|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Hertuginne
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsen
Jeg er jo egentlig lyshåret, og i studiedagene hadde jeg ikke økonomi til å verken klippe eller farge spesielt ofte.
|
|
|
#22 |
|
etterpåklokest
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hertuginne
|
Er du meg?
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
<snip> Sist redigert av m^2 : 30-05-11 kl 15:01. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenJeg opplevde dette, men i Japan. Jeg studerte økonomi og japansk, var på et bedriftsbesøk i Japan og var blondine. Vi var en gruppe fra skolen min som var på besøk hos et japansk oljeselskap. Læreren vår så ikke nevneverdig eldre ut enn oss, og da vi ankommer så utbryter en av de som tar oss imot (som altså ikke visste at en av oss var flytende i japansk): "Pokker heller. Nå må vi legge om hele foredraget. Det er jo nesten bare jenter. De kommer ikke til å forstå hva vi prater om."
|
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Du har selvsagt aldeles rett. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli satt i blondinebåsenDer ser dere hvilke problemer man støter på når man studerer realfag. Da jeg studerte humanistiske fag, var det aldri et problem at jeg i perioder var i sterk kontakt med min indre blondine. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenJeg synes det er mange som ynder å uttale at de har vært nødt til å "avfeminisere" seg for å bli tatt seriøst, og ser med glede at dette ikke er en problemstilling der jeg jobber, på tross av stort antall menn i topposisjoner, og hovedandel kvinner i de posisjonene som gjerne ofte løper og henter kaffe og denslags. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hertuginne
|
Hun har nok det. Igjen. Som kvinne må man av og til bevise litt ekstra at man er kompetent og kan mer enn å koke kaffe. Og man må for all del ikke være for brautende eller for forsiktig.
|
|
|
#34 |
|
Hertuginne
|
Det har jeg aaaaldri hørt.
|
|
|
#36 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli satt i blondinebåsenJeg er helt enig med Esme kjenner jeg.
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å bli satt i blondinebåsenJeg klarer ikke helt å spøke med dette, jeg.
|
|
|
|
#38 |
|
Mother of Dragons
|
Hah! Den har jeg fått mange ganger også! Folk ser for seg annet enn den tildels temmelig mutte og strenge skjegge-snekre-vil-helst-stå-i-garasjen-og-mekke-mannen min i hvert fall.
|
|
|
#39 |
|
etterpåklokest
|
Mulig jeg har veldig stutte antenner, men jeg oppfatter det ikke slik at de som synes jeg er veldig streng og tydelig nødvendigvis synes at det er negativt at jeg er det. Bare at de legger mer merke til det, på grunn av at jeg kombinerer det med pupper og neglelakk. Og jeg oppfatter heller ikke fleipinga om at jeg er så brysk og at mannen min kanskje er en tøffel som slem, heller som kameratslig. (Om dog en smule oppbrukt.) |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hertuginne
|
For min del er det litt galgenhumor, for å ta litt brodden av det. At jeg er klar og direkte blir sett på som en fordel stort sett bestandig, og den lille ulempen det har klarer jeg fint å leve med.
|
![]() |
|
|