del positive tilbakemeldinger på det de bidrar med. Jeg kan ikke se at det å miste markedsplassen skal være et argument for at selve forumet blir helt uattraktivt. Det finnes drøssevis av andre arenaer for kjøp og salg. Blir forumet som helhet uattraktivt av denne grunn, så er det en viss sjans for at man tilhører en brukergruppe som en del på FP (slik jeg har forstått det) synes det har vært litt mye av. Folk som spammer forumet med salgstråder og lite annet. Når jeg oppsøker FP og trykker på "uleste innlegg" er det for å lese om foreldrerelaterte ting og diskusjoner. Ikke med formål å oppsøke Finn 2. Jeg håper ikke at folk tar sin hatt og går på grunn av dette, men heller velger å delta mer aktivt på andre deler enn markedsplassen. Fordi man synes at hoveddelen av forumet har en verdi i seg selv.

Sist redigert av Irma : 12-06-11 kl 12:44.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:44   #332
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Æsj, også jeg som var så stolt over å kunne dele ut 2 poeng omsider, nå gir jeg bare 1 igjen.

Gammel 12-06-11, 13:30   #333
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Jeg kjenner innerst inne at jeg blir litt lei meg av dette. Jeg gidder ikke å legge meg langflat og smiske etter poeng.

Smiske faktisk
Jammen sann, jeg har smisket til meg alle mine poeng, også jeg som trodde det var fordi jeg av og til slumpet på å si noe shmart

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:50   #334
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig dette blir helt god dag mann økseskaft, siden jeg er litt usikker på hva Floksa og Solblomst mener over her. Men hvis man er av typen som bryr seg katta om å se på bilder av andres unger eller å gi råd om sykdom eller såre rumper, så kan jeg godt forstå at man føler seg falsk og smiskete hvis man svarer i den type tråder for å ha sjans til å opparbeide seg goder. Det betyr ikke at andre som deltar aktivt i slike tråder smisker. Man fenges av ulike ting, heldigvis.

Det er mange brukere her på FP som ikke har voldsomt med ryktepoeng av ulike årsaker. Det er viktig at det ikke er slik at ryktepoeng og at man har titusener av innlegg som avgjør ens verdi på FP. FP er summen av alle brukere, og jeg tenker at brukerne som ikke er blant de mest aktive og poengsankende på forumet også er svært viktige på FP. Mange bekker små blir veldig mye til sammen. Det hadde blitt ganske så kjedelig her om det kun var de femti med flest innlegg og ryktepoeng som var på forumet. Det er mange av de som ikke er superaktive eller øverst på ryktebørsen jeg f.eks har møtt irl, og som jeg setter stor pris på og bryr meg om. Jeg håper at man ikke oppfatter seg som verdiløs på forumet, selv om det er visse goder man ikke har tilgang til. For slik er det virkelig ikke.

Gammel 12-06-11, 14:07   #335
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Diskuterer du med deg selv i denne tråden, Malama?

Ikke som jeg har fått med meg, men meget mulig altså?

(Mitt svar var jo til at det ikke er nødvendig å smiske slik solblomst sa hun ikke ville. Men om hun også synes det er unødvendig å gi gode råd, oppmuntring, dele morsomheter og svare med litt "snert" av og til... ja, så får hun smelle til med noen gode, saklige, fornuftige innlegg i diskusjonene da, gir prikker det også. Og liker hun ikke det heller, så lurer jeg på hva hun bruker FP til, om det ikke er diskusjoner, støtte, råd, og hverdagskommentarer, hva er igjen da?)

Gammel 12-06-11, 14:17   #336
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mulig dette blir helt god dag mann økseskaft, siden jeg er litt usikker på hva Floksa og Solblomst mener over her. Men hvis man er av typen som bryr seg katta om å se på bilder av andres unger eller å gi råd om sykdom eller såre rumper, så kan jeg godt forstå at man føler seg falsk og smiskete hvis man svarer i den type tråder for å ha sjans til å opparbeide seg goder. Det betyr ikke at andre som deltar aktivt i slike tråder smisker. Man fenges av ulike ting, heldigvis.

