Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å bli satt i blondinebåsen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 14:16   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli satt i blondinebåsen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

I Oslo tuslet jeg hvertfall rundt i (og tusler fortsatt rundt i) de samme miljøene hun var i, uten å ha enset denne problemstillingen hvertfall

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror det er et spørsmål om type og fremtoning.

Jeg kjenner at jeg blir litt delt nå.

På den ene siden så er det jo viktig å fremheve at mange jenter og kvinner studerer realfag uten at de jevnlig opplever ubehagelige holdninger.

Samtidig så er det også sånn at jeg ikke umiddelbart tenker at de som opplever fordommer under studiet nødvendigvis har en spesiell type fremtoning heller. Det kan være at de har hatt uflaks med de i nærmeste miljø, eller at de har en personlighet som passer mindre med kjønnsrollen enn andre.

Jeg tror også at jenter som er flittige, som har alt på stell og som gjennomgående er hyggelige og blide blir tatt imot med åpne armer i disse miljøene. Derimot mener jeg bestemt at jenter som utfordrer flink-pike-syndromet, med at de kanskje ikke alltid er forberedt til lab eller er brautende (som jeg kan se for meg Siri Kalvig er litt, hun er jo sånn typisk gründer type) langt i fra får samme godvilje som en gutt som er av samme personlighet. Da kan man ha helt rett i at jenter og gutter ikke blir behandlet likt. Tabbekvoten/toleransekvoten er mindre overfor jenter.

At M^2 og Cuyahoga ikke har merket noe, vel, dere er jo sånne superdamer da, man skal være personlighetsforstyrret for å ikke skjønne at dere har alt på stell. Jeg håper ikke dette blir oppfattet som noe negativt altså mot dere, for jeg er virkelig superimponert over dere begge. Men jeg mener likevel at de som er i grenseland for oppførsel blir tatt hardere om de er jenter enn om de er gutter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.