Det er mange brukere her på FP som ikke har voldsomt med ryktepoeng av ulike årsaker. Det er viktig at det ikke er slik at ryktepoeng og at man har titusener av innlegg som avgjør ens verdi på FP. FP er summen av alle brukere, og jeg tenker at brukerne som ikke er blant de mest aktive og poengsankende på forumet også er svært viktige på FP. Mange bekker små blir veldig mye til sammen. Det hadde blitt ganske så kjedelig her om det kun var de femti med flest innlegg og ryktepoeng som var på forumet. Det er mange av de som ikke er superaktive eller øverst på ryktebørsen jeg f.eks har møtt irl, og som jeg setter stor pris på og bryr meg om. Jeg håper at man ikke oppfatter seg som verdiløs på forumet, selv om det er visse goder man ikke har tilgang til. For slik er det virkelig ikke.

Godt skrevet, men det er ikke usannsynlig at man kan opplever det litt som om disse godene som ikke alle har tilgang til er en måte å skille mellom hveten og klinten på. I alle fall når man setter så høye krav. Mange har jo vært aktiv i årevis uten å opparbeidet seg så mye poeng. Jeg liker FP godt nettopp fordi det er veldig allsidig og at det diskuteres mye forskjellig. Jeg velger heller å være her enn på babyverden fordi der er det bare sånne kozemosetråder og jeg ble litt lei av det.

I andre tråder med litt tyngre temaer er det ikke så enkelt å høste anerkjennelse rett og slett fordi det er veldig mange kloke hoder her inne og det er jeg selvfølgelig veldig glad for, men samtidig så opplever jeg det som leit at jeg holdes utenfor noe som andre får ta del i fordi jeg ikke er like god på å føre pennen. Jeg bidrar jo som best jeg kan likevel og kommer ikke til å forsvinne med det første.

Sist redigert av Meissa : 12-06-11 kl 14:31.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:23   #337
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(Mitt svar var jo til at det ikke er nødvendig å smiske slik solblomst sa hun ikke ville. Men om hun også synes det er unødvendig å gi gode råd, oppmuntring, dele morsomheter og svare med litt "snert" av og til... ja, så får hun smelle til med noen gode, saklige, fornuftige innlegg i diskusjonene da, gir prikker det også. Og liker hun ikke det heller, så lurer jeg på hva hun bruker FP til, om det ikke er diskusjoner, støtte, råd, og hverdagskommentarer, hva er igjen da?)

Jeg tipper det er mange som deltar i ulike diskusjoner, men som allikevel ikke får voldsomt med prikker. Som oftest må man være litt frekk i kjeften, være først ute med de gode eller nye poengene, eller gå i mot strømmen for å sanke grønninger. Det er langt mellom "signerer" og "skrive noe supermorsomt eller smart som sanker prikker", det er et hav av brukere som befinner seg der. Tror jeg. Jeg synes at disse "det er bare å ta seg sammen og skrive noe lurt, eller smiske i babybildetråder" derfor kan framstå litt nedlatende innimellom. Noen ganger kan det være også på sin plass.

Jeg er allikevel for en ganske streng linje på tilgang til markedsplassen. Både fordi jeg foretrekker dette når jeg selv skal selge ting på forumet, men også fordi at jeg ønsker at FP skal beholde identiteten som et diskusjonsforum. Færre med tilgang betyr færre salgstråder, vil jeg tro.

Gammel 12-06-11, 14:26   #338
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

He he, dette ble jo nesten et svar på Meissa sin kommentar. Før jeg leste kommentaren.

Gammel 12-06-11, 14:28   #339
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mister tilgangen til markedsplassen nå.
Ingen stor krise her i gården egentlig. Det vil jo kanskje gjøre markedsplassen et sikrere sted å handle på, og man holder forumet til et diskusjonforum og ikke en erstatning for finn.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:44   #340
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det var litt trist for meg, dette. Jeg får ikke tilgang lengre.

Hvis det er noen som har sofa å selge, legg de ut før 20.juni

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.